رفتن به محتوای اصلی

اعتراض دانشجويان دانشگاه علامه به اخراج دکتر پیران استاد جامعه شناسی
16.10.2012 - 08:34

در کشور ما صدها هزار نخبه زیر تیغ حکومت اسلامی حذف فیزیکی یا سیاسی شده اند و دکتر پرویز پیران نه نخستین و نه آخرین شان می باشد.

***** 
اعتراض دانشجويان دانشگاه علامه به اخراج استاد جامعه شناسی خود

دانشجو نيوز

جمعی از دانشجويان دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات علامه با نوشتن نامه هايی به اخراج دکتر پرويز پيران اعتراض کردند.

به گزارش دانشجونيوز، روز گذشته، بيست و سوم مهرماه، جمعی از دانشجويان دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات علامه طباطبايی با نوشتن نامه هايی خطاب به دکتر پيران، اعتراض خود را به اخراج استاد جامعه شناسی اين دانشگاه نشان دادند.

با وجود شرايط بسته و امنيتی دانشگاه علامه طباطبايي، دانشجويان نامه های خود را بر روی تابلوهای اين دانشکده نصب کردند.

«مسئولان دانشگاه عذرم را خواسته اند»

در تيرماه امسال، پرويز پيران از اساتيد شناخته شده جامعه شناسی کشور و عضو هيات علمی دانشگاه علامه طباطبايی به خبرنگار روزنامه شرق گفت که مسئولان اين دانشگاه عذرش را خواسته اند.

پرويز پيران تحصيلات دانشگاهی خود را در رشته جامعه شناسی دانشگاه شهيد بهشتی پيش از انقلاب ۵٧ آغاز نمود. وی سپس برای ادامه تحصيل به ايالات متحده مهاجرت کرد و سرانجام در مقطع دکتری از دانشگاه کانزاس فارغ التحصيل شد.

وی پس از چهار سال تدريس در آمريکا با پيروزی انقلاب به کشور بازگشت و به تدريس در دانشگاه های مختلفی مانند علامه طباطبايی و تهران پرداخت. در سابقه پرويز پيران همچنين مشاور ارشد سازمان ملل از سال ١٩٩٩ ميلادی و عضو هيأت علمى آکادمى سوئيس براى توسعه از سال ٢٠٠٣ نيز به چشم می خورد.

وی در سال ١٣٨٤ نيز به همراه سعيد مدنی به دليل ارائه يك تحليل اجتماعى در راديو فرانسه به دادسرای ناحيه ٢١ احضار و با قرار کفالت آزاد شده بود.

دانشگاه علامه، پيشتاز در سرکوب دانشجويان و اساتيد

دانشگاه علامه طباطبايی به رياست صدرالدين شريعتی از مهرماه سال ١٣٨٤ يکی از مراکز اصلی سرکوب دانشجويان و اساتيد در جامعه دانشگاهی کشور بوده است.

صدرالدين شريعتی فروردين ماه امسال در حالی از سوی وزارت علوم به دليل کسب مقام نخست اسلامی کردن دانشگاه های کشور مورد تقدير قرار گرفت که عملکرد وی در مواقعی حتی انتقاد نمايندگان مجلس را در پی داشته است.

دستور محمود احمدی نژاد برای برگرداندن مهدی طيب از اساتيد گروه معارف که در مرداد ماه سال ١٣٨٧ از دانشگاه اخراج شده بود، نيز با بی توجهی صدرالدين شريعتی روبه رو شد.

نامه انتقاد آميز ٧۵ تن از نمايندگان مجلس در بهمن ٨٨ خطاب به صدرالدين شريعتي، در اعتراض به اخراج و بازنشسته کردن اجباری اساتيد در اين دانشگاه نيز تغييری در سياست های رييس دانشگاه علامه ايجاد نکرد.

در بخشی از نامه نمايندگان مجلس آمده بود: "متاسفانه بعضا مشاهده می شود تحت اين شعار درست، اساتيدی كه به گواهی ارزيابی های خود دانشگاه علامه طباطبايي، برجسته‌ترين عملكرد آموزشی و پژوهشی را داشته و در پويايی علمي، گوی سبقت را از همكاران دانشگاهی هم‌گروه خود ربوده‌اند، صرفا به جرم انتقاد نسبت به عملكردهای رييس دانشگاه، محكوم به حذف از دانشگاه شده و در صورت لزوم برای توجيه حذف آنان عليه ايشان پرونده‌سازی هم شده است".

اخراج و صدور احکام محروميت از تحصيل برای ده ها تن از دانشجويان دانشگاه علامه، تفکيک جنسيتی دانشجويان، اخراج اساتيدی مانند مرتضی مرديها، محمد شريف و دکتر مشيري، برکناری ١٢ تن از اساتيد دانشکده اقتصاد به دليل آنچه اخلال در برگزاری امتحانات دانشگاه عنوان شده بود و انحلال گروه توسعه از جمله خيانت های صدرالدين شريعتی به جامعه دانشگاهی کشور می باشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.