رفتن به محتوای اصلی

شركت هواپیمایی هما به‌زودی خصوصی می‌شود
22.09.2012 - 16:04

 مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما)با اشاره به آخرین وضعیت خصوصی سازی شرکت دولتی هما گفت: تا چند ماه دیگر فراخوان خصوصی سازی هما توسط سازمان خصوصی سازی انجام می گیرد.

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه پروازهای حج از چهارم مهرماه آغاز می شود گفت: 75 هزار مسافر توسط شرکت هواپیمایی هما در مسیرهای رفت و برگشت جابجا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه پروازهای رفت از 4 مهر به مدت 25 روز آغاز و پروازهای برگشت از 10 آبان به مدت 25 روز صورت می گیرد، گفت: در مجموع 400 پرواز به صورت رفت وبرگشت توسط شرکت هما برای اعزام حجاج انجام خواهد شد.

اولین پرواز هما به مدینه

وی از اولین پرواز هما به مدینه خبرداد و گفت: در سال گذشته پروازهای هما فقط به سمت جده انجام می شد و پروازهای مدینه توسط سعودی ها صورت می گرفت که امسال نیز این امکان فراهم شد تا پروازهای مدینه نیز توسط هما انجام می شود.

پرورش با بیان اینکه اولین پیش پرواز برای ارائه خدمات به حجاج از ساعت یک و نیم بامداد 30 شهریور آغاز شده است گفت: این پیش پروازها تا روز سوم مهرماه انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما با اشاره به اینکه پروازهای حج از روز چهارم مهرماه با هواپیماهای 747 و ایرباس صورت می گیرد، گفت: پرواز با هواپیماهای مذكور بستگی به نوع و توانایی فرودگاه دارد.

خرید هواپیما از درآمد فروش هتل های هما

مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما درباره برنامه این شركت برای خرید هواپیما نیز گفت: خرید هواپیما همیشه در برنامه های ما وجود دارد اما این اقدام بستگی به شرایط به وجود آمده دارد.

وی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده از درآمد حاصل از فروش هتل های هما تعدادی هواپیما خریداری می کنیم.

پرورش با بیان اینکه عدم استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به منظور خرید هواپیما یکی از مشکلات شرکت هواپیمایی هما است گفت: به دلیل اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) یک شرکت دولتی است نمی تواند از تسهیلات این صندوق استفاده کند و این تسهیلات برای شرکت های خصوصی است.

وی افزود: ما نسبت به این قضیه اعتراض داریم اما در پاسخ به ما اعلام می کنند این یک قانون است و طبق قانون تنها شرکت های خصوصی می توانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

خصوصی سازی هما سرعت گرفت

پرورش با اشاره به آخرین وضعیت خصوصی سازی شرکت دولتی هما تصریح کرد: ما به سرعت در حال خصوصی کردن شرکت هواپیمایی هما هستیم.

وی با تاکید براینکه هما یک شرکت دولتی است و نمی‌تواند از تسهیلاتی که دولت می دهد استفاده کنیم، اضافه کرد: سازمان خصوصی سازی در این راستا هر چند ماه یکبار دارایی ها و قیمت شرکت هما را تجدید ارزیابی می کند و تا چند ماه دیگر فراخوان آن توسط سازمان خصوصی سازی انجام می گیرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.