رفتن به محتوای اصلی

‌ شکنجه در نظام ولی فقیه
14.01.2019 - 00:05

شکنجه جزء لاینفک و جدا نشدنی حکومت های استبدادی و دیکتاتوری ازجمله جمهوری اسلامی ایران است

(تقدیم به اقای اسماعیل بخشی و خانم سپیده ی قلیان و اقای احمد تقوی معلم زندانی که فرزندان راستین خلق قهرمان ایران هستند)

هر چه بیشتر از عمر جنبش مردم ایران میگذرد با شکوفایی جنبش ، گنج هایی که در دل خودپنهان داشته بتدریج بیرون می ریزد ( همچون اقای اسماعیل بخشی از کارگران مبارز هفت تپه و خانم سپیده ی قلیان خبر نگار و...) و زشتی ها و پلیدی های متراکم شده در این چهل سال همچون شکنجه را آشکار می کند.

شکنجه همزاد استبداد است.یعنی از سال 59 که استبداد دینی پایه هایش را محکم کرد تا روزیکه استبداد در کشور وجود داشته باشد ، شکنجه وجود خواهد داشت.

تمام حکومت های استبدادی با زندان و شکنجه و اعدام و تجاوز و سربه نیست کردن و تبعید مخالفانن و منتقدان،پایه های حکومتشان را برای مدتی کوتاه ، محکم میکنند. حکومتی که در عمر 40 ساله اش 65 مرتبه توسط سازمان ملل بخاطر نقض حقوق بشر محکوم شده و از نظر آزادی و دموکراسی در رتبه ی آخر یعنی رتبه ی 150 است آیا میتواند بدون شکنجه و زندان و اعدام و... به حیاتش ادامه دهد؟؟
شما در28کشور اتحادیه ی اروپا که سابقه ی دیرین در آزادی و دموکراسی دارند، حتی یک مورد شکنجه در سال را می بینید؟

ولی من حاضرم با یک هیئت بی طرف از طرف حقوق بشر سازمان ملل ، بیش از 1000مورد زندانی شکنجه شده ی فیزیکی و نه روانی را درهمین زندان وکیل اباد مشهد پیدا کنم.

حاکمان ایران همچون پدر و مادر ناتنی هستند که کودک معصومی را هر روز به زیر شکنجه و ضرب و شتم می برند و تصور می کنند که این کودک همیشه کودک باقی خواهد ماند، اما این کودک علی رغم میل پدر و مادرظالم زنده مانده و بزرگ شده و اکنون در مقابل انها ایستاده و انتقام آن روزها را می گیرد.حاکمان مستبد ایران نیز تصور می کردند که با شکنجه تا ابد می توانند صدای هر مخالفی را خاموش کنند.

اصلاح طلب اصولگرا،دیگه تمامه ماجرا. فراموش کنید که قبلا افراد شکنجه شده سکوت می کردند و دم نمی زدند، ولی حالا ملت بیدار شده و هر روز صفوفش فشرده تر و متحدتر، در مقابل حاکمان زورگو ایستاده و هر گونه شکنجه ای را با افتخار افشا میکند.
آهای حاکمان: شما در قرون وسطی و ملت ایران در قرن بیست و یکم زندگی میکند. شما نه تنها در مقابل ملت ایران که در مقابل جهانیان ایستاده و دروغ میگویید. چرا نان دروغ و شکنجه میخورید؟به آخر و عاقبت کارتان اندیشیده اید؟فرض کنید که اقای اسماعیل بخشی عضو حزب کارگری کمونیست هست (خود حزب تکذیب کرده که نیست) مگر امام شما در پاریس نگفت که مارکسیست ها نیز در حکومت جمهوری اسلامی آزاد هستند؟

هنر شما در این 40 سال اینست که فرزندان راستین خلق همچون اسماعیل بخشی و سپیده ی قلیان را متهم به دروغگویی می کنید که شکنجه نشده اند. دنیا میداند همانطور که دو، دو تا چهار تا میشود شکنجه جزئ جدانشدنی و ذاتی استبداد است.

