رفتن به محتوای اصلی
چهارشنبه 20 خرداد 1405 - Wednesday, 10 June 2026

ترامپ آتش‌بس با جمهوری اسلامی را تا به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها با تهران تمدید کرد

ترامپ آتش‌بس با جمهوری اسلامی را تا به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها با تهران تمدید کرد

خلاصه
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت هنوز تصمیم قطعی درباره شرکت یا عدم شرکت در مذاکرات پاکستان گرفته نشده است
نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد سفر جی‌دی ونس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا، به اسلام‌آباد به حالت تعلیق درآمده است
خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، گزارش داد تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی به دلایل مختلف، از طریق واسطه پاکستانی به طرف آمریکایی اعلام کرده روز چهارشنبه در اسلام‌آباد حضور نخواهد یافت
وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان اعلام کرد که هنوز پاسخ رسمی از سوی جمهوری اسلامی درباره تایید اعزام هیات این کشور برای حضور در مذاکرات اسلام‌آباد دریافت نشده است
وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی خبر داد و اعلام کرد این تحریم‌ها شماری از افراد، شرکت‌ها و نیز دو هواپیمای مرتبط با شبکه‌های تجاری و مالی وابسته به حکومت ایران را در بر می‌گیرد
ترامپ گفت انتظار دارد حملات نظامی علیه جمهوری اسلامی از سر گرفته شود و افزود فکر می‌کنم بمباران خواهیم کرد، چون این رویکرد بهتری برای ورود به مذاکرات است
بنیامین نتانیاهو اعلام کرد: «ما بر دشمنان خود پیروز می‌شویم. محور شرارت ایران که قصد نابودی ما را داشت، اکنون برای بقای خود می‌جنگد. ما بخش‌های بزرگی از آن را هدف قرار داده‌ایم»


دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به شکاف جدی در دولت جمهوری اسلامی و بنا به درخواست عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، و شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، از آمریکا خواسته شده حمله به ایران را تا زمان ارائه یک پیشنهاد واحد از سوی رهبران و نمایندگان آن کشور متوقف کند.
او افزود دستور داده است ارتش آمریکا محاصره را ادامه دهد و در سایر موارد در حالت آماده‌باش کامل بماند. به گفته دونالد ترامپ، آتش‌بس تا زمان ارائه پیشنهاد تهران و پایان گفت‌وگوها، به هر شکل، تمدید می‌شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

فرامرز حیدریان
فرامرز حیدریان

دروود بر کیانوش عزیز!
تحشیه ای مختصر برای اعلام موجودیّت قاره اسلامی اروپا و مسلمان شدن مردمانش!

«اژدهای کومودو»، حیوان شگفت انگیزی است. میگویند از عصر دایناسورهاست. یکی از خصال عجیب او، نحوه شکار کردنش است. کیسه زهر کُشنده او در زیر زبانش است. وقتی که به شکار حمله میکند و او را گاز میگیرد، بلافاصله شکار را به حال خودش وامیگذارد و میرود در گوشه ای برای خودش پرسه میزند. شکار نیز در اثر گاز گرفته شدن سمی، یواش یواش در خودش میپیچید و در طی ساعتها دست و پا زدن، بالاخره فلج میشود و از پا می افتد. سپس «اژدهای کومودو» با فک و فامیلش می افتند به جان شکار در کوتاهترین فرصت ممکن، بلایی بر سر آن می آورند که فقط قطعاتی استخوان ازش باقی میماند که نصیب کرکسها میشو و در حقیقت، هیچی از شکار باقی نمی ماند.
حکومت گیوتینداران فقاهتی در جنگ سی و نه روزه اخیر، دقیقا در حالت شکاریست که گاز گرفته شده است و در حال فلج شدن و از پا افتادن است . برای همینم به هر در و پیکری میزند برای بقا و ماندن. از اعدامهای سرسام گرفته تا عربده کشیهای شبانه از طریق کانال نیابتیهای شرور و بالماسکه مضحک خیابانی و خاموشی کامل اینترنت. آمریکا و اسرائیل، دقیقا به این وضعیّت پسمانده های آخوندی، آگاه کامل هستند؛ همینطور به جنایتهای آنها. فعلا نیز در حال تکمیل نیروها و امکانهای خود برای متلاشی کردن بقیه سفّاکان هستند. احتمالا همانطور که قبلا گفته بودم. در فرصت مناسب – فردا یا چند روز آینده – حملات از سر گرفته خواهند شد و نیروی زمینی در معیّت حمایت جنگنده های اسرائیل سراغ تهران خواهند رفت. فقط باید همچنان هوشیار و منتظر بود. از یاد نباید برد که مسئله اصلی؛ یعنی «اورانیوم غنی شده» همچنان سر جای خودش هست و علّت اصلی درگیری است.
از طرف دیگر، وضعیّت فعلی میهن و مردمان بی دفاع و اسیر آن باعث شد که از یک طرف، ماهیّت تمام آنانی که ادّعای ایرانی میکردند و همچنان میکنند آشکار شود که در کجای این معادله تاریخی و سرنوشت ساز ایستاده اند و از طرف دیگر نشان داد که دوستان حقیقی ایران در سطح کشورهای بین المللی [اسرائیل و آمریکای جمهوریخواهان] و همسایه داری، کیانند و چه کسانی کما فی السابق از خاصمترین خاصمهای تاریخ و فرهنگ و مردمان ایرانند که در حقیقت همان خبیثان همیشگی مثل «انگلستان و روسیه» هستند. این مسئله را هیچگاه ایرانیان اصیل نباید از یاد ببرند و بدانند که تنهای تنها هستند. تاریخ آینده ایران باید بدانسان نوشته شود که در اصل بوده و زیسته شده است؛ نه بدانسان که انگلیسیها و روسها و اروپائیان نوشته اند و میخواهند برای ما تعیین کنند که تاریخ و فرهنگمان چی بوده است و چی هست.
شاد زی و دیر زی!
فرامرز حیدریان

چ., 22.04.2026 - 07:04 پیوند ثابت