رفتن به محتوای اصلی

زن در اسلام
25.10.2012 - 20:13

زمان......چه اهمیتی دارد.مکان.......هر کجا میتواند اتفاق بیفتد.موقعییت........اطاق کوچک ،قدیمی و نمور.چند صندلی کهنه. ۴ زن و ۳ مرد.چهار پایه‌ی بنام میز و آن طرف آن پیرمردی با ردای سیاه.کودکی پیچیده شده در چادری سفید .عروسکی در دست اما هراسان.مرد سیاه پوش با لهجه غریب چیزی می‌گوید.زن‌ها کاملا ساکت .نگاه خود را به‌‌ زیر افکنده اند.آن سه مرد اما با چشمانی مشتاق به مرد سیاه پوش می‌‌نگرند .در صورت تک تکشان کهولت موج میزند.مرد سیاه پوش این بار جمله خود را بلند تر می‌گوید.دخترک با اشاره یکی‌ از زنها باید چیزی میگفت،قلبش شدیدتر متپید.عروسکش را محکمتر به آغوش کشید.بغض داشت.می‌خواست گریه کند.بالاخره چیزی گفت.چیزی شبیه ب..ل.....ه....

همه چیز برایش تمام شده بود.او دیگر زن شده بود.و جنایت اینگونه آغاز میشود.
 
 
در کلیه ادیان و در ادوار مختلف هیچ پیامبری نیامده که زنان را به عنوان جوهر مستقل به رسمیت بشناسد.به دلیل اینکه جّو حاکم بر جوامع همین امر بوده و پیامبران نه تنها در مسایل کلامی‌ که در عمل نیز تابع عرف بوده اند.به همین دلیل در هیچ دینی زنان وضیعت مطلوبی نداشتند و این مهم در دین اسلام به فجیع‌ترین و قبیح‌ترین شکل ممکن می‌رسد.زنده بگور کردن نوزادان دختر ،سنگسار زنان بیگناه،ازدواج‌های تحمیلی،نداشتن حق ارث و دیه برابر با مردان و بسیاری دیگر از این قوانین غیر عادلانه تنها بخشی‌ از سیاستهای زن ستیزانه حاکمان اسلامی است.حاکمان خودکامه و جنایت کاری که با مجوز‌های دینی تا سر حد امکان زنان را در تمامی‌ زمینه‌های فردی و اجتماعی سرکوب کرده و جز در مسائل جنسی‌ در هیچ کجای دیگر سخنی از زن به میان نیاورده اند.و هر گاه در گوشه ایی از جهان زنان دگراندیش و صاحب خرد به استیفا حقوق ضایع شد خود کمر همت بستند با  جمله  "مغایر با اصول  شرعی" حاکمان پلید و جنایت پیشه اسلامی فریادشان در نطفه سرکوب شده و میشود. در شرایط کنونی‌ ،جمهوری فاشیستی و دیکتاتور اسلامی ایران با تبلیغات دروغین و در جهت فریب اذهان عمومی‌ اینگونه القا میکنند که گویی حقوق زنان برابر مردان است و حال آنکه بر اساس آخرین گزارش گزارشگران حقوق بشر ۲۵ تن‌ از زندانیان سیاسی در بند نسوان زندان اوین را زنانی تشکیل میدهد که چیزی بیشتر از حقوق انسانی‌‌شان طلب نکردند .و به قول شاعر" به عمل کار بر آید به سخندانی نیست".
در زیر اشاره‌های خواهیم داشت به سوره هایی قرآنی راجع به زنان.سوره‌هایی‌ که با اندکی‌ ژرف نگری ماهییت خشونت،ستم و بردگی جنسی‌ بر علیه زنان کاملا مشهود  است.قوانین وحشیانه‌ای که تئوری "ضّد زن بودن" همه ادیان را به اثبات می‌رساند.     


۱-  سوره بقره آیه ۲۲: زنان شما کشتزار شمایند.پس برای کشت به آنان نزدیک شوید .هرگاه مباشرت آنها را خواهانید و برای ثواب ابدی چیزی بفرستید.

توضیح: فرستادن پیشکش چه مفهومی جز خرید سکس از زن میدهد.

۲- سوره بقره آیه  ۲۲۷: زنان را بر شوهران حق مشروع است ،چنانچه شوهر بر زن.لیکن مردان را بر زنان فزونی و برتری است .