اکنون با رشد و عمیقتر شدن جنبش دموکراسی خواهی ملت ایران، تمام آن شکنجه ها و تجاوزاتی که در این 40 سال انجام داده اید، تک به تک افشا می شود.بخاطر نامه هایی که از درون زندان می نوشتم مرا تبعید به بندهای مختلف ازجمله بند 4 و 5 میکردند که از بندی به بند دیگر بدترین نوع شکنجه ی روانی برای یک زندانی است. یکی از روشهای سرگرم کننده که روز را شب و شب را روز میکردم ،شنیدن داستان زندگی زندانیان بود.(سال های 88 تا 90 و بعدا 92) زندان حدودا پانزده هزار زندانی داشت.به جرئت می گویم حداقل یک چهارم زندانیان شکنجه شده بودند.

حکومت های استبدادی به فکر ملتشان نیستند و با سیاست های غلط ملتشان را به فقر و فلاکت می کشانند. در نتیجه ی سیاست های غلط ، آسیب های اجتماعی همچون تجاوز ، اعتیاد،قاچاق مواد مخدر،طلاق، دزدی، فحشا ،قتل و همینطور فساد اداری و قضایی و گرانی و تورم روز به روز زیادتر شده و به همان نسبت تعداد زندانیان نیز بیشتر میشود.
به اقرار خود حاکمان ایران تعداد زندانیان دوازده برابر دوران شاه شده در حالیکه جمعیت ما کمی بیش از دو برابر رژیم شاه شده است.البته قرار بود که با انقلاب وضعیتمان بهترشود و اصلا زندانی نداشته باشیم، نه اینکه از چاله در بیاییم و به چاه بیفتیم.

ماموران دستگاه های امنیتی همچون اطلاعات و اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی برای گرفتن اقرار از متهم راهی به جز شکنجه ندارند.(این دلیل بر تایید شکنجه نیست بلکه دلیل بر محکومیت استبداد است.) چنانچه حکومت ایران خواسته باشد همچون حکومت های دموکراتیک با متهم رفتار کند احتیاج به چندین برابر شدن ماموران و ساختمان ها و امکانات دیگر دارد و باز در آن فضای مه آلود وتاریک شکنجه وجود خواهد داشت، یعنی کاری نشدنی است. در کشورهای دموکراتیک جون جرم و جنایت کم است،مامورفراغت دارد که از تمام راه ها برای رسیدن به حقیقت استفاده کند الا شکنجه.

از همبندی هایم ،دو نفر پاکستانی به نام های امجد و عمران در اطلاعات سپاه شدیدا شکنجه شده بودند که عمران میگفت با چهار دست و پا خودش را به دست شویی می رسانده . امجد میگفت بازجویش حتی روز های جمعه نیز می آمده و او را شکنجه میکرده که ما به شوخی به او میگفتیم می آمده که اضافه کاری بگیرد.

در اطلاعات نیروی انتظامی ، زندانیان ،از دو روش شکنجه بنام جوجه کبابی و دست ها را از پشت بستن و از سقف اویزان کردن و آنگاه صندلی را از زیر پا برداشتن زیاد می گفتند.در اطلاعات دو زندانی بنام های مولوی کمال الدین عثمانی و مولوی پهلوان از تربت جام میگفتند بسیار به آنها مشت و لگد زده تا حدی که دست هایشان را که جلو دستگاه تناسلی خود میگرفتند، مامور میگفته دست هایت را بر دار و با لگد به دستگاه تناسلیش می زده است.

آقایان اصولگرا و اصلاح طلب بساطتان را جمع کنید که باد کاشتید و اکنون موسم دروکردن طوفان فرا رسیده است.رئیسان دولتی که ما مدعی آن هستیم و قرار است بر پایه ی آزادی و دموکراسی بوجود بیاید و حکومت کنند، حق ندارند به غیر از صداقت و راستی با ملت برخورد کنند . در صورت هر گونه قصور و کوتاهی و اشتباه راحت عذر خواهی و یا استعفا و یا محاکمه شوند.

ایران _ مشهد
سیدهاشم خواستار، نماینده ی معلمان آزاده ی ایران

۲۱ دی ماه ۱۳۹۷

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.