رفتن به محتوای اصلی

این بیانیه حزب مشروطه ایران را مطالعه بفرمایید
29.03.2022 - 15:04

 

 

 پس از 40 سال فکر میکنم هنگام آن رسیده است که ما ایرانیان اپوزیسیون جمهوری اسلامی نشان بدهیم که از رشد و اگاهی کافی برای درک متقابل یکدیگر برخوردار شده ایم. همه ما به اهمیت آزادی بیان و رفتار در چارچوب قوانین حقوق بشر آگاهیم. لذا از هم میهنان در اپوزیسیون چه در داخل چه در خارج این انتظار میرود که صحنه سیاست و انتقاد را با بازی تخته نرد و رجز خوانی و متلک یک سان نگیرند. یک بار برای همیشه بپذیرند که جهان آزاد است و ما مشروطه خواهان نمیتوانیم از دست یک سری بد دهن نابکار که عکس شاهزاده را هم در دست دارند و به دیگران حمله و فحاشی میکنند به دادگاه رسمی شکایت ببریم. نه تنها ما شکایت نمی بریم که حتا خود توهین شوندگان نیز وقت شان را گرانقیمت تر از این می بینند که بخواهند وقت بگذارند و از این بی سروپاها به دادگاه شکایت کنند. و وقتی نتوانیم بصورت قانونی جلوی اینها را بگیریم .. به پیر و پیغمبر که شاهزاده هم چنین قدرتی ندارد که جلوی اینها را بگیرد که هنگام فحاشی یا برخورد زشت تابلوی عکس او را به دست نگیرند. نمیشود! چنین قدرتی  کسی ندارد.  امیدوارم با این بیانیه که حزب مشروطه ایران بصورت رسمی صادر کرده است بتواند عزیزان جمهوری خواه را با ما همدرد کند که بیش از آنها ما خود از دست این فحاشان در رنج هستیم. در این جا بوضوح می بینیم که حزب مشروطه چگونه با این گونه برخوردها مرزبندی می کند. اطلاع دارم که حزب حتا تعدادی را بخاطر حضور در کلابهاوس و برخورد زشت و زننده با مخالفان از حزب اخراج کرده است. امیدوارم این بیانیه شاهدی باشد که نیروهای اپوزیسیون چه در داخل و چه در داخل که در این چهل ساله همه برخوردهای زشت. حزب مشروطه دیگر از این واضح تر نمیتواند در این مورد موضع بگیرد. 

 

 

تاکید بر روش و منش ما در مبارزه برای ساخت ایرانی آزاد و دمکراتیک
 
8 فروردین 1401 / 27 مارس 2022
 
هدف ما از مبارزه سیاسی با جمهوری اسلامی و کوشش برای براندازی آن ساختن ایرانی آزاد و دمکراتیک و برپایی جامعه‌ای نو است که همه ایرانیان بتوانند بر پایه باورهای خود در گروه‌ها، سازمان‌ها و حزب‌های سیاسی گرد هم آیند و آزادانه دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان را برای آینده و نحوه اداره کشور بیان و عرضه کنند و دگراندیشان آن را بررسیده و به نقد کشند و مردم ایران آزادانه آنها را شنیده و قضاوت کنند و درباره پذیرش یا رد هر برنامه‌ای تصمیم گیرند.
 
در این باور و اصل هیچ ایرانی را بر ایرانی دیگری برتری نیست و همگی از حق برابر آزادی بیان برخوردارند و همانند جوامع دمکراتیک تصمیم نهایی برای چگونگی اداره کشور بر پایه قانون مصوبه مجلس شورای ملی که نمایندگان آن در انتخاباتی آزاد توسط ملت ایران برگزیده می‌شوند اتخاذ می‌شود.
 
برای رسیدن و دستیابی به این شرایط و وضعیت می‌باید از هم اکنون آنچنان عمل کنیم که در آینده در ایران پس از سرنگونی جمهوری اسلامی عمل خواهیم کرد تا هم اعتماد بین فعالان برانداز، دمکرات و آزادیخواه پدید آید و هم تمرینی برای پی‌ریزی دمکراسی در کشورمان باشد. به یاد داشته باشیم همان‌گونه که فریدریش ابرت، اندیشمند و سیاستمدار آلمانی، گفته است "دمکراسی به دمکرات‌ها نیاز دارد".
 
بر پایه این اعتقاد راسخ، حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) هرگونه اهانت، تهمت، افترا، هتک حرمت و پرداختن به مسایل شخصی افراد و هرگونه برخورد غیرسیاسی و ضد فرهنگی با هر فرد، گروه، سازمان و حزب دیگر را همان چنان که پیشتر نیز اعلام کرده به شدت رد و محکوم میکند.
 
معتقدیم که با توهین و دروغ پراکنی و بدزبانی به دیگران، هیچ فرد و گروهی به موفقیت نرسیده و نخواهد رسید بلکه اعتبار و ارزش اخلاقی و سیاسی خود را نیز در جامعه از دست می‌دهد.
 
ما باید سرمشق رواداری، متانت و خشونت‌پرهیزی چه در رفتار و چه در نوشتار و گفتار خود در عرصه اجتماعی و شخصی باشیم وگرنه هیچ تفاوتی با حکومت جمهوری اسلامی حاکم بر کشورمان نخواهیم داشت.
 
در عین حال لازم می‌دانیم توجه هموندان حزب را به این اصل مهم جلب کرده و به تاکید اعلام داریم به هیچ ‌وجه اجازه نخواهیم داد که اعتبار به دست آمده در بیش از چهار دهه مبارزه علیه حکومت جمهوری اسلامی به خاطر رفتار خلاف اصول حزبی تنی چند خودسر و بی‌توجه به مصالح سیاسی جامعه صدمه بیند و خدشه‌دار شود.
 
با قاطعیت اعلام می‌کنیم هر گونه تخطی از این خط قرمز در هر شرایط و در هر نوع فضای رسانه‌ای، از جمله اینستاگرام و کلاب هاوس، را در تضاد با هدف و منش و روش حزب به شمار می‌آوریم و بی‌درنگ به عضویت هر فرد خاطی در حزب پایان خواهیم داد.
 
پاینده ایران                  زنده باد ملت بزرگ ایران              حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)
 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محسن کردی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.