رفتن به محتوای اصلی

تظاهرات 12 مهرماه 1391؛ جرقه خیزش های نوین
04.10.2012 - 00:39

 شهرهای دیگر در تدارک سازماندهی تظاهرات خیابانی هستند و سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کارگران ایران را به اعتصاب دعوت کرده است.

خیزش مردم به تهران و مشهد محدود نمی شود و قطعا مردم ستمدیده در ابعاد گسترده بخیابانها خواهند آمد ولی آنچه  بیشتر از نفس مبارزه اهمیت دارد، همانا اهداف جنبش و پیشگیری از تکرار خطاهای خیزش ملی 1388 است.
حضور مردم در خیابانهای تهران و مشهد حکایت از پتانسیل توده ای برای رودرروئی با جمهوری اسلامی دارد و سازماندهی هوشمندانه جنبش خیابانی بر ستونهای جنبش های مستقل دانشجوئی، زنان و کارگران می تواند نقش تعیین کننده ای در سرنوشت پیکارملی داشته باشد.
کوشش برای رفع ضعف سازمانهای سراسری توده ای و رهبری ملی از اهمیت ویژه ای برخوردا است و همین کاستی می تواند راه را برای موج سواران فراهم کند تا با دور زدن مطالبات جنبش های اجتماعی و جنبش خیابانی، اهداف ضد مردمی خود را در راستای بقاء سلطه اسلام سیاسی ویا احیاء حکومت موروثی سمت و سو دهند.
بحران کنونی نتیجه منطقی سیاست های 33 ساله جمهوری اسلامی بوده و مسببین اصلی بحران، گردانندگان نظام و در درجه نخست ولی فقیه و سپس دولت و اعضای ملاخانه می باشند. البته آنها کوشش خواهند کرد تا از شرایط بحرانی برای اخته کردن مافیاهای رقیب بهره برداری کرده و راه سوار شدن آنها بر امواج توده ای را مسدود کنند و نیز از سلاخی جنبش خیابانی هم ابائی ندارند. اعتراضات و اعتصابات پراکنده بایستی راه خود را بسوی خیزش ملی هموار کنند و هرچه حضور مردم در جنبش خیابانی نیرومندتر باشد، امکان سرکوب دشوارتر خواهد شد.
بنظر میرسد که اراده توده ای بسمت تکوین قطبی برای رودروئی مستقیم رژیم اسلامی آماده می شود و در این موقعیت حساس نباید فریب پوزیسیون حاضر در اپوزیسیون را خورد و ابزاری برای تحکیم سلطه رژیم اسلامی گردید.
تظاهرات 12 مهرماه 1391؛ جرقه خیزش های نوین توده ای و هشداری به همه ایرانیان است که ایران در آستانه ویرانی و جامعه در گرداب فقر و نکبت و بیچارگی قرار دارد؛ در انتظار خدا، شاه، شیخ و قهرمان ننشینید؛ سرنوشت فردایتان را خودتان می توانید رقم زنید. 
تجارب  دیکتاتوری شاه و استبداد پیشاقرون وسطائی شیوخ را پشت سر داریم؛ شعار دلاورانه مردم در خیزش 1388 که بر آن جمهوری ایرانی نقش بسته بود، چتری فراگیر برای سازماندهی دمکراتیک نظم نوین است. جمهوری ایرانی، جمهوری ای دمکراتیک، لائیک و سوسیال، مناسبترین بستر تامین آزادی، دادگری و برابرحقوقی شهروندان کشور و الترناتیوی دمکراتیک و ایراندوستانه در برابر جمهوری اسلامی می باشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.