رفتن به محتوای اصلی

تداوم سیاست نژادپرستی دولت جمهوری اسلامی ایران وگسترش دستگیریها در آزربایجان
30.09.2012 - 08:25

 جمهوری اسلامی ایران صرف نظر از مشکلات سیاست خارجی اش به روند یک سیاست نژاد سالاری و تک فرهنگ سازی خود که ازهشتاد و اند سالی پیش در ایران پایه ریزی شده است بدون وقفه و هیچ کم وکاستی ادامه میدهد.

باخشکاندن عمدی دریاچه اورمی و تبدیل سرزمین آزربایجانی ها به کویر لوت و رفتار رزیلانه و شرم آورش در رابطه با مناطق زلزله زدگان آزربایجان تا اندازه‌ای آشنائی داریم, علاوه از این:

گسترش دستگیریهای جوانهای آزربایجانی در چند روز اخیر مطلقاً معلول همین سیاست شوم و غیر انسانی این دولت است, نه چیز دیگر.

 طبق اخبار منتشر شده چند روز پیش آقای عباس لسانی و حدود پانزده نفر دیگر از فعالان حرکت مدنی آزربایجان را  هنگام برگشت از مجلس یادبود سالگرد مرحوم ابراهیم جعفرزاده در خوی دستگیر و به اداره اطلاعات خوی برده شده اند.

مرحوم ابراهیم جعفری یک سال قبل با همسر و یک فرزندش  در یک تصادف  طرح ریزی شده در جاده خوی  قربانی شده بودند. به همان  شیوه که  دکتر محمدتقی زهتابی, سهند افشار, مهند غلامرضا امانی با دو بردر دیگرش, چنگیز بخت آورو...........از بین برده  شدند.

 سیاست  سرکوب ملتهای غیر فارس این دولت نژاد پرست  اگر  در استانهای غیر فارس دیگر به طرق اعدام و ترور اعمال میشود , در استان آزربایجان  فعالان شناخته شده را با این شیوه( تصادف ماشین طرح ریزی شده و غیره)  سر به نیست میکند.

 این دولت به خاطر کدام دلایلی جوانهای آزربایجان را مرتب به اداره اطلاعات و شکنجه گاه های خود می کشد؟  واخیرابه خاطر کدام  جرمی آقای لسانی را به همراهی خیلی‌های دیگر دستگیر کرده است؟ اینها نه غیر قانونی از مرزها ایران عبور کرده اند, نه قاچاقچی گری کرده‌اند , نه بر علیه این نظام چیزی گفته یا نوشته‌اند و نه به  ولایت فقیه شان توهین کرده اند.

 آقای لسانی همیشه به تبعیضات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی حاکم در ایران که از طرف جمهوری اسلامی  در حق ملت آزربایجان اعمال می‌شود , اعتراض کرده است و آنهم  نه تنهادر چهار چوب قرار داد ها و مصوبه های بین‌المللی و سازمان ملل بلکه در چهار چوب قوانین خود   این جمهوری اسلامی

 لطفاً به این آمار ساده  که گواه خیلی جزئی از تبعیضات موجود در ایران است توجه فرمائید:

 «استان اردبیل حدودا سه برابر استان سمنان جمعیت دارد در حالی که تعداد تخت بیمارستانی در این دو استان تقریبا برابر است. در حقیقت به نسبت جمعیت،استان سمنان دو و نیم برابر بیشتر تخت بیمارستانی نسبت به استان اردبیل دارد. منبع: سالنامه آماری کشور 1385 »

 یعنی این حکومت ایران است که به مفاد  قانونی را  با تبصره هایش که خودش تصویب کرده است و  در وفاداری به آن و اجرای آن به خدا و قرآن سوگند یاد کرده است, پای بند نیست.

 حرف آخر:  آقای عباس لسانی و فعالین دیگر با اسامی:عسگر اکبرزاده,رحیم غلامی, سیامک میرزائی, میثم آزادی, بهنام نورمحمدیو خانم ایشان, حمید قرباعلی زاده, کیانوش توحیدی, حسن فتحی, امیر بابائی, سعید ابراهیم زاده, فریدون آزادی, اسامی بسیاری هنوز در دست نیست, که چند روز  پیش از طرف ماموران وزارت اطلاعات ایران دستگیر و زندانی شده اند, مرتکب  جرمی نشده‌اند و مرتکب اعمالی نشده اندکه مغایر با قوانین کشور باشد.

 دولت نژاد پرست ایران به خوبی میداند که یک سیاست پرستی,  نژاد سالاری و تک فرهنگسازی را در ایران اجرا میکند  و تمامی فشارها و بگیر ببند هایش نه عباس لسانی ها را می‌ترساند و نه ملت آزربایجان را . اگر عباس لسانی را ترور هم بکند, مطمئن باشد, میلیونها عباس لسانی دیگر فعال تر خواهند شد.

 آب نرم سنگهای خارا را میسابد. شیشه هر چقدر شکسته شود ,همان قدر تیز تر میشود.

 دکتر آراز سلیمانی

29.09.2012

 

13-                     ...

اسامی بسیاری از فعالین هنوز در دست نیست

 وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران هیچ 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.