رفتن به محتوای اصلی

می 2022

31.05.2022 - 23:55
علی خامنه‌ای در دوران ۳۳ ساله زمامداری خود یکی از دشمنان اصلی مطبوعات و رسانه آزاد بوده است. در سال ۱۳۷۹، پس از سخنرانی او علیه مطبوعات که آن‌ها را پایگاه دشمن خواند، حدود ۲۰ نشریه و روزنامه با حکم قاضی مرتضوی، قاضی محبوب رهبری، توقیف فله‌ای شدند. پس از آن نیز همواره روزنامه‌ها با اراده شخص علی خامنه‌ای و منصوبان مستقیم او توقیف و تعطیل شده‌اند.
31.05.2022 - 23:14
طاهره خدانظر
طالبان اگرچه سواد خواندن و نوشتن ندارند و همیشه از رو خوانی و قرائت آیات قرآنی در مشکل قرار می‌گیرند اما اذعان می‌کنند که تمام ادعاهای خود را از شریعت اسلام می‌گیرند...
31.05.2022 - 20:13
ضیاء مصباح
* نظام فاقد نظم و برنامه با مقاصدی خاص و مشخص ناشی از عناد با فرهنگ ایرانی و بی اعتبار ساختن این ملک و ملت که کوششی نافرجام برخواسته از کینه دیرین و عدم مقبولیت حداقلی ناشی ازعقده های درون و بیرون بطول قرن ها در تمامی زمینه ها بشمار میرود و بر ادامه آن اصرار می ورزند بنوعی - عرض خود بردن و زحمت ما را داشتن تعبیر میشود !
31.05.2022 - 18:43
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به ضرورت پرهیز آژانس از درج اطلاعات جزیی فعالیت‌های هسته‌ای خود بر اساس اهمیت رعایت اصل محرمانگی بر اساس مقررات آژانس، به مسئولین این سازمان هشدار داده و مراتب اعتراض خود را اعلام کرده، مسئله‌ای که متاسفانه مورد توجه جدی آژانس قرار نگرفته است.
31.05.2022 - 18:38
بقایای شهری ۳۴۰۰ ساله با پایین رفتن آب سد موصل در شمال عراق پدیدار شد. این شهر در کنار دجله بنا شده و متعلق به دوران امپراطوری میتانی بوده است. باستان شناسان کرد و آلمانی یافته‌های ارزشمندی را به دست آورده‌اند.
31.05.2022 - 14:55
نفتالی بنت، نخست‌ وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، ۱۰ خرداد، با انتشار پیامی، در واکنش به سخنان تازه وزیر خارجه ایران که اسرائیل را به «انتشار دروغ‌های زیاد» متهم کرده بود، اسناد محرمانه مربوط به فعالیت اتمی ایران را در توییتر منتشر کرد.

آقای بنت در این پیام متقابلا جمهوری اسلامی را به «دروغ گفتن» به جهانیان متهم کرده و اسنادی را به زبان فارسی نشان می‌دهد که به گفته او محتوای آن نشان‌دهنده «نقشه فریبکاری اتمی ایران» است و برگه‌های آن مهر وزارت اطلاعات ایران را بر خود دارد.
31.05.2022 - 14:52
حباب کره‌ای از ورقه بسیار نازک آب است که درون آن هوا است. هرچه هوا بیشتر منبسط شود، حباب بزرگ‌تر می‌شود؛ اما تاب‌وتوانی ندارد و میان‌تهی است و اگر ترکید از آن چیزی نمی‌ماند؛ نه آبی که تشنگی برد، نه هوایی که به کار تنفس آید. در اقتصاد هم زمانی که پول در گردش بیش از ارزش تولید باشد، همچون حباب است؛ حجم زیاد و ارزش کم و فروکاهنده قدرت خرید.
