رفتن به محتوای اصلی
سه‌شنبه 19 خرداد 1405 - Tuesday, 9 June 2026

کیانوش توکلی : چرا مورد حمله سایبری قرار گرفتم , تضادی بین کار ژورنالیستی و فعالیت سیاسی وجود ندارد

کیانوش توکلی : چرا مورد حمله سایبری قرار گرفتم , تضادی بین کار ژورنالیستی و فعالیت سیاسی وجود ندارد

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

تصویر

تصویر

تصویر

دیدگاه‌ها

فرامرز حیدریان
فرامرز حیدریان

دروود بر کیانوش عزیز،
تحشیه ای مختصر.

عرض شود که مشکلی که کثیری از انسانها نمیفهمند یا شاید هم با غرض و مرض نمیخواهند که بفهمند و بگوارند، این است که انسان، موجودیست در حال شدن. پروسه گسستن و پیوستن به معنای این است که من در دورانی از زندگی خودم ممکن است به عقایدی ایمان بیاورم و در روند تجربیات دیگرم از همان عقاید بگسلم و به عقایدی دیگر رو آورم. در هر گسست و پیوستی، من همچنان انسان میمانم و ارجمندی خودم را دارم و هرگز از انسان بودن، خالی نمیشوم. بحث گسستن و نقد گذشته اعتقاداتی خود به معنای خصومت با گذشته خویش و نفرت از دیگران نیست؛ بلکه پوست اندازی و تعویض البسه و کفشهایی کاست که دیگر به سایز وجودی من نمیخورند. مسئله گسستن و پیوستن، مثل رشد فیزیکی انسان است. هیچکس نمی آید کفش دوران کودکی خود را در دوران نوجوانی و جوانی و پیری بپوشد؛ زیرا روزگاری کفش پایش بوده است. این مسئله ملموس و تجربی را اگر مدّعیانی بفهمند و بگوارند، آنگاه با کسانی که از عقایدی و سازمانهایی میگسلند و به عقایدی دیگر اعتقاد می آورند یا کلا به استقلال اندیشیدن خودشان و قائم به ذات شدن میرسند، دیگر مشکلی نخواهند داشت؛ زیرا خودشان نیز میتوانند – چنانچه بخواهند – به پروسه گسستن و پیوستن ملحق شوند تا روزی و روزگاری بتوانند و بخواهند که خویشتن را پیدا کنند و بر پاهای اندیشیدن مستقل خود بایستند. جنگ و جدال دیگران علیه انسانهایی که میگسلند بر سر این است که میخواهند با حفظ «همعقیدگان» به حجم قدرت طلبیهای خود بیفزایند و به مقاصد سازمانی و حزبی و گروهی و فرقه ای و امثالهم برسند. بالطّبع اگر هر کسی بخواهد در مقطی از گروه «همعقیدگان/امّت/ایدئولوژی باوران و امثالهم» بگسلد و راه خودش را برود، آنگاه هیچ بقایی از سازمان و حزب نخواهد ماند. شما اگر یک بشکه آب را دهها سوراخ به اندازه سر سوزن در آن ایجاد کنید، بعد از یک هفته، تمام محتوای بشکه خالی شد. جنگ دیگران علیه انسانهای گسسته از تشکیلات سیاسی، جنگ عقیدتی - سیاسی است بر سر حفظ تمایلات قدرت طلبانه؛ نه اختلاف نظر داشتن با دیگران.
شاد زی و دیر زی!
فرامرز حیدریان

د., 23.02.2026 - 08:49 پیوند ثابت
نظرات رسیده
نظرات رسیده

Alireza Bayati

درود بر شما ( کیانوش و هوشنگ عزیز) که واضح و شفاف با مخاطبان حرف میزنید .
موفق باشید.
مشتاقانه منتظر برنامه های آینده هستم

د., 23.02.2026 - 08:29 پیوند ثابت
نظرات رسیده
نظرات رسیده

Sarafi Arya

متاسفانه این گروهها سیاسی که مدعی آزادی و دموکراسی هستند حتی به اصول اولیه دمکراسی رای مردم و انتخاب بر سرنوشت خویش باورمند نیستند ... اینها هیچ دغدغه ای از راهایی و نجات مردم ایران ندارند . منافع ملی را قربانی منافع حزبی ایدلوژی خودشان کردند. حتی حاضرند خامنه ای جنایت کار بماند اما آقای رضا پهلوی انتخاب مردم نباشد.... این واقعیت تلخ امروز ماست

د., 23.02.2026 - 08:27 پیوند ثابت
امرالله ابراهیمی
امرالله ابراهیمی

Amrollah Ibrahimi

گرامی و عزیز، هر اکانتی که پروفایل و یا لینک صفحه‌اش "نشان از مجاهد بودن دارد" حتی اگر فرد شناخته شده‌ای هم باشد، الزاماً به این مفهوم نیست که او واقعا هوادار سازمان مجاهدین خلق است. برخی در پوش هواداری از سازمان مزبور، مأموریت دارند که طیفی را علیه آن بشورانند. همانا در طیف هواداران آقای رضا پهلوی هم این‌گونه است. لذا، نباید چنین اقداماتی را به حساب سازمان‌ها و طیف مربوطه نوشت. در لینک زیر به فکت‌هایی اشاره کردم که توجه به آن‌ها می‌تواند موجب هوشیاری بیشتری گردد.
https://iranglobal.info/fa/node/199381

د., 23.02.2026 - 08:27 پیوند ثابت
نظرات رسیده
نظرات رسیده

Sohale Sharifan

تجربه شما از ""گروههای فشار چپ"" چیست؟
عموماً فحاشان و لمپنها متعلق به گروه خاصی نیستند و با اکانتهای سایبری و بات‌ها به زمین‌وزمان(!😳) فحاشی میکنند و از هرنوع عکس‌العمل دیگران به شعف روانی(!) میرسند!
👈به همین دلیل """بهیچ عنوان""" نباید به آنها هیچ پاسخی داد.
صبح پای موبایل سلطنت‌طلبند؛ روی لپ‌تاپ مشروطه‌خواه؛ ظهر با اکانتهای دیگر جمهوریخواه میشوند؛ شب کمونیست و تجزیه‌طلب!!!😳
ولی گروههای فشار چپ؛ برخی افراد شناخته‌شده هستند. بسیاری ازانها عضو کانون نویسندگان داخل ایران که عملاً در انحصار چپ حکومتی است هستند که در دولت رفسنجانی و زمان وزارت ارشاد محمد خاتمی به عمله سانسور تبدیل شدند.
بسیاری از مردم جان بدر بردن انها از اعدامهای ۶۷ و قبل آنرا بسبب "همکاری" با رژیم میدانند و حتی به آنان نسبت "تیرخلاص‌زن" میدهند!😳 ممکن است در مورد برخی صادق باشد و قطعاً قابل تعمیم به همه نیست.
اینان بسیار فحاش و بددهن هستند و هیچ حدومرزی نمیشناسند!😳
ولی همینها دائم مثل بچه‌های لوس مدرسه که شکایت به خانم‌ناظم🧕 میبرند از فحاشی لمپنهای گروههای دیگر شکایت دارند! 😳
نمونه‌ها بیشمارند. روی پستهای افراد """مستقل""" بیشترین فشار را وارد میکنند.
جوینده یابنده است! بشرطی فقط چشمش را باز کند!
چه چیز رفتار آنها را از فاشیزمی که به دیگران نسبت میدهند متمایز میکند؟!🤔
ها؟!

د., 23.02.2026 - 08:25 پیوند ثابت