رفتن به محتوای اصلی

دو کشته و چندین زخمی در عملیات انتحاری در چا‌بهار
19.10.2012 - 15:41

در یک انفجار انتحاری در مقابل مسجدی در چابهار دست‌کم دو تن کشته و پنج نفر زخمی شدند. بنابر گفته یک مقام محلی، مهاجم قصد ورود به مسجد و انفجار بمب خود در میان نمازگزاران را داشته، اما از ورود وی جلوگیری شده است.
محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه ظهر امروز (جمعه ۲۸ مهر) خبر انفجاری در یک مسجد به امدادگران جمعیت هلال‌احمر گزارش داده شد.» به گفته او، امدادگران با حضور در صحنه حادثه دریافتند که یک نفر قصد انجام عملیات انتحاری در داخل مسجد داشته اما از ورود او به مسجد جلوگیری شده است

 

به گفته‌ی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، پس از جلوگیری از ورود فرد مهاجم به داخل مسجد، او اقدام به انفجار خود در مقابل محل ورودی مسجد می‌کند.

بر اساس گزارش ایسنا، در این حادثه تا کنون دو نفر جان خود را از دست داده و پنج نفر هم مجروح شده‌اند. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال ‌احمر اسامی کشته‌شدگان را "مرتضی آسوده" و "حامد بزی" معرفی کرد و گفت که این دو تن از اعضای داوطلب جمعیت هلال ‌احمر چابهار بودند. مهاجم انتحاری نیز کشته شده است.

علی عبداللهی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، قربانیان و زخمی‌شدگان این حادثه را "بسیجی" معرفی کرد. او به خبرنگاران گفت: «در حال بررسی جزئیات این حادثه و همچنین شناسایی فرد کشته شده هستیم و جزئیات کامل را پس از به نتیجه رسیدن اعلام خواهیم کرد.»

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات انتحاری را بر عهده نگرفته است. یعقوب جدگال، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایسنا درباره عاملان احتمالی انفجار امروز چابهار گفت: «احتمالا افرادی که دست به حمله انتحاری امروز زده‌اند بازماندگان گروه‌های تروریستی قبل هستند.»

دو سال پیش، در روز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۹ که با روز عزاداری تاسوعا مصادف بود، یک انفجار انتحاری در مسجد جامع شهر چابهار ۳۳ کشته به جای گذاشت. چند روز بعد گروه "جندالله" با انتشار اطلاعیه‌ای در وبسایت خود، مسئولیت این عملیات تروریستی را بر عهده گرفت. این حادثه پرتلفات‌ترین عملیات تروریستی در منطقه طی سالهای گذشته بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
دویچه وله

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.