رفتن به محتوای اصلی
شنبه 16 خرداد 1405 - Saturday, 6 June 2026

پیروزی یا شکست برای حاکمان خونریز ایران،کدامیک؟!

پیروزی یا شکست برای حاکمان خونریز ایران،کدامیک؟!

شکست ارتش و سخنگوی نیروهای نظامی عراق  سرهنگ سیَاف سالها مورد تمسخر جهانیان قرار گرفت که مایه شرمسار عراقی ها بود و از درون آن شرمساری نیروهای تروریستی عراقی ضد امریکایی بوجود آمد.
جغرافیا ایران برای بیگانگان هیچگاه قابل پیروزی نبود و همه خارجی های مهاجم در فرهنگ ایران مضمحل و هضم شدند.
شکست های مختلف حکومت های ایران در طول تاریخ از شکست در برابر اسکندر،اعراب،مغولها،افغانها،شکست ایران از روسیه تزاری و جدایی هفده شهر قفقاز در عصر قاجار، پیمان آخال میان امپراتوری روسیه و ایران قاجار منعقد شد جای شرمندگی دارد.این قرارداد در سال ۱۸۸۱ میلادی (۱۲۶۰ خورشیدی) در زمان پادشاهی ناصرالدین‌شاه برای تعیین مرزهای دو کشور در مناطق ترکمن‌نشین شرق دریای خزر به امضا رسید. بر اساس این معاهده، مناطق وسیعی از سرزمین‌های آسیای میانه و ماوراءالنهر رسماً از ایران جدا و به خاک روسیه تزاری ضمیمه شدند که مایه شرمساری در عرصه تاریخ می باشد 
و با تمام نفرتی که مانند اکثریت مردم به رژیم جنایتکار اسلامی دارم و خواهم داشت اما حاضر به سرافکندی ایران نیستم.
با تمام قوا در کنار مردم ایران، که بالاجبار طرفدار حمله نظامی نیروی خارجی برای سرنگونی رژیم اسلامی بودم و هستم اما طرفدار بی آبرویی و نابودی عزت و عظمت ایران نیستم.
امَا حاضر نبودم رژیم جبَار حاکم بر ایران،این جنگ را با شرمساری و سرافکندگی مانند فرار داریوش سوم در برابر حمله اسکندر، همانند شکست یزدگرد سوم در برابر حمله اعراب، مانند شکست مفتحضانه شاه سطان محمد شاه خوارزم شاه در برابر چنگیزخان و شکست خفت بار شاه سلطان حسین صفوی در برابر محمود افغان و مانند شکست تسلیم طلبانه  فتحعلی شاه قاجار در برابر روس ها که تاکنون مایه سقوط و شرمساری تاریخی و ملَی ایرانیان بوده است باردیگر تکرار گردد.
اگر رژیم اسلامی نیز مانند شکست دیگر حکومتهای در طول تاریخ که در طول تاریخ یاد شد  در برابر امریکا و اسرائیل با سر افکندگی ببازد که مایه سرافکندی خواهد بود. امیدوار بودم که رژیم منفور حاکم بر ایران این جنگ را با عزت که در ذاتشان نیست ببازند تا بار دیگر مایه شرمساری و تمسخر بیگانگان به ما ایرانیان در طول تاریخ نگردد.
اینک بین ترامپ که مبتلا به بیماری نارسیسم است و کودچیان سپاهی قرار داد صلح امضاء خواهد .بسیاری از تحلیل گران اروپائی در تضاد با ترامپ از شکست امریکا در برابر جمهوری اسلامی سخن می گویند که به باور من حقیقت ندارد.
اما سرافکندگی جمهوری اسلامی فقط برای آخوندها و پاسداران نخواهد ماند،بلکه در تاریخ مانند بقیه شکستها برای همه ایرانیان نوشته خواهد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!