رفتن به محتوای اصلی

جنگ "برادران" و صدها میلیارد دلار ناپدید شده!
06.10.2012 - 08:00

واقعیت اینست که مشکل کشور فراتر از ناپدید شدن صدها میلیارد دلار "ناقابل" از سرمایه ارزی ایران است.آنچه در ایران ناپیداست؛ رژیمی است با شعور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اندکی عشق به مردم و احساس به ایران و ایرانیت است.آنچه در ایران ناپیداست حکومتی ملی، دمکراتیک، لائیک، سوسیال و ایراندوست است تا دست شبکه های مافیائی دینی را از دخالتگری در زندگی مردم قطع کرده و اراده دمکراتیک مردم و منافع ایران و ملت ایران را نمایندگی کند. اکنون ایران و ایرانیان توسط شبکه های مافیائی روحانیت به اسارت گرفته شده و ابزاری در خدمت اسلام و اسلامگرایان اند. جمهوری اسلامی همانطور که از نامش پیداست در تضادکامل با انسان، ایران و ایرانیت قرار دارد و در دوران 33 سال گذشته از این کوزه آنچه تراوید که در آن بود!
بهتر است که جناح های حکومتی در فکر تطهیر نظام نباشند و از اینه بغل نگاهی به تاریخ ننگین حکومت اسلام در ایران داشته باشند تا رد پای تکرار جنایات تاریخی اعراب و مغول ها را در بیلان کار حکومت اسلامی مشاهده کنند.

*****

برادر حسین، علت فتنه ارزی، صدها میلیارد دلاری است که با حمایت شما ناپدید شد!
در طول هفت سال گذشته هر بار که منتقدان و کارشناسان نسبت به سوء مدیریت و حراج سرمایه های کشور با سیاستهای غلط دولت هشدار می دادند، کیهان با تمام قوا با مشت بر دهانشان می کوبید و منتقدان احمدی نژاد را عامل استکبار جهانی و جاسوس و یا عناوین دیگر می خواند و با تمام قوا از سخنان و تصمیمات ناسنجیده دولت دفاع می کرد

روزنامه کیهان در حالی بار دیگر امروز با حمله به بازتاب، علت بحران ارزی را چند سایت و رادیو دانسته است، که برادر حسین همچنان از پرداختن به علت اصلی مشکل کشور، یعنی ناپدید شدن چندصد میلیارد دلار از سرمایه ارزی ایران در دوره معجزه هزاره سوم خودداری می کند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، از صبح  روز گذشته که بازار تهران تعطیل گردید، مشخص بود موضوعی به این اهمیت که با گسترگی فراوان و در روز روشن غیرتعطیل و در مقابل چشم هزاران نفر رخ می داد را نمی توان پنهان کرد.

گرچه بسیاری از رسانه های داخلی، با سوت زدن از مقابل این موضوع رد شدند و هیچ خبری درباره آن مخابره نگردید. اما سایت بازتاب بر اساس رسالت حرفه ای و اخلاقی خود و در چارچوب منافع ملی و موازین قانونی، نخستین گزارش را درباره این التهابات منتشر و تاکید کرد، بازاریان قصد تشنج و اغتشاش ندارند و می خواهند در سکوت اعتراض خود را نسبت به نابسامانی ارزی که خرید و فروش و معاملات را غیرممکن کرده است، بیان کنند.

اما از حدود ظهر، فضای اعتراضات تغییر کرد و گروهی از افراد مشکوک اقدام به آتش زدن سطل های زباله و حمله به بانک ها و ایستگاه های اتوبوس و استفاده از مواد محترقه کردند که بازتاب بلافاصله در دومین گزارش خود حساب این عده را از مردم عادی و بازاریان که اعتراض مسالمت آمیزی داشتند، جدا  کرد و اتفاقا اقدام این عده در تخریب اموال عمومی با استقبال مردم مواجه نشد.

با این حال، کیهان در شماره امروز خود نوشته است:

نکته جالب، اقدام سایت بازتاب امروز در هماهنگی با فتنه گران در ساعات آغازین صبح و سپس موضع گیری نسبت به آن در ساعت بعدازظهر (پس از آن که معلوم شد یخ اغتشاش و فتنه نگرفته) بود. این سایت با وجود تحریک قبلی، بعد از ظهر ریتم کاری خود را عوض کرد و برخلاف رویه صبح خود نوشت «این درگیری ها مشکوک بود. درگیر شوندگان بازاری نیستند» و سرانجام اذعان کرد: «اکثر افراد فعال در درگیری از بازاریان نبوده و به نظر می رسد ایجاد التهاب خیابانی و اغتشاش، سازمان یافته و غیرخودجوش می باشد. تعدادی از اراذل و اوباش هم با مراجعه به مغازه ها آنها را مجبور به تعطیل کردن مغازه هایشان کرده اند. آنها شیشه های برخی مغازه ها را که مقاومت می کردند، شکسته اند. آتش زدن ها توسط چند موتورسوار انجام شد که فقط پودری داخل سطل ها می ریختند و بعد از چند ثانیه آتش می گرفت». این اعتراف دیرهنگام در حالی بود که گزارش های شیطنت آمیز سایت مذکور به طور مکرر مستند گزارش های بی بی سی، رادیو فردا و بالاترین قرار گرفته بود.

ظاهرا برادر حسین متوجه نیست علت اصلی مشکلات ارزی فعلی کشور، ناپدید شدن چند صد میلیارد دلار از سرمایه ارزی کشور در دولت کریمه نهم و دهم است؛ زیرا مجموع درآمدهای نفتی کشور در دوره احمدی نژاد، بیش از هفتصد میلیارد دلار بوده که چندین برابر درآمد دولت در دفاع مقدس، یا دولت های سازندگی و اصلاحات است و اگر این حجم هنگفت در طول هفت سال گذشته درست به کار گرفته می شد و بخشی از آن حیف و میل نمی شد، اکنون کشور حتی با وجود تحریم ها نه تنها مشکلی پیدا نمی کرد؛ بلکه سرمایه مازاد هم داشت.

البته قطعا برادر حسین بهتر از هر کس این موضوع را می داند؛ چرا که وی در طول هفت سال گذشته هر بار که منتقدان و کارشناسان نسبت به سوء مدیریت و حراج سرمایه های کشور با سیاستهای غلط دولت هشدار می دادند، کیهان با تمام قوا با مشت بر دهانشان می کوبید و منتقدان احمدی نژاد را عامل استکبار جهانی و جاسوس و یا عناوین دیگر می خواند و با تمام قوا از سخنان و تصمیمات ناسنجیده دولت دفاع می کرد، که البته اگر این خدمات شایان توجه هفت ساله بدون جیره و مواجب و دریافت سهم بوده باشد، عجیب است.

برادر حسین باید بداند اگر سیاست های داخل کشور درست انتخاب شود، قطعا توطئه های بیگانگان مثل دوران قبل از حوادث سال 1388 به نتیجه نخواهد رسید؛ اما اگر مسئولانی نظیر احمدی نژاد با اتکا به قدرت و بی ملاحظگی حامیانشان از جمله برادر حسین، با تصمیمات نادرست قدرت ملی را به تحلیل ببرند، زمینه برای سوء استفاده بیگانگان مهیا خواهد شد.

در پایان بار دیگر به برادر حسین خاطرنشان می شود عملکرد سایت بازتاب در این شرایط، چیزی است که جامعه و انقلاب به آن نیاز دارد؛ یعنی ایجاد اعتماد به رسانه های داخلی در دوره بی اعتباری رسانه های رسمی و سوء استفاده رسانه های بیگانه.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.