رفتن به محتوای اصلی

رامنی: ما به ایرانیان مخالف پاسخ ندادیم
09.10.2012 - 12:30

 ميت رامنى، كانديداى جمهورى خواه رياست جمهورى آمریکا در انستيتوى نظامى ويرجينيا حضور يافت و در يك سخنرانى سر فصل هاى سياست خارجى خود را اعلام کرد.
 
تمركز سخنرانى روز دوشنبه (۸ اکتبر) ميت رامنى بر انتقاد از سياست خارجى باراك اوباما رييس جمهورى آمریکا به ويژه در خاور ميانه بود. وى با استفاده فرصت دوهفته اى كه تا بر گزارى آخرين مناظره با باراك اوباما در چارچوب سياست خارجى دارد، نظرات خود را با راى دهندگان آمریکايى در ميان گذاشت.
 
با توجه به سخنان رامنی ، برخى بر اين باورند كه وجوه تشابه بين سياست خارجى رامنى و اوباما، دو كانديداى رياست جمهورى آمریکا زیاد است.
 
ميت رامنى سخنان خود را در انتقاد از اوباما در رابطه با كشته شدن سفير آمریکا و ۳ تن ديگر از كارمندان سفارت خانه آمریکا در بنغازى شروع كرد و در ادامه گفت کمك هاى آمریکا به مصر بايد بر اين پايه باشد كه ان كشور در جهت بهبود جامعه و رعايت حقوق زنان و اقليت ها و همچنين احترام به قرار داد خود با اسراييل گام بر دارد.
 
وى گفت به مخالفان سورى بايد كمك تسليحاتى كرد آن هم پس از شناسايى آنان، اما نگفت كه اين كمك را آمریکا بايد انجام دهد. وى گفت كه ( كمك به مخالفان سورى) پيام درستى به ايران مى فرستد.
 
میت رامنی افزود: «من در سوریه با شریکانمان کار خواهم کرد تا آن دسته از مخالفان اسد را که در ارزش ها با ما سهیم اند شناسائی و سازماندهی کنیم و این تضمین را بدهیم که سلاح مورد نیازشان را بدست آورند. حکومت ایران برای اسد سلاح می فرستد، چون می داند سقوط اسد در حکم شکست استراتژی آن حکومت نیز هست.»
 
رامنی در مورد وضع عراق ، به امنيت عراق و لزوم جلو گيرى از نفوذ ايران در بغداد اشاره كرد و آنگاه گفت كه ايران از هر روز ديگر به دستيابى به بمب اتمى نزديك تر است و سپس به طرح كشتن سفير عربستان در واشنگتن از سوى ايران اشاره كرد و در انتقاد از سياست هاى اوباما گفت مردم ايران ( ۳ سال پيش) كه براى دستيابى به آزادى به خيابان ها ريخته بودند، مى گفتند آيا شما با ما هستيد يا با آنها.
 
او در سخنان خود بارها به اتحاد آمریکا و اسراييل اشاره كرد و گفت مسله دستيابى به صلح در خاور ميانه بكلى از سوى دولت اوباما فراموش شده است «آمریکا تحت رياست جمهورى من براى تاسيس ۲ كشور مستقل اسراييل و فلسطين در كنار هم تلاش خواهم كرد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.