دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده هشدار داده است که در «صورت نیاز به عملیات نظامی» برای مقابله با دستیابی ایران به سلاح هستهای، اقدام نظامی علیه این کشور صورت خواهد گرفت.
به گفته آقای ترامپ، اسرائیل نقش مهمی در توسل به نیروی نظامی برای مقابله با برنامه اتمی ایران خواهد داشت و این عملیات را هدایت خواهد کرد.
آقای ترامپ که چهارشنبه در کاخ سفید صحبت میکرد، تاکید کرد که خواستار پیشرفت و شکوفایی ایران است و تنها خواستهاش عدم دستیابی این کشور به تسلیحات اتمی است.
این سخنان در آستانه دیدار روز شنبه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران با استیو ویتکاف، فرستاده ویژه رییسجمهوری ایالات متحده در عمان بیان شدند.
آقای ترامپ در پاسخ به سوالی درباره این ملاقات گفت: «این آغاز روند مذاکرات است. کمی وقت داریم ولی فرصت چندانی نداریم. به این علت نخواهیم گذاشت به سلاح اتمی دست پیدا کنند. اما می خواهیم پیشرفت کنند.»
آقای ترامپ ادامه داد: «مردم ایران مردمی خارق العاده و باهوش هستند... ولی در وضعیت دشواری هستند. حکومت خشنی دارند.»
آقای ترامپ گفت: «خواسته چندانی ندارم. فقط صبر نخواهم کرد.»
وزارت امور خارجه آمریکا میگوید دیدار روز شنبه در عمان صرفا یک ملاقات برای بررسی امکان مذاکره است.
به رغم اصرار آمریکا بر مستقیم بودن این مذاکرات، ایران آن را غیرمستقیم می خواند.
دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمیکند.
توجه داشته باشید کامنتهایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!
دیدگاهها
رسانههای در خدمت یهود مردم را میترسانند
در حالیکه مخالفان نظام بیش از 45 سال به دشمنی با یکدیگر مشغول هستند هیولای جنگ کشور ما را تهدید میکند. مخالفان نظام آگاهانه نخواستند به نظر واحد و مشترکی برسند و کار خود را به غربی ها واگذار کردند.
نا گفته پیداست که محرک هرگونه جنگ و ایجاد نابسامانی دو جریان خطرناک جهانی یعنی یهودی ها و اخوندها
هستند. آنچه مخالفان میخواهند و گستاخانه خواهان جنگ هستند با آنچه یهودی ها میخواهند صد در صد فرق دارد.
یهودی ها خواهان تقسیم ایران و ایجاد چند کشور میباشند در حالیکه مردم ایران خواهان آزادی و رفاه اقتصادی و زندگی مسالمت آمیز میباشند.
و قتی در روزگار صلح گروه های مخالف متحدنمیشوند، چگونه باید انتظار داشت در دوران جنگ و پس از آن
برنامه مشترکی برای اداره کشور داشتهباشند؟
وقتی جنایتکاری مانند ناتان یاهو آرزوی لیبی شدن ایران رادارد یعنی جنگ داخلی نبود امنیت و هرج و مرج.
مخالفان نظام متاسفانه درکی از وقوع یگ جنگ و نابسامانی ندارند، و نیروهای نظامی خود باید سرنوشت ایران را بدست گیرند و باحذف سید علی و شرکا راه جنگ داخلی را ببندد و برنامه تاریخی یهود را باشکست روبروکنند.
حمله به ایران به رهبری هر…
حمله به ایران به رهبری هر خری که باشه مردم امریکا هم تلفات سنگینی خواهند داشت