رفتن به محتوای اصلی

معاون خزانه‌داری آمریکا: فشار بر ایران را تشدید می‌کنیم
19.10.2012 - 15:47

ديويد کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری ايالات متحده در امور تروريسم و اطلاعات مالی در گفت‌و‌گو با تلويزيون بلومبرگ می‌گويد آمريکا فشار تحريم‌ها بر ايران را افزايش می‌دهد تا برای ايرانی‌ها اين امر روشن شود که تنها گزينه موجود، پاسخگويی به نگرانی‌های جامعه جهانی در مورد برنامه هسته‌ای اين کشور است.
آقای کوهن در اين مصاحبه که متن آن روز جمعه، ۲۸ مهر ماه در سايت بلومبرگ منتشر شده است، افزود: «ما می‌توانیم با انجام اقداماتی تحريم‌ها عليه ايران را تشديد کنيم.»
وی با این‌حال توضیح بیشتری در مورد جزئیات تحریم‌های آینده ارایه نداد.

 آقای کوهن در این گفت‌و‌گو گفت: «ما مهمترين منبع درآمد ايران، يعنی صادرات نفت اين کشور را هدف قرار داده‌ايم و محدوديت‌های ‌بین‌المللی مبادلات مالی، فشار بر صادرات نفت ايران را چند برابر کرده است... تحريم‌ها عليه ايران جامع بوده و بر اقتصاد اين کشور تاثير مهمی داشته است.»

سخنان آقای کوهن در حالی بیان می‌شود که تحريم نفت ايران از سوی کشورهای غربی، اقتصاد ايران را با دشواری‌های مضاعفی روبه‌رو کرده و ارزش پول ملی ايران را نيز تحت تأثير خود قرار داده‌ است.

وضعيت بازار ارز ايران از اواسط تابستان امسال و به دنبال تشديد تحريم‌های ايران از سوی اتحاديه اروپا و آمريکا، با بحران شديدی روبرو شده است به گونه ای که قيمت هر دلار از ۱۷۰۰ تومان تا سه هزار و ۹۰۰ تومان افزايش يافت.

آژانس بين المللی انرژی نیز در گزارش اخير خود نوشته است که صادرات نفت ايران از يک ميليون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز در ماه اوت، به ۸۶۳ هزار بشکه در روز،در ماه سپتامبر سقوط کرده است. اوايل سال ۲۰۱۲ ميلادی، صادرات ايران در حدود دو ميليون بشکه در روز بوده است.

قدرت‌های غربی می‌کوشند تا با افزايش فشارها بر ايران، حکومت جمهوری اسلامی را به شفاف‌سازی بيشتر در برنامه هسته‌ای مناقشه‌برانگيز خود و توقف غنی‌سازی اورانيوم وادار کنند، اما جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را صلح‌آميز دانسته و نگرانی‌ها در خصوص اين برنامه را بی‌اساس می‌داند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.