رفتن به محتوای اصلی
یکشنبه 24 خرداد 1405 - Sunday, 14 June 2026

با روشهای پنجاه و هفتی تغییرات در ایران امکان پذیر نیست!

با روشهای پنجاه و هفتی تغییرات در ایران امکان پذیر نیست!

ما چه نباید بکنیم؟
انقلاب اسلامی شد!شاه رفت خمینی آمد!رندان در خبرگان اول سلطنت فقیه را به جای جمهوری بسوی انقلابیون جمهوری خواه پرتاب کردند،بسیاری اینرا نفهمیدند وتوقع ازادی و دموکراسی یامردم سالاری و جابجا شدن قدرت از طریق  انتخابات در رژیم سلطانِ  فقیه داشتندو جان براین سودا نهادند،کشته شدند، بسیاریشان فرار کردند و یا در زندانها پوسیدندو یا در حال پوسیدند.
پس از مرگ خمینی این بار نیازی به دروغ و تحمیق و ریا نبود، سردی و گرمی آب را تست کرده بودند وبا خیال راحت درآن شیرجه رفتند.تشخیصشان درست بود آب از آب تکان نخورد،رفراندومی برپا شد،مردم صف کشیدندو به اصلاح قانون اساسی رای داند . در میان سکوت و گیجی رای دهندگان به جمهوری اسلامی و کباده کشان روشنفکری در داخل و خارج با افزودن مطلقه به ولی فقیه و انحلال شورای عالی قضائی و اختیار  ِقوه قضائیه را به ولی فقیه سپردن (در قانون اساسی اصلاح شده )به کودن ترین ها هم یادآوری کردند،فهماندند، که جمهوری نیست!تفکیک قوا هم نیست و کشور با حکم حکومتی سلطان اداره می شود.
۳۷ سال از اصلاح قانون اساسی و قانونی شدن و قطعی شدن استبدادفقاهتی گذشته است،نتایج حکمرانی سلطان فقیه از عمق به سطح امده،سرکوب دگر اندیشان،گرسنگی و فقر اکثریت،بی اعتباری شرم آورپول ملی،بی ارزش شدن پاسپورت ایرانی،خشکیدن دریاچه ها ورودخانه ها،غارت سرمایه های ملی و سایه دائمی جنگ و اختلاف شدید طبقاتی را نخست وزیر امام و چماق داران طلیعه انقلاب اسلامی هم پذیرفته اند. 
اپوزیسیون جمهوری اسلامی در این ۴۷ سال چه کرده اند؟صحبت از همه طیف هاست...چرا ۴۷ سال است هنوز در خم یک کوچه اند؟
اگر روزگاری ممکن بود با حربه شارلاتانیسم آخوندی،دروغ بافی چپ های انقلابی چون جا اندختن قتل تختی و صمد بهرنگی و پسر خمینی و کیلو کیلو ناخنهای کشیده شده توسط ساواک و با پنکه در هواچرخیدن و هزاران دروغ را با لعابی از راست مخلوط کردن مردم را تهییج کرد و انقلاب رابا کمک اشتباهات در بعضی انتصابات سالهای ۵۵-۵۷  براحتی اجرائی کرد،امروز نمی شود!تعداد باسوادان پس از ۴۷ سال تقریبا دوبرابر گذشته است،انقلاب اینترنتی-دیجیتالی اجازه دروغ پراکنی انهم براحتی نمی دهد.
با روشهای پنجاه و هفتی تغییرات در ایران امکان پذیر نیست!شعارهائی شبیه حزب فقط حزب الله و چماق دار به عرصه تبلیغاتی اعزام کردن جواب نمیدهد،دشنام گوئی و برچسب،چون بختیار بختیار ،وافورتو نگهدار نخ نما شده است،انسان فرهیخته توهین و شخصی کردن مجادلات سیاسی را نمیپذیرد....نه وارد اطاق خواب شاه شدن دائمی اکبر گنجی جواب میدهدو نه توهین و چاق و خیکی و بتاکس زده ... خطاب کردن نرگس محمدی...
از نگاه من بین دو گروه اصلی در سپهر سیاسی ایران برنده (اگر !!برنده ای باشد)آن دسته خواهد بود که اخلاق سیاسی پیشه کند،دروغ پراکنی نکند و به شارلاتانیسم و فحش و ناسزا توسل نجوید...

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده
نظرات رسیده

پاسخی کوتاه به اقای احمد مداح
انچه نوشته اید زحمت کشیدید و وقت تان را گذاشتید ، بسیار خوب اما هیچ مطلب تازه ایی نبود ، مردم ایران در چهل و شش سال گذشته بیش‌از انچه من و شما تصور کنیم تجربه کردند و آموختند که نیاز به گفتن اضافی ندارد .
اما آنچه که می‌خواهم بگویم مربوط می‌شود به دو خط آخر مطلب شما که نوشتید در سپهر سیاسی دسته ایی برنده است که اخلاق سیاسی پیشه کند ، دروغ‌پراکنی نکند و به شارلاتانیسم و فحش و ناسزا توسل نجوید .
می‌خواهم به اقای مداح بگویم در سپهر سیاسی جهان و نیز ایران و به ویژه در چهل و شش سال گذشته رژیم اهریمنان اسلامی اخلاق سیاسی بخوبی انجام شد .
اخلاق سیاسی یعنی همان دروغ‌پراکنی ، یعنی همان شارلاتانیسم، فحش و ناسزا که در رژیم اهریمنان آخوندی کمونیستی اسلامی در بالاترین و بهترین نحوه و اندازه انجام شد و از این نظر بلید به رژیم اهریمنان اسلامی بیست داد ، باور ندارید نگاه کنید به سیاست‌های جهانی در پنج دهه اخیر .
همیشه تندرست و پایدار باشید.
رضا

س., 16.12.2025 - 07:37 پیوند ثابت
احمد مداح
احمد مداح

این روزها از حجم بی انتهای دروغ و توهین و دشنام گوئی در تعجبم..متاسفانه مجبور شدم با چند نفر که بی محابا دروغ میبافند (از هردو گروه)خداحافظی کنم.انقدر نقد از همه ممکن است که نیازی به افسانه سرائی نیست.

س., 16.12.2025 - 06:57 پیوند ثابت
نظرات رسیده
نظرات رسیده

Ebrahim Azad
اگر گروه های سیاسی ایران با گفتگو و قلم وبیان باهم نجنگند ،با اسلحه و توپ وتفنگ باهم خواهندجنگید
به نظرهم نمی رسد که بتوانند با گفتگو به نتیجه ای برسند

س., 16.12.2025 - 06:56 پیوند ثابت