رفتن به محتوای اصلی

تحريف تاريخ نامه به فرخ نگهدار
16.11.2012 - 09:03

فرخ نگهدار عزیز با سلام،

در نامه به فرزاد جواهری می نویسی: «با این همه قانع هستم که نامه من متاسفانه بهانه شد. تاثیری به اندازهء یک دانه گندم داشت. دلیل اش این که من از همان روز کاملاً پای خود را از تمام ارگان های "اجا" [اتحاد حمهوريخواهان ايران] پس کشیدم تا مزاحم دوستان سجا [سازمان جمهوريخواهان ايران] نباشم. سرانجام این که هنوز قضاوت نهایی دربارهء انشعاب سجا* نیاز به زمان دارد؛ یک دهه و شاید هم بیشتر.»

این چندمین بار است که درفرصت های گوناگون روند آنچه را که اتفاق افتاده است تحریف می کنی. و جالب است که قضاوت نهائی را هم به تاریخ و "یک دهه و شاید بیشتر" ارائه می دهی!

 در همین روز هائی که بازیگران این صحنه همه هی و حاضرند شما چنین خاک به چشم واقعیت رویداد ها می پاشید، وای که پس از "یک دهه و شاید بیشتر" چه شود!؟

برای آن که تحریف روند رویدادها، حقیقت جلوه  داده نشود به یاد شما می آورم که:

در همان روزهای اول پس از آغاز اعتراض دوستان به نامهء شما [به خامنه ای]،  من با مشاهدهء موجی که در راه بود در 16 ژانویه 2011  نامه ای به شما نوشتم و پس از اوردن نکاتی چنین از شما خواهش کردم:

«جنتلمنانه است که با توجه به وضعیت فعلی، فرخ خودش از هئیت سیاسی ـ اجرائی و شورای هماهنگی اتحاد جمهوریخواهان استعفا دهد. اگر این جنتلمنی موضوع سخن نباشد، و پس از آن اگر ارگان های موجود اقدامی نکنند، پیشنهادم به همهء دوستان همفکر، بویژه کسانی که در تهیهء سند اولیه مشارکت داشتیم، آن است که عدم همکاری جمعی خود با اتحاد جمهوریخواهان را برای افکار عمومی اعلام کنیم."

اما نه تنها شما نیازی برای این "جنتلمنی" نمی دیدید، بلکه دیگر دوستان تان هم در هیئت سیاسی و اجرائی کناره گیری شما از ارگان های رهبری را ضروری نمی دانستند.

 مهدی فتاپور، حبیب پرزین و مریم سطوت درست چند روز قبل از فرستاده شدن بیانیهء "بازسازی جنبش جمهوری خواهی" به میلینگ لیست اجا، در فرانکفورت در حضور حسن راهی و مرتضی ملک محمدی تاکید کردند که مخالف کناره گیری شما از ارگان های رهبری هستند.

استدلال جالب شان ان بود که: "تعداد فعالین چنان کم شده است که حتا یک نفر را هم دیگر نمی توان کنار گذاشت"!

یادتان هست که خود شما برای اثبات ضرورت و لزوم ایستادگی تان در ارگان های رهبری نامه به لیست شورا نوشتید و از مهدی  خانبابا تهرانی هم مایه گذاردید؟ از او نقل قول کردید که گویا به خانهء شما تلفن کرده و روی پیغام گیر تلفن پیغام گذارده که: «مبادا کوتاه بیائی. محکم وایستا که حق با تو است. حتا تمامیت ارضی کشور الان به خامنه ائی وابسته است».

البته عزیزمان خانبابا تهرانی هر چند این نقل شما را در لیست برای همگان تکذیب نکرد، که این کار شیوهء او نیست، اما در دیدار های خصوصی بر نادرستی آن اصرار داشت.

واقعیت آن است که شما روزی "کاملا پای خود را از تمام ارگان های رهبری اجا پس کشیدید"  که بیانیهء باز سازی دوستان سجا به میلینگ لیست فرستاده شد. و از قرار مهدی فتاپور، برخلاف مخالفت قبلی اش، سریعاً با شما تماس می گیرد و خواهان استعفای شما از ارگان های رهبری برای جلوگیری از انشعاب می گردد. و شما پذیرفته، اما آن بازی سئوال برانگیز تغییر سطرهای اولیهء بیانیهء بازسازی برای استعفای دمکرات منشانه خود را درآوردید. که نتیجه اش انتشار چند ساعت زودتر بیانیه باز سازی بود.

30 اکتبر 2012

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناشناس
برگرفته از:
سکولاریزم نو
سکولاریزم نو

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.