رفتن به محتوای اصلی

جو فوق العاده امنیتی در قائم شهر , زیراب و سوادکوه
26.10.2012 - 08:31

بنا به گزارش "کمپین صلح فعالان در تبعید" و به نقل از منابع موثق از مازندران به دنبال درگیریهای اخیر که در شهر زیراب و در محل رزمگاه کماندو ایران به وقوع پیوست ؛ جو فوق العاده  امنیتی در زیر آب و قائم شهر را گزارش می دهند.

گفتنی است در روزهای گذشته بیش از هزار نفر از نیروهای نظامی و انتظامی از زمین و هوا به رزمگاه کماندو ایران در سوادکوه مازندران حمله کردند ؛ بطوریکه تمام مسیر های منتهی به رزمگاه کماندو ایران مسدود شد.

علاوه بر سوادکوه ، شهرستان شاهی ( قائمشهر ) که زادگاه استاد یکیتا بنیانگذار رزمگاه کماندو ایران میباشد نیز پر از نیروهای سرکوبگر گردیده و جو امنیتی بر قرار میباشد . از ساعاتی قبل ارتباط از طریق موبایل نیز در منطثه بالازیراب که نزدیکترین محل به رزمگاه میباشد کاملا قطع گردیده . قبل از قطع ارتباط با زیراب خبر میرسید که درگیری های شدیدی میان جوانان رزمگاه و نیروهای انتظامی در جریان است .

بنا بر این گزارش ؛ نیروهای رژیم تمامی معابر و جاده ها را تحت کنترل شدید خود دارند و کلیه ترددها و رفت وآمدهای اهالی چندین روستا نیز جلوگیری میشود آخرین گزارشات حاکی از آن است که تعدادی زیادی از هموطنان بازداشت شده اند ، روستاهای کریکلا و خلیل کلا و دهکده کمان همچنان در محاصره نیروهای امنیتی و انتظامی است بطوریکه ماموران حتی از فروش دام روستاییان نیز جلوگیری میکنند این در حالی است که در آستانه عید سعید قربان بسیاری از اهالی که شغل اصلی آنها دادمداری میباشد اقدادم به فروش دام برای امرار معاش خود میکنند

گفتنی است رزمگاه کماندو ایران نخستین تشکل رزمی فرهنگی امدادی ایرانی است که در سال 1362 توسط استاد باقریان (یکیتا) بنیانگزاری شد. مرکز اموزش رزمگاه در جنگلهای زیراب واقع شده است لازم به ذکر است امسال نیز در سالروز تصویب رشته رزمی کماندو (25 مرداد ماهنیروی انتظامی رزمگاه بستن مسیرهای منتهی به مرکز اموزش، از ورود خانواده های جلوگیری به عمل اورده بود رزمگاه کماندو ایران پس از تصویب در سازمان تربیت بدنی در تاریخ 25 مرداد 1376، بصورت رسمی به اموزش رزمی بدون دریافت کمک های مالی دولتی پرداخته است.

پس از دستگیری بنیانگزار رسته و تعدادی از نیروهای رزمگاه در سال 1387 جو امنیتی برقرار شده و از آموزش رزمی جلوگیری به عمل امده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.