سر و صداها دقیقا از هنگامی خوابید که هواپیمای اف 18 آمریکایی را سپاه زد. آمریکایی ها گفته بودند که در ارتفاع پایین پرواز میکرده و با موشک دوش پرتاب زده اند. یک ویدیو از ایران رسید دیروز که کسی در یک عروسی ویدیو گرفته بود. گاهی دوربین روی خواننده بود و گاهی روی هواپیمای در حال سقوط. آن هواپیما و آن طرز سقوط که من دیدم چیزی بالای 12 هزار پا بود و اصلا نمیشد با دوش پرتاب زد.
ترامپ قول داده بود که پای هیچ سرباز- نظامی آمریکایی به ایران نرسد. هنگامی که رسانه های ایران یورش مزدوران رژیم با کلاشینکف و تفنگ دو لول و بیل و تیرکمون دستی به طرف محل سقوط را نشان داد ترامپ وحشت کرد. با تلاش فراوان خلبان ها را نجات دادند. بر خلاف تصور ما که عکس کباب خوردن خلبان در کنار بختیاری ها و حتا این که خلبان با یک دختر بختیاری ازدواج کرد و این شوخی ها اما قضیه جدی بود. اگر این خلبان ها اسیر میشدند آمریکا ناچار میشد لشگر کشی کند. یک بار یادمان هست زمان کارتر سست عنصر ملنگ که میخواستند گروگانها را نجات بدهند چند هواپیمای باری سی 130 و هلیکوپترها و تفنگداران را برای نجات گروگان ها ردیف کردند. برای آمریکایی ها خیلی سنگین است که سرباز در خاک دشمن از دست بدهند یا یک امریکایی به گروگان گرفته شود. برای دولت کارتر گران تمام شد و اگر این خلبان آمریکایی را در تلویزیون ایران نشان میدادند و بازجو خبرنگار تلویزیون به او خرما و شیرینی تعارف میکرد ترامپ باید زمین را گاز میگرفت. وضعیت عجیبی میشد. برای آزادی خلبان یا باید پس از صحنه سازی ها و ساخت و پاخت با قالی باف و دادن باج و یک پیروزی ظاهری دمش را میگذاشت لای پایش و از منطقه بیرون میرفت یا یک جنگ تمام عیار از نوع به زیر کشیدن صدام براه می انداخت که معلوم نبود حتا بتواند پیروز شود.
این وضعیت که من می بینم فعلا این سپاهی های تن لش شده یک سری مار و مارمولک و عقرب از عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان جمع میکردند و ایران را جنگ زده میکردند و میشد یک لبنان یا سوریه جدید. اینها حتما تا این اندازه خر هستند و این را با حمله به کشورهای عربی نشان داده اند. البته اگر آمریکا واقعا قصد زدن اینها را داشته باشد و به مردم ایران از طریق بام ها و کوچه ها با چتر سلاح و مهمات برساند امکان سقوط رژیم بسیار است. اما بعید می بینم ترامپ چنین ریسکی بکند. تا همینجاش هم کم هزینه نداده. حزب جمهوریخواه نمیخواهد بخاطر حفظ شان ترامپ آینده را ببازد و سپاه هم دندان ترامپ را شمرده که رویش را کم نمی کند و شاخ و شانه می کشد.
اینها را که کنار هم بگذاریم احتمال این که ترامپ جا بزند هر آن بیشتر میشود اگرنه این آدمی نبود که بتواند طرف را کله کند و هی این پا اون پا کند و امروز معامله می کنم و فردا معامله می کنم راه بیاندازد.
لذا دو پارامتر: دفاع هوایی سپاه و آمادگی سپاه برای جنگ چریکی ترامپ را وادار کرده که دوبار فکر کند. و دارد فکر میکند.
ما ایرانیان اما باید به فکر خودمان باشیم. از این آدم آبی گرم نمی شود.
دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمیکند.
توجه داشته باشید کامنتهایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!
دیدگاهها
دوم: دمکراسی و رای صندوق!
دوم: دمکراسی و رای صندوق!
