رفتن به محتوای اصلی
یکشنبه 24 خرداد 1405 - Sunday, 14 June 2026

چراتا اطلاع ثانوی با اسرائیل دشمن نیستم!؟

چراتا اطلاع ثانوی با اسرائیل دشمن نیستم!؟

اسرائیل هنوز از ادعای اماراتِ شیوخ خلیج فارس درمورد سه جزیره ایرانی حمایت نکرده است.
آنها را که در ماجرای سه جزیره ایرانی با امارات عربی هم داستان شدند،نمی شود دشمن تلقی نکرد!
یهودیان و اعراب فلسطینی بر سرِ زمین و زیستن نزدیک یک قرن است که باهم در گیرند،از این دشمنی ها استقبال نمی کنم،خراب شدن هرخانه و کاشانه و کشته شدن مردمان،فارغ از مذهب و رنگ پوست و نوع تفکر غم انگیز است...
ایران و انگلیس هم ۳۰۰ سال بر سرِ زمین در گیر بودند،تا در روزگار ناتوانی نسبی انگلستان و توانائی نسبی ایران در منطقه،ارتش ایران توانست بخشی از سرزمین های اشغال شده توسط نیروی دریائی انگلیس را باز ستاند که تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی نام دارند. 
اما انها که واژ ه الحَق و لَمن غلب(حق با غله کننده است) -الحُکم لمن غلب( حکومت از ان کسی است که پیروز می شود) را وارد فرهنگ سیاسی جهان کردند و نیمی از جهان را اشغال نظامی-فرهنگی کردند،این روزها باید بیشتر فکر کنند! و روزگار ضعف امروز ایران را مغتنم نشمرند...اسرائیل یادشان نرود!
ابو حامد محمد غزالی که شاید تنها کسی باشد که در فقه شافعی و در بین هزاران فقیه اهل سنت "امام"،"زین الدین" و "حجت الاسلام" لقب گرفته است(برعکس شیعیان که در توزیع لقب گشاده دستند) و گفته اند اگر پیامبر اسلام خاتم النبیین نبود،غزالی را پیامبر می دانستیم،بر اساس سیره خلفا و برداشت  از احادیث و نوع برخورد مسلمانان با کشور های شکست خورده(از جمله مالیات بر دگراندیشی که جزیه نام نهاده اند) فتوی بر الحق لمن غلب داده است.
چه این حکم واقعا نظر شارعین اسلام باشد و چه نباشد، در جهان امروز سرمایه و قدرت نظامی حرفی استوار برای گفتن دارند،ایرانِ فقیر و آشفتهِ پس از انقلاب اسلامی که در میان استهزاء برادران عرب مسلمان،از زبان وزیر خارجه سابقش می گوید ما ملیاردها دلار برای فلسطین شما خرج کردیم اما در نزاع با اسرائیل یک تیر هم کسی بنفع ما شلیک نکرد این روزها از هرطرف مورد هجوم همسایگان قرار گرفته است.
برای منِ ایرانی ان کشوری دوست ایران است که از ادعاهای ارضی دشمنان ایران حمایت نکند...فعلا تنها دوست اسرائیل و تا حدودی آمریکاست.
حکومت اسلامی در ایران اگر خواهان حمله اسرائیل و مظلوم نمائی نیست باید با آن کشور قرار داد ترک مخاصمه اعلام کند و صریحا اعلام دارد خواهان نابودی و محو ان کشور نیست. اگر جمهوری اسلامی در ایران می خواهد با براه انداختن جنگ فقر وبیکاری و رکود و تورم و پول و پاسپورت کم ارزش را با جنگ افروزی پنهان کنند،نباید از ان حمایت کرد. کشور باستانی ایران و مردمش حق دارند با چنگ و دندان از موجودیت و تمامیت ارضی خود دفاع کنند،اسرائیل نیز چنین حقی دارد.
جمهوری اسلامی در ایران با دشمنی بدون دلیل با کشوری که با آن هم مرز نیست و ادعائی در مورد تمامیت ارضی ایران ندارد دشمنی می کند و زندگی ایرانیان را به خطر انداخته و موجب شده مدعیان از هرگوشه سر برافرازند.برای ماندگاری ایران هرحکومت ملی آینده باید منافع مردم ایران را بر هرچیزی مقدم بشمارد،دشمنی با اسرائیل به زیان ایران است،همچنانکه بزیان عراق و مصر بود و مردم عراق و مصر و صدام و ناصر بهای آنرا پرداختند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده
نظرات رسیده

Mahmood Moosadoost
یادداشت ارزشمندی‌ست.
چند نکته‌ی نگارشی:
"حق با غله کننده است"
لغزش تایپی: "غلبه" درست است.
"غم انگیز است..." ==> غم‌انگیز است.
"ملیاردها" ==> میلیاردها
"حمایت نکند...فعلا" ==> حمایت نکند. فعلا
"وبیکاری" ==> و بیکاری
"مقدم بشمارد،دشمنی با" ==> مقدم بشمارد، دشمنی با (پس از ویرگول باید یک فاصله گذاشته شود)

جمعه, 26.12.2025 - 13:51 پیوند ثابت