رفتن به محتوای اصلی

سپتامبر 2020

30.09.2020 - 22:56
در بررسی اسناد سفارت آمریكا و در تدوین دکترین امنیت ملی آمریكا به چیزی برنخوردم كه معلوم باشد آمریكایی‌ها دنبال تجزیه ایران هستند یا می‌خواهند كشوری به نام ایران، دیگر نباشد. به نظر می‌رسد از نظر آمریكایی‌ها،‌ یک ایران یكپارچه هم به نفع آنهاست و هم به نفع هم‌پیمانان و همراهانشان در منطقه. در‌صورتی‌كه از نظر روس‌ها ایران یكپارچه خیلی به نفعشان نیست و ایران تجزیه‌شده به منافع روسیه نزدیک‌تر است؛ یعنی در کشورهای کوچک‌تر منطقه بهتر می‌تواند نفوذ کند.
30.09.2020 - 22:08
بررسی رویدادها با هوشنگ کردستانی: بخش چهل و هفت
تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان، بنیاد آزادی اندیشه و بیان ۹ مهر ماه ۱۳۹۹ پاریس
https://rangin-kaman.net
30.09.2020 - 22:06
«میزگرد جمهوری خواهی»
راه کارهای گذار از جمهوری اسلامی به دمکراسی کدامند؟
مهمانان: حسن زهتاب، مهدی عربشاهی و مزدک لیماکشی
۹ مهر ۱۳۹۹ برابر با ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰
تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان، بنیاد آزادی اندیشه و بیان
https://rangin-kaman.net
30.09.2020 - 21:07
بنا به برخی از اخبار منتشر شده حمایت جمهوری اسلامی ایران از ارمنستان تنها به حمایت دیپلماتیک منحصر نمانده و خبرهایی مبنی بر ارسال تسلیحات و کمک‌های نظامی از طریق خاک ایران به ارمنستان و باز کردن گذرگاهی برای انتقال اعضای حزب تروریستی پ.ک.ک به منطقه‌ی قاراباغ اشغالی به منظور حمایت از ارتش ارمنستان در رسانه‌های جمعی منتشر یافته است. چنانکه مسئله‌ی کمک‌های جمهوری اسلامی ایران منحصر به ادعاهای خبری نماند و در کنار رسانه‌های مختلفی که پیش از این مدارکی دال بر اثبات این کمکها منتشر نموده بودند
30.09.2020 - 20:29
محمد آسنگران
جمهوری اسلامی رژیمی برآمده از جنبش اسلام سیاسی است. این جنبش در دهه هفتاد میلادی از یک طرف در تقابل با بلوک شرق در جایی مانند افغانستان بوسیله آمریکا و کشورهای متحد آمریکا تقویت شد و از طرف دیگر بعد از شکست ناسیونالیسم عرب در مقابل اسرائیل زمینه رشد و ابراز وجود پیدا کرده بود. این دو مولفه بستری ایجاد کرد که در هر دو سطح شرایط رشد و گسترش جنبش اسلام سیاسی را فراهم آورد.
30.09.2020 - 20:13
امید طاهری
آقای پهلوی! مشکلات و مطالبات ما –مردمان غیر فارس در ایران- فراتر از محرومیت اقتصادی، کولبری در کوردستان، کپرنشینی در سیستان و بیکاری در خوزستان است؛ این‌ها تنها مشتی از خروار رنج و فلاکت و نادیده انگاری مردم از سوی مرکزگرایان است، نمی‌خواهیم بیش از این با طرح و تکرار سلب‌شدن این حقوق بدوی تحقیر و تداعی شویم.
30.09.2020 - 16:24
در پی شعله‌ور شدن مجدد درگیری‌ مرگبار میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه ناگورنو قره‌باغ، ترکیه با صدایی رسا حمایت خود از باکو را اعلام کرده است.آنکارا سال‌ها است که از باکو حمایت می‌کند، اما عمق دخالت فعلی فرصتی جدید در اختیار دولت می‌گذارد تا نه تنها قابلیت‌های خود در سیاست خارجی را به نمایش بگذارد، بلکه احساسات ناسیونالیستی را نیز در داخل تشدید کند.
30.09.2020 - 14:21
فرخ نعمت‌پور
ترکیە بعد از آنکە از پذیرش در اتحادیە اروپا منع شد، بە شرق روی آورد، اما این تمام ماجرا نبود. رویکرد بە شرق بە معنای اعمال سیاست پاسیف یا مغازلە صرف با غرب نبود. در واقع بازگشت بە شرق بە معنای تعرض بە غرب هم بود کە با افزایش سالها بر حجم آن افزودەشد. بحران در مدیترانە شرقی بهترین فاکت در این مورد است.
