رژیم ایران در بنبست و استیصال کامل قرار گرفته و قدرت بازدارندگی خود را بهکل از دست داده است. در حالی که نیروهای هوایی و دریایی آن متلاشی شدهاند، هواپیماهای جنگی و پهپادها همچنان بر آسمان ایران مسلط هستند و آزادانه حتی در خیابانهای تهران به تعقیب مقامات و هدف قرار دادن نیروهای سرکوبگر میپردازند.
گزارشها حاکی از آن است که دیروز یکی از بلندپایهترین و بانفوذترین چهرههای نظام، یعنی علی لاریجانی، به همراه ۳۰۰ تن از فرماندهان و معاونان سپاه و بسیج کشته شدهاند. گفته میشود این افراد برای برنامهریزی جهت سرکوب اعتراضات مردمی گرد هم آمده بودند. علی لاریجانی یکی از چهار برادری است که در فضای سیاسی به «برادران دالتون» شهرت یافتهاند. جالب توجه است که او و برادرانش متولد عراق هستند و هر یک در دهههای گذشته مناصب کلیدی جمهوری اسلامی را در اختیار داشتهاند.
شخص علی لاریجانی از نخستین سالهای تأسیس نظام، مسئولیتهای حساسی بر عهده داشت. از جمله:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲)
ریاست سازمان صدا و سیما (۱۳۷۲ تا ۱۳۸۳)
ریاست مجلس شورای اسلامی (به مدت ۱۲ سال، از ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹)
عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام
نمایندگی رهبر در شورای عالی امنیت ملی * و در نهایت، دبیری شورای عالی امنیت ملی.
همچنین طبق اخبار رسیده، صبح امروز وزیر اطلاعات نیز در یک حمله هوایی جان باخته است. بر اساس گزارش یکی از شبکههای تلویزیونی فارسیزبان خارج از کشور، تاکنون ۵۰۰۰ تن از نیروهای نظامی و سپاهی کشته و ۱۵ هزار نفر زخمی شدهاند. نکته تأملبرانگیز اینجاست که با وجود ۱۸ روز بمباران مداوم، آمار تلفات این حملات تنها یکدهم تعدادی است که حکومت در عرض فقط ۴۸ ساعت از مردم معترض خود گرفت.»
«وضعیت نیروهای رژیم: نیروهای هوادار رژیم و ردههای پایین بسیجیان روحیه خود را بهکل از دست دادهاند. به دلیل بمباران قرارگاهها و پادگانها، این گروهها سرگردان شده و به مساجد، مدارس و حتی بیمارستانها پناه بردهاند. آنها گاهی برای اینکه از دید پهپادهای اسرائیلی در امان بمانند، زیر پلها، داخل تونلها و در گوشه و کنار شهر سنگر میگیرند.
بخشی از این نیروها دیگر حاضر نیستند در قرارگاههای خود بمانند و خبر میرسد که برخی سربازان و افسران، پستهای خود را رها کرده و گریختهاند.
اما رژیم با پروپاگاندای خود هنوز بخشی از بدنه طرفدارانش را حفظ کرده است. دیروز یکی از افسران سپاه به طرفداران رژیم التماس میکرد که در خیابانها بمانند تا نگذارند مردم فضای شهر را تسخیر کنند. در عین حال، این افسر که نامش «رادان» است و خود در پناهگاههای امن و در لیست انتظار اسرائیل به سر میبرد، به مردم اخطار میدهد که اگر به خیابانها بیایند و اعتراض کنند، با آنها مانند دشمن رفتار شده و همگی کشته خواهند شد.»
واکنش مردم ایران: مردم همچنان از رژیم خشمگیناند، اما روحیهشان بسیار بالاست. با وجود اینکه اینترنت قطع است و رژیم تهدید کرده هر کس ویدئو یا خبری به خارج ارسال کند مجازات میشود، پیامها همچنان به مقصد میرسند. بسیاری از ویدئوهای ارسالی نشان میدهد که مردم از ترامپ و نتانیاهو تشکر میکنند و خواهان تداوم حملات تا سرنگونی کامل رژیم هستند. دغدغه اصلی بسیاری از مردم در این پیامها تنها یک چیز است: اینکه مبادا ترامپ تحت فشار قرار گیرد و از تصمیم خود پشیمان شود.
فرا رسیدن عید نوروز: عید بهار: این روزها ایرانیان با وجود فشار و سرکوب شدید، و در حالی که همچنان داغدار عزیزانشان در اعتراضات اواسط ژانویه (با بیش از ۴۰ هزار کشته) هستند، خود را برای برگزاری نوروز آماده میکنند.
