رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخبارسه شنبه بیست ونه مارس در سوئد
29.03.2022 - 22:56
برگردان:
مهرداد سید عسگری

صدراعظم آلمان: ما در مورد بند دفاعی اتحادیه اروپا جدی هستیم

صدراعظم آلمان اولاف شولتز اطمینان داد که آلمان "وظیفه کمک به" دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در صورت حمله از خارج دارد، زیرا ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد برای یک دیدار دولتی در برلین از وی دیدن کرد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست گفت: « بدیهی است که وظیفه داریم به شریک خود کمک کنیم - یک بند دفاعی متقابل وجود دارد که بسیار واضح است - و همچنین به همه شرکای دیگر در اتحادیه اروپا کمک کنیم. ما نه تنها از نظر اقتصادی، بلکه از نظر فرهنگی، سیاسی و اخلاقی در یک اتحادیه هستیم.

نخست وزیر سوئد پیشتر به ماده 42.7 قانون اساسی اتحادیه اروپا اشاره کرده بود که می گوید کشورهای عضو موظفند در صورت حمله مسلحانه به کمک سایر کشورهای عضو به عنوان تضمین امنیتی مهم بیایند.

اما سؤالاتی وجود دارد که آیا اتحادیه اروپا که فاقد دستگاه تصمیم گیری متمرکز و امنیتی همچون ناتو است، می تواند تدابیر مشابهی را با اقداماتی که با عضویت در ناتو ارائه می شود ارائه دهد یا خیر.

در این دیدار، رهبران دو کشور در مورد وضعیت اوکراین و نیاز اروپا برای رهایی از وابستگی به انرژی روسیه صحبت کردند.

سازمان حوادث غیرمترقبه نظام وظیفه را دوباره فعال می کند

آژانس حوادث غیرمترقبه مدنی سوئد از دولت خواسته است که قانون خدمت اجباری غیر نظامی سوئد را مجدداً فعال کند، که به شهروندان سوئدی بین 16 تا 65 سال اجازه می دهد در خدمات حیاتی مانند خدمات نجات، مراقبت های بهداشتی و مراقبت از کودکان، «پیام وضعیت جنگی» دریافت کنند.

کامیلا آسپ، مدیر عملیات آژانس گفت: «ما معتقدیم که می‌توان چنین تصمیمی را به سرعت گرفت تا در صورت وقوع بدترین اتفاق، به اندازه کافی افراد آماده داشته باشیم.»

خدمت اجباری غیر نظامی از سال 2010 غیرفعال است. مورگان یوهانسون، وزیر دادگستری سوئد، گفت که دولت این موضوع را زمانی بررسی خواهد کرد که آژانس به طور کامل درخواست خود را مطرح کند.

مدیرعامل اریکسون انتظار می رود امروز  برکنار شود

بورژ اکهلم، مدیر اجرایی غول سوئدی مخابراتی اریکسون، انتظار می‌رود در جلسه سالانه سهامداران این شرکت در ساعت 3 بعدازظهر روز سه‌شنبه، پس از این ادعا که این شرکت برای ادامه فعالیت در عراق به گروه دولت اسلامی پول پرداخت کرده است، برکنار شود.

با این حال، مجمع عمومی عادی به صورت دیجیتالی برگزار می‌شود،

مدیران شرکت  در ماه گذشته تأیید کرد که پرداخت‌هایی به منظور انتقال مواد از طریق مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی، از جمله مناطق تحت کنترل دولت اسلامی، انجام شده است، اما او گفت که اریکسون نمی‌تواند تأیید کند که این پول به خود داعش رفته است یا خیر.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.SE

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.