رفتن به محتوای اصلی

نسرین ستوده دست به اعتصاب غذا زد
17.10.2012 - 13:53

  رضا خندان همسر خانم نسرین ستوده دقایقی پیش در صفحه فیسبوک خود با اعلام این خبر عنوان کرد این عمل خانم ستوده اعتراضی است به مخالفت دادستان تهران با ملاقات حضوری این فعال حقوق بشر با فرزندان و خانواده خود.

آقای ستوده نوشته است:« پس از ماهها دوندگی در دادستانی برای گرفتن بدیهی ترین حق یک مادر یعنی ملاقات حضوری مخالفت می شود. پس از 17 ماه حضور در بند عمومی با دادن یک تلفن دو دقیقه ای مخالفت می شود . پس از یک سال با ملاقات برادر و مادر حتی به صورت کابینی مخالفت می شود.

همسر نسرین ستوده ادامه می دهد:« وقتی که دختر بچه 12 ساله ممنوع الخروج و به همراه پدر اکنون به شعبه 28 دادگاه انقلاب احضار می شود و این خبر به گوش نسرین در زندان می رسد.
دختر بچه ای که به دلایل درسی در روزهای چهارشنبه دیگر نمیتواند به ملاقات مادرش بیاید و با تغییر روز ملاقات مخالفت می شود.

دو ماه به عنوان مرخصی خانواده را چشم به راه می گذارند و حتی مدارکی هم دادستانی می گیرد و در لحظه آخر ناگهان مخالفت می شود. نسرین هم چاره ای نمی بیند جز اعتصاب غدا. متاسفانه او از امروز صبح اعتصاب غذایش را شروع کرده است".

آقای خندان در پایان این پست خود در شبکه اجتماعی فیسبوک تاکید کرده است:«. من امروز تمام تلاش ام را کردم اما به هیچ عنوان نتوانستم منصرف اش کنم.

همینجوری از شدت ضعف و لاغری قیافه اش درست قابل شناسایی نیست برای کسانی که در این مدت او را ندیده اند چه برسد از این به بعد ...»

لازم به ذکر است نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی است. او عضو کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان بوده و وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانی ِ کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام را برعهده داشته‌است. ستوده در سال ۱۳۸۸برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل» شد؛ خانم ستوده همچنین در حال حاضر جزء سه نامزد نهایی دریافت جایزه حقوق بشری «ساخاروف» هستند.

خانم ستوده به شش سال زندان و ده سال محرومیت از حق وکالت محکوم شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.