31.05.2022 - 11:20
آرام ادیبی
فیلم دیدنی و بسیار قدیمی از آرشیو فیلم روسیه در باره نحوه زندگی مردم همدان در زمان حکومت قاجار
در این کلیپ قدیمی‌ترین تصاویر فیلمبرداری شده از شهر همدان در اواخر دوره قاجار که توسط فیلمبرداران روسی گرفته شده مشاهده می‌شود. گفته می‌شود که این فیلم از آرشیو فیلمهای دولت روسیه است،
31.05.2022 - 10:06
رضا علوی: برنامه صدای دیگر: آیا ایران یک‌ متروپل بزرگ است؟ و یده کودک-سرباز و‌ ترانه سلام-فرمانده
31.05.2022 - 09:57
علی باقری‌ کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه برای مذاکرات منطقه‌ای و بین‌المللی به اسلو پایتخت نروژ سفر کرد.او که پیشتر سرپرست تیم ایران در مذاکرات هسته‌ای در وین اتریش هم بود، در صفحه‌ شحصی خود در توئیتر نوشت "‏در ادامه رایزنی‌های اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی، امروز عازم اسلو شدم". علی باقری کنی می‌گوید دستور کار ایران در سفر به نروژ "گفت‌وگوهای جدی و سازنده پیرامون موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی" است.
31.05.2022 - 09:21
حضور پرشمار ماموران امنیتی در خیابان‌های آبادان، شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضانی که قصد تجمع داشتند، قطعی یا کندی اینترنت و بازداشت‌های گسترده، حکومت نظامی در این شهر پدید آورده است از سوی دیگر امروز با افزایش شمار جانباختگان، دادگستری یک شعبه قضایی ویژه رسیدگی به پرونده متروپل تشکیل داد.
31.05.2022 - 08:52
در بسیاری از کشورها، "آزمایش باکرگی" تحت عنوان "آزمایش دو انگشتی" که در روش تهاجمی که انجام می‌شود شناخته می‌شود. 'هایمن' در انگلیسی و 'پرده بکارت' در فارسی که عده‌ای اعتقاد دارند باید آن را 'تاج واژن' نامید، قرن‌ها موضوع مورد بحث و عامل دلواپسی بوده است. چطور می‌توانیم به افسانه‌های پیرامون این موضوع پایان بدهیم؟
31.05.2022 - 08:50
مردم و نخبگان باید بدانند مذاکرات در چه مرحله‌ای است، آنگاه اظهارنظر کنند و خواست آن‌ها نیز مورد توجه واقع شود. حتی اگر لازم است #رفراندوم برگزار شود.
31.05.2022 - 08:44
پس از مقاله بسیار سخت و سفت ولادیمیر ساژین، کارشناس ارشد این خبرگزاری که نوشت ارزش دارایی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۳۰۰ میلیارد دلار است که ارزش جنگیدن برای صیانت دارد حالا نوبت به کارشناس ایرانی این خبرگزاری به نام آب شناس رسیده است که بنویسد: "فساد و رانت خواری آنقدر این روز‌ها در ادارات مختلف در سرتاسر کشور گسترش یافته که ایران به بهشت مافیا‌های اقتصادی تبدیل شده است.
31.05.2022 - 08:42
امیرحسین لادن
پیشنهاد اندیشکده آگاهی و شناخت: بر پائی " سیستم مردمسالار ملی ایران" است.اندیشکده آگاهی و شناخت، به "براندازی نرم" یا "خشونت پرهیز" باور دارد. براندازی، با روش "نافرمانی مدنی." براندازی نرم و برنامه جایگزینی را در نوشته ی بعدی، بیشتر باز میکنیم.
31.05.2022 - 02:56
محمد علی گوللر
جبهه اوکرائین، از منظر آمریکا، اول محاصره روسیه، دوم تداوم حاکمیت بر اروپا، سوم قطع همکاری بین آلمان/ اروپا - روسیه در زمینه انرژی، و چهارم ابزار استقرار نظامی در اروپای شرقی و دریای سیاه بود. از این منظر، گسترش ناتو راه رسیدن به اهداف فوق بود.
31.05.2022 - 01:27
31.05.2022 - 01:22
در آخرین هفته از "ماه جنگ" در اسرائیل، صدها چترباز ارتش اسرائیل به قبرس رفته‌اند تا در رزمایشی مشترک به نام "فراتر از افق" شرایط و وضعیت جنگی علیه جنبش حزب‌الله لبنان را تمرین کنند. این مانور بخشی از رزمایش بزرگ "ارابه‌های آتش" است که در آن نیروی هوایی اسرائیل هم حمله به اهداف هسته‌ای در ایران را شبیه‌سازی می‌کند.
