رفتن به محتوای اصلی

آنلاین باش و پادشاهی کن
12.09.2012 - 02:40

قرنها پیش از این، یک‌روز شاه یونانی تبار مصر به  بطلمیوس آن هندسه و ریاضی‌دان مشهور گفت: من بسیار به این هندسه علاقمندم، آیا راه ساده‌ای وجود دارد که بتوانم در یکی‌ دو روز این علم رافرا گیرم؟ بطلمیوس کمی‌ اندیشید ...ببخشید اصلا نیاندیشید  و بلافاصله بي‌آنکه بگذارد و بردارد، جواب داد: شاهنشاها، هندسه بسیار علم سخت و ثقیلی هست و من  با آنکه  بسیار شما را دوست مي‌دارم و بر هوش و ذکاوت شما آگاه، اما باور بفرمائید  راه آسان وشاهانه‌ای برای فرا گرفتن هندسه وجود ندارد و نخواهد داشت که شما بتوانيد  در دو سه روز آنرا فرا بگیرید! 

 

 اما نمی‌دانم می‌دانيد یا نمی‌دانیدکه بطلمیوس آن‌ر‌وز اشتباه کرد و غلط پاسخ داد چرا که اگر وی می‌دانست  قرن‌ها بعد چیزی به نام کامپیوتر یا اینترنت اختراع خواهد شد که فقط با یک کلیک همه چیز را ببینی‌ و بخوانی و بفهمی و بفهمانی و کلی‌ «ب» دیگر، هرگز چنین جوابی به شاه نمی‌داد و آن بيچاره را نا امید، راهي سراي شاهي خويش بر نمی‌کرد!

 البته که برای هر کاری «راهي شاهانه» وجود دارد، کافی‌است یک آیفون بخرید و بگذارید توی جیبتان آنگاه انگار دنیا  را گذشته‌اید آنجا...منظورم  جيب‌تان است.

 فقط کافی‌است آنرا بخريد و آنلاین باشید آنگاه خواهید دید که هزاران پریوش و مهوش و کوروش و هخا و کلی‌ ایرانی خوش اسم، دور و برتان مي‌چرخند و مي‌رقصند و برای هر نفس شما، منت می‌کشند از  خدای عز و جل که طاعتش موجب قربت است و الي آخر که خدا شما را به آنها داده است. 

 آنلاین که باشی‌ می‌توانی‌ به این رییس جمهور و آن وزیر و فلان امپراطور و شاه، پشت سر هم نامه بنویسی‌، به یکی‌ دستور دهی‌ به کشورت حمله نکند به یکی‌ بگویی بکند، به یکی‌ بگویی به جای حمله به کشورت به شما کمک کند و به یکی‌ بگویی عکس آنرا انجام دهد البته با هر کدام با زبان خودشان سخن می‌‌تواني گفت تا رعيت ودیگران نفهمند به دیگران چه گفتی‌ وچه خواستي و از اندرونی تو خبر دار نشوند، آنلاین که باشی‌‌ حتي دبیر کّل سازمان ملل را توانی‌ تنبیه و تشویق و حتا عزل و ابقأ نمایی.

 آنلاین که باشی‌ اگر، گربه همسایه‌تان هم وفات نماید آنگاه خواهی دید که از یمین و یسارت چه سوگوارانند.

 آنلاین که باشی‌، گناه‌کاران، خود دسته دسته می‌آیند و اعتراف کرده و تقاضای اعدام خود می‌کنند که «ملکا ما گناهکاران را بکش تا  عذاب وجدان نکشیم بیش از این که در حق جد و آبادتان بد کرده‌ایم»!

 آنلاین که باشی‌ اصلا نیازی به تیپ و لباس و این چیزها نداری همه میگویند؛ فتبارک الله الاحسن الخاقين، ببینید خدا چه موجود  زيبايي آفريده! چقدر خوش پوش است و خوش تیپ! 

 آنلاین که باشی‌ دنیا بر وفق مرادتان است و چرخ بر هم زنی‌ ار غیر مرادت گردد، آنلاین که باشی‌ آنقدر  لایکت می‌کنند که مرغ سعادت همینطوری بفهمی نفهمی اتوماتيک‌وار می‌آید و بر شانه‌ات می‌نشیند و تاجی را بر سرت می‌گذارد که تا عمر داری حالش را ببری.

 آنلاین که باشی‌ با معرفتی، با مرامی، اصلا آن مثلی‌ که می‌گفتند «با ادب باش و پادشاهی کن» اکنون کاربردی ندارد بلکه اینک زمانه  عوض شده است، در عصر حاضر آنلاین باش و پادشاهی کن.

  اما زنهار که آفلاين نشوي که اگر لحظه‌ای شدی‌، ورق  آنچنان بر خواهد گشت که حتا هیچ  گنجشک رهگذری‌ حتي از روی اتفاق هم، افتخار نخواهد داد بر سرتان بی‌ ادبی‌ کند چه برسد به آنکه مرغ سعادت، تاج شاهی‌ بر سرتان بگذارد.

 اگرباور نمی‌کنی‌، یک چند ثانیه لب تاب يا آيفون خود را خاموش کن که در اینصورت بلایای زمینی و آسمانی وحتي دريايي، آنچنان پشت سر هم  بر سرتان باریدن گیرند که حتا وقت نکنی‌ به ۱۱۸ زنگ بزنی‌ .

 

انتشار از: امین موحدی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.