خط سوم ابداعی آقای درویش پور تا آنجائی که دنبال کردم خطی است برای مطرح کردن خود به عنوان پدیده نو ورهائی بخش در محدوده چند نفر که قدم بمیدان نهاده ومی خواهند کاری کارستان کنند.
وظیفه این خط مبارزه هم زمان با خط جمهوری اسلامی و خطی منتسب به شاهزاده رضا پهلویست .
این خط ابداعی آقای درویش پور که سبقی از گذشته برای ایشان دارد خطیست جدید که حضوری در جامعه ندارد وهیچ کجا نقش سازنده از آن در جهت ایجاد فضائی دوستی واتحاد نیرو های خواهان سر نگونی جمهوری اسلامی دیده نمی شود.در این میان تنی چند از جمله آقای درویش پور این مهم برگردن گرفته اند که بخش نظری این خط را بهر بهائی که شده حداقل در دنیای رسانه و میان اپوزیسیون خارج از کشوربه نقطه چالش بر انگیزی که ضربه بر اعتماد عمومی بزند! وبرعدم همگرائی در میان اپوزیسیون خارج از کشور بیفزاید تبدیل کنند.
این حرکت مخرب از زمانی آغاز شد که افکار عمومی جامعه در جریان چهل سال تجربه زندگی در زیر فشا ر خرد کننده وایران بر باده ده جمهوری اسلامی به نفی وتقابل با این حکومت رسیده وزندگی امروز خود رابا زندگی و چشم انداز هائی که دروان پهلوی ترسیم گرآن بود مقایسه نموده و بشعار "رضا شاه روحت شاد" رسیدند.
بن مایه این خط با هر نیتی که باشد جز نفرت پراکنی واتهام زنی در جهت تفرقه نیروهای اپوزیسیون در خارج وکشاندن دامنه آن بداخل نیست . این نگاه بجای این که جمهوری اسلامی ونیرو های سرکوبگر آن را مورد حمله قرار دهد نوک شمشیر خود بطرف شاهزاده ر ضا پهلوی گرفته و طرفداران اورا متهم به آشوب می کند .آخرین نماد آن برخوردیست که با جریان برگزاری شب هفت زنده یاد خسرو کردی می نماید.
"اقتدارگرایی نوظهور در بخشی از اپوزیسیون نیز در این مراسم رخ نمود: گروههای فشار راست افراطی سلطنتطلب با شعارهایی چون «جاوید شاه» و «مرگ بر سه فاسد» و با سنگپراکنی به تنها سخنران برنامه نرگس محمدی کوشیدند متن را به حاشیه و حاشیه را به متن بدل سازند؛ رخدادی که هم تنش آفرید و هم بهانهای برای مداخلهٔ امنیتی ماموران شد... استقبال سلطنتطلبان--بهویژه رضا پهلوی--از شعارهایی به سود او و سکوت در برابر رفتارهای شبهفاشیستی و مخرب مدعیان حامی او، نشان میدهد با پروژهای مستقل روبهرو هستیم؛ پروژهای که الگوی برهمزنندگی و تحمیل شعارهای خود را از تجمعات خارج کشور در جنبش مهسا به درون منتقل کرده است. بدینسان، نیروهای «صدای سوم» ناگزیرند در دو جبهه همزمان مبارزه کنند: از یکسو علیه استبداد دینی بهمثابه مانع اصلی، و از سوی دیگر در برابر گروههای فشار سلطنتطلبها ...با اتکا به گزارشهایی دربارهٔ ارتباط برخی عناصر راست افراطی سلطنتطلب با دستگاههای امنیتی نظام و همچنین دسترسی گزینشی آنان به اینترنت بدون فیلتر، از بهکارگیری «کارت سلطنتطلبی» برای مهندسی شکافها سخن میگوید. در این چارچوب، حکومت با میداندادن به روایتهای افراطی، اپوزیسیون دموکرات را بیاعتبار می سازد "این چند پاراگراف ازمقاله آقای درویش پور"طنین آزادی ..."مندرج در سایت گویا ست.
جان مایه تحلیل استاد نظریه پردازی است که امروزیکی از مطرح کنندگان "خط سوم " است. خطی که وظیفه آن مبارزه در دو جبهه است "از یک سو با استبداد دینی واز سوی دیگر با شخص شاهزاده رضا پهلوی که به زعم ایشان از رفتارهای شبه فاشیستی سلطنت طلبان افراطی حمایت می کند.از کسانی که دستگاه های امنیتی نظام به آن ها انترنت بدون فیلتر می دهدوبا میدان دادن به آنها اپوزیسیون دمکرات را بی اعتبارمی سازد. منظور از اپوزیسیون دمکرات همین خط سومی است که آقای ذرویش پور مبلغ آن است.
خط سوم خطی که براحتی می تواند تهمت بزندوچون وظیفه مبارزه در دو جبهه را دارد علی الحساب که زورش به جبهه حامیان رهبر وامنیتی های آ ن نمی رسد وحضوری در داخل ندارد ،بهتر که تمام حوادث شب هفتم را سر آغازی برای جنگ با همین جبهه دوم یعنی آقای رضا پهلوی بکند. چون کسی هم نیست که یقه مبارک ایشان گرفته وبپرسد آقای دمکرات مدعی آزادی خواهی آیا در آن جمع مشهد بودی ویا دوستانی که بودند وآن هم دستگیر نشدند! سلطنت طلبان را می شناختند ودیدند که چگونه سنگ بر خانم نرگس محمدی زدند ؟ آقای درویش پور این کدام منابع است که شما در جریان گذاشتن کارت های انترنتی در اختیار سلطنت طلبان می گذارد تا چنین بی پروا نخست آنها را منتسب به جریان امنیتی نمائید وسپس انها را منتسب به آقای رضا پهلوی بکنید. حال آن که آنچه تاکنون از اسامی استفاده کنندگان این کارت ها افشاء شده اکثر کسانی هستند منتسب به اصلاح طلبانی که شما نظر لطف بر آنها دارید .زدن چنین اتهامی براساس یک منبع ناشناس می تواند این سوال را مطرح کند که آبشخور شما از کجاست ؟ که چنین خبرهائی را دریافت می کند و چنین بی با ک وپا برهنه با انگشت شمار حواری در میان اپوزیسیون خارج از کشورمی تازد.
بجای تلاش برای شکل دهی یک جبهه مشترک با تمام نیروهای خواهان سرنگونی که معتقد به دمکراسی ،سکولاریسم ،و انتخاباتی آزاد برای تعین نوع حکومت هستند . جبهه برای مبارزه با آقای رضا پهلوی می گشائید و بصراحت وظیفه خط سوم را مبارزه با این بخش از اپوزیسیون جمهوری اسلامی قرار می دهید . ... "عرض خود می بری وزحمت ما میداری" حافظ
براستی هدف از این چند شقه کردن چیست ؟از کدام آبشخور آب می خورید؟ وقرارگاهتان کجاست؟ این ساطور چه کسی دست شما داده تا جنبش را چنین شقه شقه نمائید ؟ ابوالفضل محققی
دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمیکند.
توجه داشته باشید کامنتهایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!