رفتن به محتوای اصلی

دیدار فعالان سیاسی ملیت های غیر فارس با مسئولان بنیاد اولف پالمه
12.10.2012 - 15:57

تعدادی از فعالان سیاسی ملیت های غیر فارس در استکهلم روز پنج شنبه 11 اکتبر 2012 در بنیاد بین المللی اولف پالمه گرد هم آمده وبا مسئولان آن بنیاد دیدار وگفتگو کردند. این دیدار با درخواست کنگره ملیت های ایران فدرال و با میزبانی بنیاد اولف پالمه از شاخه های سازمانی حزب سوسیال دموکرات سوئد برگزار شد.

از سوی دیگر هیئت نمایندگی کنگره ملیت های ایران فدرال با حضور خانم ها؛ جمیله حسن خالی و نینا اسماعلیل زاده به نمایندگی از حزب دموکرات کردستان ایران، خانم بلوچ به نمایندگی از حزب ملت بلوچستان، زاگرس خسروی به نمایندگی از حزب کومله، علیرضا اردبیلی وسعید عزیزی به نمایندگی از تشکل های سیاسی آزربایجان و نوری حمزه روزنامه نگار آزاد عرب الاحواز در این نشست شرکت کردند.

در ابتدای این دیدار اعضای هیئت فعالان ملیت های غیر فارس با ارائه گزارشی از سازمان های سیاسی ملیت های غیر فارس ، درباره وضعیت سیاسی ونقض حقوق بشر در مناطق غیر فارس گزارش های مشروحی برای مسئولان بنیاد بین المللی اولف پالمه ارائه کردند.

در این میان آقایان خسروی ، اردبیلی ، عزیزی وخانم ها بلوچ، حسن خالی واسماعیل زاده گزارش هایی در مورد عملکرد دولت جمهوری اسلامی در مناطق ملی ارائه کردند.

نوری حمزه روزنامه نگار عرب از الاحواز نیز با ارائه یک گزارش از تغییر سیستماتیک ومهندسی شده بافت جمیعتی در مناطق عرب نشین و روند رو به گسترش اعدام فعالان سیاسی، فرهنگی واجتماعی برای حاضران سخن گفت. او در پایان درباره گسترش نقض حقوق بشر توسط دولت مرکزی ایران در مناطق عرب نشین سخن گفته و از حزب سوسیال دموکرات و دولت سوئد خواست همانند دیگر کشورهای اروپایی وسازمان های بین المللی در مورد نقض حقوق بشر و اعدام فعالان سیاسی عرب در الاحواز به صورت شفاف در برابر دولت ایران موضع گیری کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.