رفتن به محتوای اصلی

حضور گسترده پلیس و لباس‌شخصی‌ها در بازار؛ تهدید بازاریان برای باز کردن مغازه‌ها
06.10.2012 - 14:49

  از بازار تهران گزارش می دهد که ماموران پلیس و نیروهای لباس شخصی با حضور پرتعداد در بازار تهران، بازاریان را تهدید کرده اند که مغازه‌ها را باز کنند. با این حال هنوز بخش قابل توجهی از مغازه‌ها به ویژه در دو صنف پارچه و طلا و جواهر، بسته و یا نیمه تعطیل است.

بر اساس این گزارش، از صبح امروز – شنبه ۱۵ مهرماه – ماموران نیروی انتظامی به همراه نیروهای امنیتی با لباس شخصی به طور گسترده در بازار تهران حضور پیدا کردند. مغازه هایی که کرکره هایی نیمه باز داشتند، با تحت فشار قرار گرفتن از طرف نیروهای امنیتی مجبور به باز کردن شدند.

با این حال در صنف طلا و جواهر تا پیش از ظهر امروز هنوز بسیار از طلافروشان مغازه های خود را باز نکرده اند و بسیاری از پاساژها نیز همچنان تعطیل است.

مغازه های طلافروشی راسته بازار هم با تحت فشار قرار گرفتن از سوی نیروهای نظامی مجبور به باز کردن شده اند، ولی ویترین های خود را نچیده اند.

بر اساس این گزارش، مقاومت برای تعطیل نگه داشتن مغازه ها در برخی قسمت ها در صنف پارچه نیز ادامه دارد، ولی با توجه به حضور پرتعداد ماموران و تهدیدهایی که برای برخورد با کسبه به صورت فردی و مغازه به مغازه مطرح شده، احتمال باز شدن مغازه‌ها در این صنف نیز وجود دارد.

بازار تهران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل بود و ظهر روز چهارشنبه چند هزار نفر از کسبه و بازاریان در اعتراض به بی ثباتی اقتصادی و سوء مدیریت دولت راهپیمایی کردند و علیه مجموعه سیاست های حاکمیت شعار دادند.

این راهپیمایی در مسیر خیابان های ناصرخسرو، میدان امام خمینی و خیابان فردوسی انجام شد که در نزدیکی میدان فردوسی با حمله پلیس ضد شورش، به خشونت کشیده شد و پس از آن برای ساعاتی خیابان های مرکزی تهران شاهد ناآرامی و درگیری بین پلیس و معترضان بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.