30.09.2020 - 14:15
فرخ نعمت‌پور
ضد اعدام بودن یک موضع انسانی است و نە طبقاتی و ایدئولوژیکی. در تمامی عمر جمهوری اسلامی هنگامیکە احزاب سیاسی چپ مدافع حقوق کارگران، مورد سرکوب قرار گرفتند و صدها و هزاران تن از آنان مورد شکنجە و اعدام واقع شدند، هیچگاە شاهد برآمد جدی طبقە کارگر ایران برای توقف سرکوب و اعدام آنها نبودیم.
30.09.2020 - 12:42
عبدالستار دوشوكی
استان سیستان و بلوچستان، استان پروژه هاست. …من اسمش را می گذارم استان کلنگ و روبان…، یعنی من فکر کنم در ۴۰ سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان حداقل نیم میلیون پروژه کلنگ زنی شده». مشکلات و مصائب معیشتی و اجتماعی در سیستان و بلوچستان از زبان دکتر عبدالستار دوشوکی، مدیر مرکز مطالعات بلوچستان در لندن در برنامه به عبارت دیگر این هفته.
30.09.2020 - 10:57
یه سری اسناد منتشر شده که نشون میده دولت انگلیس، و تا حدی دولت آمریکا، به طور کاملا سازمان‌یافته در حال ساپورت نیروهای مخالف اسد برای تولید محتویات رسانه‌ای در داخل و خارج سوریه بودن. به طور مشخص درباره سه تا موسسه‌ست، که دفتر یکیش در امارات بوده، که خوراک خبری و پروپاگاندا برای رسانه‌های عربی و انگلیسی تهیه می‌کرده.
30.09.2020 - 09:18
در چند روز اخیر طی تماسی تلفنی به خانواده مرادی گفته شده بوده که "اگر مصاحبه نکنند ممکن است حکم اعدام پسرشان اجرا شود و آنها جسدش را تحویل بگیرند." آقای پاک نیا می گوید پس از اعدام نوید افکاری «جو بسیار ملتهبی» پیرامون خانواده مرادی به وجود آمده بوده است.

30.09.2020 - 07:55
پانته‌آ بهرامی
آمار خودکشی در سه ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به سال پیشین خود افزایش معنی‌داری در کمیت داشته است. این آمار افزایش فزاینده ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد. از نظر کمی در مدت کوتاه ده روز، زنجیره‌ و استمراری در نقاط مختلف ایران داشته است.
30.09.2020 - 07:39
در این برنامه، علیرضا کیانی، عضو شبکه فرشگرد و مهرداد درویش‌پور، استاد دانشگاه، جامعه‌شناس و‌فعال جمهوری‌خواه، درباره «پیمان نوین» شاهزاده رضا پهلوی به مناظره نشسته‌اند
30.09.2020 - 07:35
علی اکبر امیدمهر
پیشنهاد سیستمی نمود. که قدرت هیچگاه در انحصار فرد یا گروهی نباشد. بر همین اساس بار دیگر تاکید نمود. که هدف وی حصول به قدرت نیست. وی خواهان نظامی شد. که در آن قانون بر آمده از آرای آزاد ملت، بالاترین مرجع این
30.09.2020 - 07:24
۷۲ زندانی سیاسی در یک پیام تسلیت و همدردی به همبندی شان امیرحسین مرادی و خانواده اش درگذشت جانکاه محمد مرادی پدر این زندانی سیاسی دربند را تسلیت گفتند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام،‌ سه شنبه ۸مهرماه ۱۳۹۹، ۷۲ زندانی سیاسی از  بازداشت شدگان تظاهرات آبان ماه ۹۸ و زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ در یک پیام تسلیت جمعی، درگذشت محمد مرادی پدر امیرحسین مرادی، یکی از معترضین اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ و هم‌بندی خود را تسلیت گفتند.
30.09.2020 - 07:14
رامین کامران
سخنرانی اخیر رضا پهلوی، هم قبل از پخش موضوغ تبلیغ بود و هم حالا که انجام شده، ولی نه به تبلیغ قبلی می ارزید و نه به بعدی. سر و صدایی بلند شده و شاهزاده هم تصور کرده که باید در زمینۀ رهبری خودی نشان بدهد تا از یاد ها نرود و حاصل کار شده. این متن سخنرانی که روشن است کار خودش نیست، احتمالاً مثل سخنرانی معروف پدر، به دستش داده اند که بخوان و آمده و خوانده. بعید است به محتوای این متن کم مایه و پر باد حتی اندکی هم توجه کرده باشد و هیچکدام از عیوب عیانش را ندیده باشد.
