رفتن به محتوای اصلی

شلاق برای رئیس شورای شهر یزد
15.01.2019 - 01:21

رئیس شورای شهر یزد توسط شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری این استان به اتهام “نشر اکاذیب و افترا” به ۳۷ ضربه شلاق و ۱ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. شاکی این پرونده فردی است که پیش تر تلاش کرده بود سپنتا نیک نام عضو زرتشتی شورای شهر یزد را از این شورا حذف و خود را به این شورا تحمیل کند. محسن عباسی سخنگوی شورای شهر یزد در مورد جزئیات حکم رئیس شورای شهر یزد گفت: در طول مدتی که ماجرای ممانعت از حضور و بازگشت آقای سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد مطرح بود، آقای غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر اظهاراتی راجع به شاکی آقای نیکنام مطرح کردند.

غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد به ۳۷ ضربه شلاق و یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

غلامعلی سفید که در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد سخن می گفت افزود البته با تخفیفی که برای من به علت کبر سن قایل شدند یک سال این حکم را تعلیق کردند که اگر من این جرایم را دوباره مرتکب شوم این مجازات به همراه مجازات جدید برای من صادر شود و الا تعلیق شود.

 شایان ذکر است حکم دادگاه کیفری در خصوص رئیس شورای اسلامی شهر یزد بدوی بوده است و مسئولان قضایی استان تاکنون اظهار نظری در خصوص این پرونده نکرده اند.

سخنگوی شورای شهر یزد نیز جزئیات حکم رئیس شورای این شهر را اعلام کرد و مشخص شد شاکی سپنتا نیکنام که در حذف این عضو شورای شهر یزد ناکام مانده، از رئیس شورا شکایت کرده است.

محسن عباسی سخنگوی شورای شهر یزد در مورد جزئیات حکم رئیس شورای شهر یزد به ایرنا گفت: در طول مدتی که ماجرای ممانعت از حضور و بازگشت آقای سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد مطرح بود، آقای غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر اظهاراتی راجع به شاکی آقای نیکنام مطرح کردند.

وی با بیان اینکه جزئیات اظهارات آقای سفید در مورد اصغر باقری را دقیق به خاطر ندارم، افزود: اما آنچه به یاد دارم این است که اظهارات ایشان در مقایسه با مراودات معمول این روزها و در مقابل هجمه‌هایی که به شورا می‌شود، اصلاً تند و توهین‌آمیز نبود. شاکی پرونده آقای نیکنام بعد از حل و فصل موضوع حضور ایشان در شورای شهر یزد، از آقای سفید به خاطر اظهاراتشان در صحن شورای شهر به دادگاه شکایتی جداگانه کردند.

سخنگوی شورای شهر یزد افزود: دادگاه هم رئیس شورای شهر یزد را به جرم توهین، نشر اکاذیب و افترا به ۳۷ ضربه شلاق و ۱ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد که البته قطعی نبوده و قابل‌ تجدید نظر است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.