رفتن به محتوای اصلی

چرا مجاهدین خلق، پشت پرده تبلیغاتی کنفرانس ورشو هستند؟!
13.02.2019 - 15:04

در سال های اخیر، اتحاد تمام گروه های اپوزیسیون، یکی از آمال و آرزوهایی بوده که بدلیل کارشکنی نیروهای نفوذی رژیم در میان براندازان، به موضوعی دست نبافتنی تبدیل شده است. به همین دلیل هر خبری که حکایت از همگرایی گروه های اپوزیسیون را نوید دهد، مورد استقبال تمامی براندازان قرار خواهد گرفت.

در هفته های اخیر، انتشار خبر برپایی کنفرانس ورشو توسط آمریکا برای اجماع جهانی برعلیه رژیم، مهمترین رویدادی بود که واکنش مثبت تمامی گروه های برانداز را به همراه داشت. اما علیرغم اینکه پیش بینی می شد تا از جریانات اصیل و دارای بدنه اجتماعی، برای حضور در کنفرانس دعوت به عمل آید، این موضوع ناکام ماند و حضور گروه های اپوزیسیون صرفا به تجمع روبروی محل برگزاری کنفرانس و سر دادن شعارهایی برعلیه رژیم محدود ماند.

اما اگر موشکافانه به ابعاد برگزاری کنفرانس نگاه کنیم، به آسانی می توانیم به سوال «چرایی عدم حضور گروه های اپوزیسیون» پاسخ دهیم، جواب در یک کلمه خلاصه خواهد شد!

«مجاهدین خلق»

در سال های اخیر، تمامیت خواهی این گروه به قدری برای جریانات و گروه های اپوزیسیون آشکار شده، که گاها حتی این گروه را با خود جمهوری اسلامی نیز در «دیکتاتوری» و «جاه طلبی» مقایسه می کنند.

اما چرا مجاهدین خلق پشت پرده کنفرانس ورشو هستند؟!

الف) محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجی مجاهدین خلق، 23 دیماه پس از مصاحبه مایک پمپئو با العربیه و اعلام خبر کنفرانس لهستان، در برنامه ای در تلویزیون این سازمان، این نشست را حاصل «زحمات و تلاش های مجاهدین خلق» معرفی می کند.

Missing media item.

 

همچنین کانال های این سازمان در شبکه های اجتماعی، با انتشار پوستری از صحبت های این فرد درباره کنفرانس ورشو، وقیحانه مدعی هستند بدون مجاهدین خلق، «هیچ دولتی چه در آمریکا، چه در اروپا، گوشه چشمی هم به مردم ایران نشان نمی داد!»

 

Missing media item.

 

ب) اخیرا bbc monitoring  در گزارشی درباره کنفرانس لهستان، تاکید داشت که در روزهای منتهی به این نشست، 14 هزار توییت با هشتک #WeSupportPolandSummit در توییتر ترند شد که اکثر پست های آن فقط توسط 8 اکانت ارسال شده است.

 

 

 

گزارش رسانه های مختلف از نیروهای جدا شده از این سازمان، و افشای سازوکار این گروه در شبکه های اجتماعی، نشان دهنده حضور یک ارتش سایبری از ربات های توییتری توسط مجاهدین خلق در این سازمان است. بنابراین عجیب نیست اگر بی بی سی مانیتورینگ در گزارش خود از نقش ربات ها در ترند برخی هشتک ها پرده برداری کند.

با توجه به ائتلاف راهبردی چهره های امنیتی آمریکا (مانند جان بولتون و رودی جولیانی) با مجاهدین خلق و همچنین عدم تحقق وعده «تابستان داغ» یا «سقوط رژیم قبل از جشن 40 سالگی خود» جان بولتون توسط سازمان، اینک آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی، خود آستین ها را بالا زده و بدون در نظر گرفتن جایگاه اپوزیسیون خارج نشین به دنبال براندازی رژیم است. حال آنکه در این نقشه جدید، مجاهدین خلق صرفا نقش مشاور اطلاعاتی و تبلیغاتی را برای آمریکا بازی خواهند کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بهنام منصوری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.