رفتن به محتوای اصلی

رضا طالبی عزیز،

رضا طالبی عزیز،
ناشناس

رضا طالبی عزیز،
مثل همیشه زیبا و با رعایت نهایت ادب ، که در خور ملت فهیم و با فرهنگ آزربایجان میباشد ، نگاشته اید.اما رضا جان با احترام به نظرات با ارزش و وزینت ، ازشما اجازه میخواهم تا نکاتی رااز دید خودم خدمتتان عرض کنم .نخست اینکه همانطور که گفتید ، داشتن وحدت در عمل با پذیرش و احترام به تکثر در عقاید و نظرات ، میان تمام فعالین ترک آذربایجانی ، امری بسیار لازم و ضروری است . امروز تفرقه در میان ما تنها شونیستهاو فاشیستها را خوشحال میکند . من به شخصه کف خواسته هایم ، رها شدن ملتم از ذلت و تحقیر ، آزادی آموزش و رشد به زبان عزیز مادریمان، ترکی آذربایجانی ، تا بالاترین سطوح دانشگاهی ، و داشتن سیستمی دموکرات با رعایت تمامی موازین حقوق بشر ، بسط و گسترش فرهنگ ، موسیقی و هنر والای آزربایجانی، همراه با ان چاپ و نشر کتب و نشریات به زبانمان، می باشد. این کف خواسته ها که هیچ

, سرسوزنی ازاین مطالبات حداقلی را هم ، هیچ حکومت ایرانی (فارسی) ، چه راست ، چه چپ ، چه اسلامی ، چه سکولار .،... به من نخواهد داد .فدرالیسم را هم که محال ممکن است جامعه حاکم ایران (فارسها) با ان تن بدهد . بنابراین هدفم استقلال سرزمینم ، یعنی آذربایجان جنوبی میباشد، به تمامی دوستان طالب فدرالیسم هم نهایت احترام را دارم .، چارچوب ارزشگذاریم هم کاملا مشخص است ، هر فردی که در نوشتار و عمل ، در راه این خواسته های حداقلیم گام بر میدارد ، از هر طیف فکری که میخواهد باشد ، نام وطنم را با "ز" یا با " ذ " بنویسد ، پسوند " جنوبی"را میخواهد بگوید یا نگوید، یا حتی تنها و تنها هم به دنبال فدرالیسم باشد، اورا مبارز واقعی و فرزند آزربایجان میدانم . اما دشمن ما بسیار حیله گر از این حرفهاست ، تنها به طور مستقیم به ما حمله نمیکند,، برای نابودی یا بی اثر کردن یک مبارزه ، ترفندهایی دارد ، که خنثی کردن آن تنها آگاهی ما را می طلبد. نمونه بارز آن هم ستاد جنگ روانی وزارت اطلاعات میباشد ، که با بهره گیری از امکانات و تیم بسیار مجهز ، به دنبال به ابتذال کشیدن و لجن مال کردن مبارزه ملی آذربایجان میباشد .
نمونه کوچک آن: شما میدانید ، که ما ترکها مانند اعراب طیف وسیعی از ملتها را شامل میشویم، از ترکهای قزاقستان و سن کیانگ در چین ، تا ترکهای بلغارستان و کریمه در اروپا ، شامل تعریف" ترک " میشوند. حال فرض کنید این تیم جنگ روانی ، هر از چند گاهی ، برای لوث کردن مبارزه، درست موقعی که شما در حال شناساندن ملت تورک آذربایجان جنوبی به جهانیان هستید ،نقشه ایی را با لکه ها و نقاط قرمز مثلا با عنوان ترکهای کرمان و سیستان و بلوچستان مطرح میکنند، بعد تمام امکانات خود را بسیج میکنند ، که نه اصلا مبادا کسی نام آذربایجان را به زبان بیاوارد، ما باید تنها برای تمامی ترکهای ایران تلاش کنیم ، همان کلک قدیمی " ایران ترک " اما با شکلی دیگر .
نمونه دیگر؛ از دید ستاد جنگ روانی ، هر کسی که از فعالین آذربایجانی به فارسی بنویسد ، پان ایرانیست است!!!!!مثلا شما، یونس شاملی ، علیرضا اصغرزاده،و ... همه پان ایرانیست هستید!!!!!!!! دلیل ان هم معلوم است ، خاموش کردن صدای ملتم ، با این نوع فریب میباشد. البته ان چه که از همه مهمتر است محتواست نه ظاهر .
ستاد جنگ روانی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را دست کم نگیرد . آنها برای به لجن کشیدن مبارزه ما ، به دنبا ل دست و پا کردن" هخا یی " در میان ما هستند . همه باید اگا ه باشیم .
ارادتمند شما، ستار فرزند آذربایجان