پاپ کشتار معترضان در ایران را محکوم کرد
پاپ لئو، رهبر کاتولیکهای جهان، پنجشنبه کشتن معترضان در ایران را بهطور قاطع محکوم کرد.
این موضعگیری پس از آن است که دونالد ترامپ، رییسجمهوری آمریکا، هفته گذشته او را بهدلیل انجام ندادن این کار مورد انتقاد قرار داده بود.
لئو، نخستین پاپ آمریکایی، در سخنانی در پرواز بازگشت خود به رم پس از سفر به چهار کشور آفریقایی همچنین از مرگ «بسیاری» از غیرنظامیان در جنگ ابراز تاسف کرد و فروپاشی مذاکرات صلح آمریکا و جمهوری اسلامی را محکوم کرد.
او در پاسخ به پرسشی درباره کشتار معترضان در ایران، گفت: «من همه اقداماتی را که ناعادلانه هستند محکوم میکنم، گرفتن جان انسانها را محکوم میکنم.»
او گفت: «وقتی یک رژیم، وقتی یک کشور تصمیماتی میگیرد که بهطور ناعادلانه جان دیگران را میگیرد، بدیهی است که باید محکوم شود.»
دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمیکند.
توجه داشته باشید کامنتهایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!
دیدگاهها
مُرده گوزید!
دروود بر کیانوش عزیز،
تحشیه ای بدون حواشی!
جای تعبب ندارد؛ زیرا عادت واتیکانه. سه قرن و نیم بعد از محکومیّت گالیله، تازه ژان پل دوم در سال 1992 میلادی اعتراف کرد که جدا و واقعا، «زمین به دور خورشید میگردد». حالا حکایت پاپ ابله است که بعد از فریاد زدن ترامپ، تازه دو زاری اش افتاد. همه اینگونه حضرات را باید به کار گِل گماشت. همین.
شاد زی و دیر زی!
فرامرز حیدریان