باید دقت کرد که این عید با عید رمضان اشتباه نشود. چرا که بسیاری از مردم ایران اساساً عید رمضان را برگزار نمیکنند. نوروز یکی از کهنترین اعیاد ایرانی و نماد پیروزی نور بر تاریکی زمستان و بیداری زمین است. یکی از مراسمهای مهم آن، پریدن از روی آتش است که بر رسیدن بهار تأکید دارد.
شاهزاده رضا پهلوی نیز به همین مناسبت پیامی خطاب به مردم داخل کشور صادر کرد. او از مردم خواست با حضور در خیابانها و محلهها، مراسم آتشافروزی را برپا کنند و ضمن مراقبت از خود، از مأموران و بسیجیان دوری جویند. این در حالی است که رژیم برگزاری این مراسم را ممنوع کرده بود.
دیروز و در آستانه این مراسم، نتانیاهو در تلویزیون ظاهر شد و ضمن تبریک نوروز، به ایرانیان نوید داد که با خیالی آسوده مراسم خود را برگزار کنند. او تأکید کرد که پهپادهای اسرائیلی مراقب هستند تا در صورت حمله نیروهای امنیتی به مردم، آنها را شکار کنند. او همچنین خبر کشته شدن علی لاریجانی را به عنوان «عیدی» به ایرانیان داد. پس از تأیید این خبر، در بخشهایی از ایران مردم با ترقه و آتشبازی جشن گرفتند و دیاسپورای ایرانی نیز به فراخوان شاهزاده، در سراسر جهان با تجمع مقابل سفارتهای رژیم، همبستگی خود را با مردم داخل کشور اعلام کردند.
تلاشهای رژیم برای برپایی تظاهرات ضد جنگ در خارج از کشور:
رژیم در خارج از مرزها نیز تمام تلاش خود را به کار بسته است تا مردم را در اروپا و سایر نقاط جهان به خیابانها بکشاند. امید نظام این است که مردم جهان، مشابه تجمعات مربوط به غزه، به خیابانها سرازیر شوند و با اعتراض به ترامپ و نتانیاهو، آنها را از ادامه حملات به جمهوری اسلامی بازدارند. اما رژیم ایران در این مسیر موفقیت چندانی به دست نیاورده است. آنها بسیاری از لابیها و نیروهای صادراتی خود را که در خفا تحت عناوین «اپوزیسیون»، «دانشجو»، «پزشک» یا «سلبریتی» بسیج کرده بودند به میدان آوردند، اما تعداد معترضان آنقدر ناچیز بود که توجه کشورهای میزبان اروپایی یا آمریکایی را جلب نکرد.
حتی در شهر اسلو نیز برخی گروههای سیاسی چپ یا فعالان فلسطینی به خیابان آمدند، اما تعدادشان به صد نفر هم نمیرسید. بنا بر شواهد عینی، اکثر کسانی که در تجمعاتِ با پرچم جمهوری اسلامی شرکت میکنند، غیرایرانی هستند و اغلب با ماسک و نقاب دیده میشوند تا شناسایی نشوند. در بسیاری از ویدئوهای ارسالی، مشخص است که این تظاهرکنندگان حتی به زبان فارسی صحبت نمیکنند و شعار نمیدهند.
این در حالی است که دیاسپورای اپوزیسیون ایرانی، که اکثراً طرفدار رهبر خود، شاهزاده رضا پهلوی هستند، با تظاهرات باشکوه و پرشمار هفتگی خود، صحنه را در اختیار دارند. آنها با انتقاد از رسانههایی که اخبار ایران را بهدرستی به گوش جهانیان نمیرسانند، خود به صدای مردم تبدیل شده و یکصدا خواهان ادامه کمک های ترامپ و «بی بی» تا سرنگونی رژیم ایران هستند.
مردم ایران در حالی به استقبال نوروز میروند که رژیم ضدایرانی همچنان بر کشور حاکم است. حکومتی که همواره یکی از سرسختترین دشمنان آیینها و سنتهای ملی ما بوده است. من فرا رسیدن نوروز را به تمامی هممیهنانم شادباش میگویم و با تمام وجود امیدوارم این آخرین نوروزی باشد که زیر سایه سیاه این رژیم برگزار میکنیم.
دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمیکند.
توجه داشته باشید کامنتهایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!
دیدگاهها
برادران دالتون (باب، گراتون…
برادران دالتون (باب، گراتون و امت) در جریان یک سرقت همزمان از دو بانک در «کافیویل» کانزاس در ۵ اکتبر ۱۸۹۲ کشته شدند. در تیراندازی با اهالی شهر و قانونگذاران، باب و گراتون دالتون جان باختند، اما امت دالتون با وجود جراحات شدید زنده ماند و به زندان