۳- سوره بقره آیه ۲۸۱ :اگر مدیون سفیه و فقیر است و صلاحیت امضا ندارد دو تن‌ از مردان را به گواه آرید و اگر دو مرد یافت نشد یک تن‌ مرد و دو زن را به گواه آرید.

.توضیح:توجه کنید که حتی گواهی زنان مشروط به این است که مرد یافت نشود.

سوره نسا آیه ۲-  اگر بترسید که مبادا درباره یتیمان مراعات عدل و داد کنید پس آنکس از زنان را به نکاح خود آرید که شما را نیکو و مناسب است دو یا سه‌ یا چهار.

توضیح: مساله تعدد زوجات آقایان بدون کوچکترین اشاره ایی به احساسات زنانه تأیید و اجرا میشود.بر طبق این آیه قرآنی در حقیقت به مردان مسلمان اجازه هر گونه تعدی ،خشونت،سرکوب و وحشیگری اسلامی داده میشود. یکی‌ از پیامدهای آیه هایی از این دست حجاب اسلامی اجباری در کشورهای اسلامی است.پدیده‌ای که صاحبان مستبد و سفاک جمهوری اسلامی ایران در مقطع کنونی‌ استیصال خود از آن بعنوان اهرمی جهت سرکوب فشارها استفاده می‌کند.

سوره نسا آیه ۱۸ :ای اهل ایمان برای شما حلال نیست که زنان را به اکراه و به جبر به میراث گیرید.

توضیح:یعنی‌ اگر اکراهی در کار نبود زن را نظیر یک کالا به ارث برید.

      در زیر نمونه‌ای از سخنان بزرگان اسلام در مورد زنان آمده است که زن ستیزی آنها را اثبات مینماید
:
-بهترین مسجد زنها کنج خانه آنهاست .از دنیا بترسید و از زنان بپرهیزید.
-بهترین سلاح شیطان وجود زنها می‌باشد.
- زنهایی که آرایش کنند و عطر بزنند حکم زنهای زناکار را دارند.
-مردی که زیر فرمان زنش باشد،خدا از طرف صورت در آتش می‌‌افکند.
-زن‌ها را برای فرا گرفتن نیکیها بزنید.
-زنها ناقص ایمان،ناقص بخت و ناقص خرد هستند.
-عیال‌های مرد اسیران اویند و محبوب‌ترین بندگان نزد خدا کسی‌سخن آخر:
سلام فراوان بر روح بزرگ صادق هدایت آنجا که می‌گوید:تمام فلسفه اسلام روی نجاست بنا شده.انگار پیش از ظهور اسلام نه کسی‌ تولید مثل میکرد و نه مستراح میرفت.از این رو آخرین فرستاده خود را مامور اصلاح این امور کرد.مسلمان و مومن کسی‌ است  که به امید لذت‌های موهون شهوانی آن دنیا با فقر و بدبختی عمر را به سر میبرد و وسایل عیش و نوش نمایندگان مذهبش را فراهم بیاورد و همه‌اش زیر سلطه مردگان باشد و از قوانین شوم هزار سال پیش تبعیت کند کاری که پست‌ترین جانوران نمیکنند. 
  است که به‌‌ اسیران خود بیشتر احسان کند.
منابع :
-کتاب ازدواج در اسلام ،مشکینی،برگه ۱۵۳
-نکاح المستدرک باب ۶۷ خبر ۴
-نهج البلاغه  علی‌ ابن ابیطالب  ،برگردان محسن فارسی صفحات ۳۵۶-۳۵۸
-بهار الانوار مولا محمد باقر مجلسی،جلد ۱۰۳،برگ ۷۲-۷۳-۲۲۸
-تحریر الوسیله جلد ۲ .مساله ۱۲
 
:سخن آخر
 
سلام فراوان بر روح بزرگ صادق هدایت آنجا که می‌گوید:تمام فلسفه اسلام روی نجاست بنا شده.انگار پیش از ظهور اسلام نه کسی‌ تولید مثل میکرد و نه مستراح میرفت.از این رو آخرین فرستاده خود را مامور اصلاح این امور کرد.مسلمان و مومن کسی‌ است  که به امید لذت‌های موهون شهوانی آن دنیا با فقر و بدبختی عمر را به سر میبرد و .وسایلعیش و نوش نمایندگان مذهبش را فراهم بیاورد و همه‌اش زیر سلطه مردگان باشد و از قوانین شوم هزار سال پیش تبعیت کند کاری که پست‌ترین جانوران نمیکنند. 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.