30.09.2020 - 07:10
در این مناظره که حدود ۹۰ دقیقه طول کشید و کریس والاس از شبکه فاکس نیوز میزبانی آن را به عهده داشت به مسائل متعددی از جمله پر کردن کرسی خالی دیوان عالی، اقتصاد، بحران همه گیری کرونا، تغییر اقلیم و نتیجه انتخابات پرداخته شد.
29.09.2020 - 23:46
«ناصر مرادی»، پدر «امیرحسین مرادی»، یکی از سه معترض آبان ۱۳۹۸ که با حکم اعدام مواجه بودند، روز گذشته هفتم مهر ماه ۱۳۹۹ «خودکشی» کرد و درگذشت. کانال تلگرامی «امتداد» این خبر را به نقل از مادر امیرحسین مرادی منتشر کرد.
29.09.2020 - 22:30
تقی روزبه
اگر در این سی و چندروزه معجزه ای رخ ندهد و اگر نتایج از هفتخوان بحران به سلامتی عبورکند، مدال پیروزی را باید به «فرمانده کرونا» داد. چون اوست که ضربه اصلی را به شبه فاشیسم نیرومند و پرنفس درحال عروح در دژاصلی سرمایه داری واردساخت. و گرنه این جناح از سرمایه داری که خود مسئول وقوع بحران های کنونی است دستخوش شدیدترین بحران هاست و فاقد برنامه ای برای این بحران. در واقع نیروی جمع کننده این بلوک از «نه» به ترامپ تغذیه می کند.
29.09.2020 - 21:41
گروهی از کنشگران ملی در درون میهن که از دیدگاههای متنوعی برخوردارند در یک اقدام جمعی حمایت خود را از بانو نسترین سوده اعلام نمودند
29.09.2020 - 19:46
ایران که هنگام همه‌گیری کرونا در ضعیف‌ترین وضعیت اقتصادی خود از زمان پایان جنگ با عراق قرار داشت باید در کنار خارج کردن اقتصاد کشور از زیر فشارها، سلامت شهروندانش را نیز تضمین می‌کرد. اما آمریکا با افزایش حجم تحریم‌هایش علیه ایران، در عمل مدیریت همه‌گیری کرونا را برای مسئولان ایرانی سخت کرد.

29.09.2020 - 19:41
فریدون خاوند
هم خروج آمریکا از «برجام» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ و هم فعال ساختن مکانیسم ماشه علیه ایران در پایان شهریور ماه گذشته، با مخالفت دیگر قدرت‌های امضاکننده این موافقتنامه روبه‌رو شد.
29.09.2020 - 14:53
باریش نصیریان
با تقدس دهی به جنگ تجاوز در انحصار همه جنگ افروزان واقعی و حاکمان دولتها باقی میماند.! هدف همه جنگ افروزان حاکم انحصاری کردن تجاوز است.
هیچ جنگی مقدس نیست! آذربایجان و ارمنستان و ایران در اشغال جنگ افروزان حاکم و تشنه به خون است.تحقیر صلح کافیت! صلح واقعی تنها با کسب آزادی مردم از اسارت حاکمان متجاوز و اشغالگر میسر میگردد.
29.09.2020 - 13:49
عربستان سعودی می‌گوید ۱۰ عضو یک "هسته تروریستی" را بازداشت کرده که سه نفر آنها در کمپ‌های سپاه پاسداران در ایران آموزش دیده بودند. در واکنش وزارت خارجه ایران این ادعای عربستان را "سناریونویسی‌های بی‌ارزش و سفارشی" خوانده است.
29.09.2020 - 13:44
وزارت امور خارجه ایران، گزارش‌ها درباره انتقال تجهیزات نظامی روسیه به ارمنستان از طریق خاک ایران را تکذیب کرده و هم‌زمان استانداری آذربایجان شرقی از توقف خروج کامیون‌های روسی از مرز ایران به ارمنستان خبر داده است.
29.09.2020 - 12:48
ابوالفضل محققی

اما محله "نوی پوت ،راه جدید "یا اصطلاحا بازار برنج یکی از محلات ازبک نشین پر جمعیت بود که اکثر خانواده های ازبکی در خانه های قدیمی حیاط دار زندگی می کردند.خیابان عریضی که از وسط شهر می آمد از محله نوی پوت عبور می کردوبه جاده فرغانه منتهی می گردید.