31.05.2022 - 01:18
ماجرا از جایی شروع شد که سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم با وجود هشدار شماری از اقتصاددان مطرح کشور، تصمیم به حذف ارز ترجیحی گرفت! سردار احمد وحیدی، وزیر کشور دولت هم مقابل دوربین صداوسیمای حامی رئیسی نشست و دستور داد! که تنها چهر قلم از اقلام ضروری مردم حق دارند قیمت خود را افزایش دهند. اما هنوز 24 ساعت از این ادعای مضحک فرمانده ای که حالا اقتصاد دان شده نگذشته بود که گزارشات مردمی حاکی از افزایش قیمت افسار گسیخته اقلام ضروری و غیرضروری مردم داشت.
31.05.2022 - 01:12
آناهید آباد - حمیدرضا آشتیانی‌پور - هادی آفریده - حسن آقاکریمی - مصطفا آل‌احمد - سعید ابراهیمی‌فر - محمد احمدی - آرش اسحاقی - مهدی اسدی - سعید اسدی- اشکان اشکانی - مرجان اشرفی‌زاده - مهناز افضلی - همایون امامی - محسن امیریوسفی - محسن استادعلی- محمد جعفر باقری‌نیا - عبدالله باکیده - مجید برزگر - حسن برزیده - بابک بهداد - بهنام بهزادی - آزاده بی‌زارگیتی - فرزاد پاک- جعفر پناهی - امین پوربرقی - نادره ترکمانی - یاسمن تورنگ - محمد جعفری - لیلا حاتمی - سیروس حسن‌پور - عزیزالله حمیدنژاد - بابک حمیدیان
31.05.2022 - 00:42
گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکیست که دور تازه اعتراضات ضدحکومتی در ایران که بعد از ریختن برج متروپل آبادان شروع شده دوشنبه شب در چند نقطه این کشور ادامه یافته است. از جمله در ویدئویی که از "جشن قهرمانی استقلال در کرمانشاه" منتشر شده حاضران با مردم آبادان ابراز همدردی می کنند. پیشتر در این روز ویدئوهایی از ورزشگاه آزادی تهران منتشر شده بود که تماشاگران در آن یک صدا شعار "آبادان، آبادان" سر می‌دهند.
30.05.2022 - 17:55
30.05.2022 - 17:53
گلناز غبرایی
رمان «او از ماریوپل آمده بود» برایم دریچه ای بود به زندگی این شهر و مردمانش در طی صد سال گذشته. نویسنده‌ی کتاب دختر یک زن اوکراینی است که به اجبار برای کار به آلمان منتقل شده است. ناتاشا نویسنده ی کتاب متولد سال ۱۹۴۵است و بعد از جنگ همراه خانواده اش همانجا ماندگار شده و وقتی ده ساله بوده مادرش دست به خودکشی زده است.
30.05.2022 - 17:46
قیمت دلار در بازار آزاد تهران دوشنبه نهم خردادماه به ۳۱ هزار تومان رسید که بالاترین قیمت دلار در شش ماه اخیر است.قیمت دلار در بازار آزاد تهران دوشنبه نهم خردادماه به ۳۱ هزار تومان رسید که بالاترین قیمت دلار در شش ماه اخیر است. سطح ۳۱ هزار تومانی برای قیمت دلار، آخرین بار پانزدهم آذر پارسال ثبت شده بود و پس از آن قیمت دلار تا پایان سال ۱۴۰۰ روندی کمابیش نزولی داشت.
30.05.2022 - 17:38
مستند «خامنه‌ای و توطئه کرونا» یک مستند تحقیقی درباره ریشه‌ها و پیامدهای طرح تئوری توطئه درباره کووید ۱۹ در عالی‌ترین سطوح تصمیم‌گیری نظام جمهوری اسلامی است. در این روایت ۴۰ دقیقه‌ای مواضع توطئه‌پندارانه شخص رهبر جمهوری اسلامی در یک بازه زمانی یک سال و نیمه بازخوانی می‌شود. دلایل نادرستی این ادعاها با استناد به شواهد و حقایق موجود که در همان زمان طرح تئوری توطئه به‌طور عمومی در دسترس بوده‌اند شرح داده می‌شود.
30.05.2022 - 17:33
محمود دلخواسته
ولی در اینجا سخن از بی شرمی فردی که مکرر در زندگی خود دروغ گفته است و حتی دو بار به علت همین دروغگویی از کار در روزنامه ای و از دولت خانم می اخراج شده است، نیست. سخن بر سر این است که چگونه او این امکان را یافته است که بتواند به آن مقام برسد و استعفا هم نکند؟