مساله دمکراسی و آزادی بیان و صندوق رای و دعوا بر سر کیفیت آن نمیتواند اولویت ما در این برهه باشد. باید ایرانی داشته باشیم که بخواهیم در آن به آزادی و دمکراسی و صندوق رای و همزیستی مسالمت آمیز برسیم. از همین رو تا آن زمان اتحاد زیر پرچم شیر و خورشید با رهبری شاهزاده مهم ترین شاخص راهبرد ما برای سرنگونی باید باشد. هرگونه بحث و گفتگو خارج از این به انحراف کشیدن مبارزه و خدمت به بقای جمهوری اسلامی است. ملت ایران به جایی رسیده است که دیگر باید سیاه و سفید کند. با با ما یا بر ما اینجا معنا می یابد و ریشه اش را دانشجویان با شعار اوباما اوبا ما یا با اونا یا با ما زدند. این ملت ایران و گل سرسبدشان قشر دانشگاهی بودند که این سیاه و سفیدی را بو کشیدند. از این روست که دیگر قشر خاکستری بخصوص پس از 18 دیگر معنا ندارد و قابل فهم نیست. کسی که نظر ندارد با رژیم است. کسی که مخالف زدن سپاه و آخوند توسط آمریکا و اسرائیل است دستش با رژیم در یک کاسه است و خون جوانان ما هم بر گردنش است. تا جایی که ترامپ با ما بیاید مرسی. آنجا که نیامد تا همینجاش دستش درد نکند. بقیه ش را باید خودمان برویم. حمایت هست اگر همت ما باشد. ما نیز میتوانیم فرماندهان میدانی داشته باشیم و حرکت های انقلابی را در داخل ایران دامن بزنیم. میلیونها جوان جان به لب رسیده که جانشان را بدست میگیرند و در مقابل دوشکا سینه سپر می کنند، حتا پدری که میرود به خیابان که آینده فرزندانش را تامین کند حاضر است. یک جامعه آماده شورش و سرنگون کردن این رژیم است. اگر سیاهکل آمال تان است سیاهکل واقعی ملت ایران امروز است. اگر ترامپ نیست اسرائیل هست و اگر اسرائیل نیست ما مردم هستیم. کافیست تشکل هایمان را تشکیل دهیم. صدها هزار جوان ایرانی داوطلب هستند و میلیون ها ایرانی حاضرند کمک مالی اش را تامین کنند با ماهی 5 دلار هم کفایت می کند. چریک خرجی ندارد بجز یک نان و پنیر که در چکمه اش دارد. دیگر اندازه دختران کرد کوبانی هم جوان با غیرت نداریم؟ مهم این است که این ندای نبرد مسلحانه هرچه بیشتر همه گیر شود. امروز میتوان با پهباد های کوجک به جنگ توپخانه رفت و با هک سایبری انتظام رژیم اشغالگر و ایلغار گر را بهم ریخت و عاصی کرد و به زانو در آورد. آنگاه که ببینند حتا زن و بچه شان در امان نیست دم شان را میگذارند لای پایشان به سیبری فرار می کنند تا بقیه عمر را به عشرت باجناق بازی و عقد و صیغه در آوردن عیال یک دیگر بپردازند. فقط باید نشان بدهیم که مرد میدان هستیم. از همین روست که من اصرار دارم دوستانی پا جلو بگذارند و طرحی نو و مطابق زمانه در اندازند. منتظر رژیم ماندند که عوض شود امری نشدنی است. نسل ما دست پرورده رضاشاه و محمدرضاشاه بود که غیرت داشت و حتا فرزندان مقامات آن رژیم نیز دل با مردم داشت تا با پدرش. اما این حرامیان توله هایشان را نیز مثل خودشان بار آورده اند. پسر حمید نوری با وقاحت میاید سوئد از پدر جنایتکارش دفاع می کند. کدام ساواکی را دیدید که خانواده ش حتا به مردم رو بندازند برای طلب بخشش؟ اصلا روی شان نمی شد. نسل غیرتمند محمدرضاشاهی باید جلو بیافتد و راه را نشان بدهد. غیرت را نشان بدهد تا جوانان بدانند که راه مبارزه کدام است و خام این مزدوران کینه ورز و بی مواجب اپوزیسیون نمای رژیم نشوند.