رفتن به محتوای اصلی

بی خبری از دستگیر شدگان مراسم

بی خبری از دستگیر شدگان مراسم
ناشناس

بی خبری از دستگیر شدگان مراسم سالگرد رحلت ابراهیم جعفرزاده ، مینا کهربایی و آیلا جعفرزاده


بی خبری از دستگیر شدگان مراسم سالگرد رحلت ابراهیم جعفرزاده ، مینا کهربایی و آیلا جعفرزاده

تبریز سسی : در مراسم سالگردی که 6 مهر امسال به مناسبت درگذشت فعال برجسته حرکت ملی آذربایجان جنوبی ابراهیم جعفرزاده و خانم گرانفدرش مینا کهربایی و فرزند خردسالشان آیلا جعفرزاده تدارک دیده شده بود بیش از 15 فعال ملی مدنی آذربایجان توسط اداره اطلاعات بازداشت شدند.



بنا به اخبار رسیده در چند روز اخیر ماموران امنیتی و اطلاعاتی تدابیری برای این روز دیده بودند و حتی ورود و خروج به روستای بیله وار را شدیدا کنترل می کرده اند.



در ادامه این جو امنیتی دیروز 6 مهر 91 مصادف با سالگرد رحلت خانواده جعفرزاده حوالی ظهر بیش از 15 تن از فعالین ملی و مدنی آذربایجان که اسامی آنان در پایان ذکر میشود توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شده اند.



آنچه قابل تامل است اینکه آنان به چه اتهامی دستگیر شده اند و اینکه آیا شرکت در مراسم سالگرد جرم محسوب میشود ؟! بنا به چه قانون و مجوزی اشخاصی که برای شرکت در مراسم سالگرد رحلت خانواده جعفرزاده میروند دستگیر میشوند و چرا تا به این لحظه از آنان هیچ خبری دردست نیست. چرا حتی خبری از آنان به خانواده و نزدیکانشان داده نمی شود؟! چرا خانواده آنان نباید نسبت به علت دستگیری و محل نگهداری آنان بی خبر بوده و به نگرانیشان جوابی داده شود ؟! هنوز معلوم نیست که آیا این دستگیری ها با شرایط بحرانی منطقه ارتباطی دارد یا نه !

سال پیش نیز در مراسم خاکسپاری ایشان بیش از 60 نفر از فعالین ملی آذربایجان توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شده بودند که پرونده 22 نفر آنان در دادگاه انقلاب خوی در حال بررسی است و چندی پیش برای 18 نفرشان اتهامی نامربوط وارد شد.



امسال نیز دستگیری غیرقانونی این فعالین مدنی در شرایط خاص منطقه و بی خبری مطلق از آنان این سوال را در اذهان عمومی ایجاد میکند که هدف از این رویه غیرقانونی چه میتواند باشد ؟!

اسامی دستگیرشدگان عبارت اند از :

آقای عباس لیسانی

عسگر اکبرزاده

رحیم غلامی

سیامک میرزایی

فریدون آقازاده

میثم آزادی

بهنام نور محمدی و خانم ایشان

حمید قربانعلی زاده

کیانوش توحیدی

حسن فتحی

امیر بابایی

سعید ابراهیم زاده

فریدون آزادی

اسامی بسیاری از فعالین هنوز در دست نیست.