رفتن به محتوای اصلی

شهرام همایون و حشمت رئیسی؛ کبوتر با کبوتر باز با باز, کند
20.08.2020 - 11:40

این منظر که دیدگاه مخالفان نظر آقای همایون که مخالف رژیم هم هستند کاملا سانسور می شوند؛ چه در سایت و چه در تلویزیون؛ و حنای این ادعا کم کم اما به سرعت دارد رنگ می بازد. نمونه بارز آن سانسور مطلق مقاله انتقادی اخیر بنده ( انتقاد صریح و بی پرده از تلویزیون کانال یک شهرام همایون ) نسبت به عملکرد غیرقابل فهم و غیر فابل دفاع تلویزیون کانال یک است. این در حالی است که سایت کانال یک تا به اکنون همه مقالات بنده را منتشر کرده؛ الا مقاله انتقادی نسبت به خود شخص همایون. در نتیجه این ادعای آقای همایون کاملا نادرست است ـ اگر واژه ای را که حشمت رئیسی بکار برد, به کار نبرم, که نمی برم.

نوشته زیر را که سوالات هموطنان بود, چند روز پیش برای آقای همایون فرستادم. اما اکنون برای بنده محرز شده که نباید انتظار جواب یا تغییر رویه ء راهبردی از آقای همایون داشت؛ و ایشان را باید برای همیشه به "حال" خودشان و "پامنبری هایشان" رها کرد تا در کهکشان . . . . . . . .: زیرا نرود میخ آهنین به سنگ

و اما کلام آخر و نهایی بنده با جناب آقای همایون که چند روز پیش برای ایشان فرستادم.

 

جناب آقای همایون

بعد از مناظره با آقای رئیسی علاوه بر تلفن ها, تعداد زیادی ایمیل بدستم رسیده. خیلی از آنها سوالاتی را مطرح کرده بودند و اصرار داشتند که سوالات را برای جنابعالی بفرستم. از جمله اینکه جنابعالی مثلا به محسن سازگارا که خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی است, شدیدا حمله می کنید. اما از رئیسی که شدیدا طرفدار جمهوری اسلامی است, دفاع می کنید. به مسعود بهنود و مهاجرانی و غیره حمله می کنید؛ اما مهدی خزعلی را دعوت می کنید تا از رژیم دفاع کند. به بی بی سی و بقیه رسانه ها حمله می کنید که زیرکانه می خواهند از بخشی از رژیم دفاع کنند, اما خودتان امثال رئیسی و خزعلی و غیره را می آورید تا از رژیم دفاع کنند. برخی از هموطنان نوشته اند: "به بی بی سی اتهام می زنید که می خواهد ایران را تجزیه کند, اما خودتان پانل های جنگ قومی و فدرالیستی و غیره راه می اندازید".  در صورتی که بی بی سی شدیدا ضد گروه های اتنیکی است و در این مورد شکایت ها بر علیه بی بی سی مطرح شده.

 جنابعالی می فرمائید که باید به شعور مخاطب احترام گذاشت تا همه نظرات موافق و مخالف را بشنوند و خودشان قضاوت کنند. و ظاهرا مدعی هستید این را معیار کار و سنجش تلویزیون کانال یک می دانید. اما همین حق و معیار و آزادی اختیار را برای بی بی سی و صدای آمریکا و بقیه تلویزیون ها قائل نیستید.  البته اینها بخشی از اعتراضات تلفنی و ایمیلی هستند که به بنده منتقل شده و بنده جوابی برای آنها ندارم.

 در ضمن خیلی متاسف شدم که همچنان از آقای رئیسی و همفکرانش دفاع می کنید و در جواب یکی از بینندگان بنام الهام که ظاهرا کُمنت یا نظر نوشته بودند تصدیق فرمودید:  والا الهام راست می گه, دوشوکی هم به همایون بی احترامی کرد".  حال سوال بنده از جنابعالی این است که بنده چه بی احترامی به جنابعالی کردم؟ جز اینکه از توهین های رئیسی نسبت به جنابعالی آزرده شدم و اعتراض کردم. آیا انتقاد بنده از جنابعالی مبنی بر اینکه چرا در مقابل توهین سخیف رئیسی سکوت اختیار کردید, توهین به جنابعالی است, یا دفاع همدردانه از جنابعالی؟  یا مثلا یک هموطنی پرسید که چرا اسم مرکز مطالعات بلوچستان؛ بلوچستان ء ایران نیست؟ این هموطن محترم یا به دلایل عِرق شدید ملی یا تعصب یا عدم دقت, متوجه نیستند که این مرکز, حزب یا گروه و یا سازمان سیاسی نیست که باید فعالیت و  پژوهش های خود را فقط و فقط به بلوچ های جغرافیای کشورمان ایران محدود بکند. این مرکز می تواند در مورد ایالت بلوچستان پاکستان یا بلوچستان ء افغانستان هم پژوهش کرده و مطلب بنویسد. لازم می بود جنابعالی این نکته مهم را به این هموطن گرامی گوشزد می کردید.Missing media item.بهر حال خود بنده همانگونه که گفته ام و نوشته ام, هنوز درک نمی کنم که چطور یک تلویزیون برانداز که می خواهد پلاتفرم دولت در تبعید باشد, به ناگاه ادعای بی طرفی کامل می کند و به طرفداران جمهوری اسلامی پلاتفرم تبلیغاتی می دهد. این از نظر من نقض غرض است. وانگهی جنابعالی اگر به نظرات بییندگان در زیر ویدئو مناظره در یوتیوب بنگرید, اکثریت قاطع آنها با رئیسی مخالف هستند.  یا اگر به آرای داده شده به مقاله انتقادی بنده در سایت گویا (که یکی از پر بیننده ترین سایت های فارسی زبان است) بنگرید. از بین مجموع آرای 458 رای, بیش از 95 درصد رای مثبت یا تائید داده اند و کمتر از 5 درصد رای منفی داده اند. بقول معروف "تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل". اِنَّ الطُّیُورَ عَلَی أشْکالِها تَقَعُ.

عبدالستار دوشوکی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

دكتر عبدالستار دوشوكي

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.