خیابانی که محله را بدو بخش شمالی وجنوبی تقسیم می کرد.درقسمت شمالی عمدتا خانه های قدیمی حیاط دار
29.09.2020 - 11:56
محمدعلی اصفهانی
این متن ساده، یادداشت شتابزده یی است بعد از مشاهده ی اتهام زنی ها و دروغ پراکنی های سخیف علیه نسرین ستوده در شبکه های اجتماعی.
این متن ساده، همچنین دعوتی است به تحرک، از اهل قلم و فعالان سیاسی و مدنی در برابر موج تهاجم سازمان یافته ی دستگاه های اطلاعاتی متوازی و متقاطع و متنافر ج.ا به نسرین ستوده، در زیر پوستین وارونه ی رادیکالیسم سرنگونی طلبانه و براندازانه ی آشتی ناپذیر و سرسخت ـ از نوع ساخته و پرداخته شده ی سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات و اتاق های تبلیغات و ضد تبلیغات و دیس اینفورمیشن ج.ا.
29.09.2020 - 10:28
رضا پهلوی در پیام امروز خود گفته این که هدفش "رسیدن به قدرت سیاسی نیست، بلکه تلاش برای برقراری سیستمی است که در آن، قدرت هرگز در انحصار یک فرد یا یک گروه نباشد".او در این پیام ویدیویی گفت "مسیر پیروزی مشخص است: اعتصابات و اعتراضات و نافرمانی های مدنی را در نقاط مختلف کشور به هم پیوند بزنیم"
29.09.2020 - 09:05
ارمنستان و هوادارخارجیش حکومت اسلامی ایران به قوانين بين‌المللي و اصول و موازين حقوق بين‌المللي اعتنايي نشان نمي‌دهند در نتیجه بيست درصد از خاك آذربايجان، از جمله هفت شهرستان كه در تقسيمات كشوري جزء قره باغ كوهستاني محسوب نمي‌شود، اشغال شده و بيش از يك ميليون نفر آذربايجاني از موطن آباء و اجدادي خود اخراج شد
29.09.2020 - 08:08
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در رد گزارش‌های مربوط به مذاکره محرمانه نمایندگان تهران و واشینگتن در عمان، گفت: «نه مذاکره‌ای بوده و نه انجام خواهد شد. اگر آمریکا می‌خواهد گوشه‌ای در اتاق برجام داشته باشد، باید
29.09.2020 - 07:56
هم فایل صوتی و هم متن پیاده شده فایل جلسه آذر ۶۳ که اخیرا در رسانه های حکومتی انتشار یافته‌اند، دستکاری شده اند. مثلا در فایل صوتی، اشارات دو تن از حاضران به جمله‌ای از جانشین فرمانده وقت سپاه -در مورد "دور انداختن" احمد متوسلیان- از دو جای مختلف فایل پاک شده‌اند .به دنبال انتشار آگهی مستند "کودتای خزنده در سپاه"، خبرگزاری تسنیم دست به انتشار یک فایل صوتی تحت عنوان "مشروح کامل جلسه سپاه تهران" زد.
29.09.2020 - 07:51
ناصر مرادی، پدر یکی از سه جوانی که در جریان اعتراضات سراسری آبان سال گذشته دستگیر و به اعدام محکوم شده‌اند، خودکشی کرده است.وکیل خانواده مرادی می‌گوید علت این خودکشی احتمالا فشارهای روانی بوده که این خانواده از زمان زندانی شدن و صدور حکم اعدام پسرشان متحمل شده و در هفته‌های اخیر تشدید شده بوده است.
29.09.2020 - 07:47
فرنوش رام
با از سرگیری درگیری‌های نظامی میان آذربایجان و ارمنستان از روز پنجم مهر، رسانه‌ها و کارشناسان اسرائیلی تاکید کرده‌اند که مسائل مرتبط با حوزه آسیای میانه، حتی بعد از توافق‌های اخیر صلح میان اسرائیل با امارات متحده عربی
29.09.2020 - 07:44
روزنامه شرق با ابراهیم اصغرزاده؛ فعال سیاسی درباره تأثیر تحولات جهانی بر ایران گفتگو کرده است.بخشی از این گفتگو را بخوانید:
29.09.2020 - 06:23
کیوان شکوری
ایالت نبراسکا به مرکزیت شهر لینکلن با چمنزارهای فراوان و مردمی خونگرم در غرب میانه آمریکا قرار دارد که در تاریخ ۱ مارچ ۱۸۶۷ بعنوان سی و هفتمین ایالت به ایالات متحده آمریکا پیوست.