رفتن به محتوای اصلی

يك نوع اسباب كشي سياسي
17.11.2012 - 13:46

با توجه به اخبار گوناگون در خصوص تحولات اخير در منطقه خاورميانه

1-       موضوع تجزيه سوريه  از يك سو و درخواست مقامات جمهوري اسلامي و دعوت از هر دو طرف مخاصمه جهت راهكاري براي حل موضوع  در تهران

2-      حملات شديد اسرائيل به نوار غزه

3-      ديدارهاي مسئولين جمهوري اسلامي در منطقه ( اقليم كردستان عراق ) و تركيه

4-     ساخت ضريح امام حسين ( 100 كيلو طلا و دو تن نقره) و ارسال به عراق

5-      موضوع پيشنهادي مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي در راستاي تغيير نظام اداري به فدرالي

 هرچند با نوشتن اين تحليل برخي از اكراد محترم به اينجانب هجوم خواهند آورد و با ناسزا گويي و پيش كشيدن برخي موضوعات غير مرتبط ، با هدف انحراف اصل موضوع، تلاش خواهند کرد، اما در همين ابتداء به اين دوستان دلاور عرض كنم

بنده باز به صراحت عرض مي كنم آن گروه از اكراد قهرماني كه همانند ساير ملتهاي آزاديخواه  ترك ، فارس ، كرد ، بلوچ عرب تركمن در راه آزادي خود و ميهن خود مي جنگند احترام و سر تعظيم فرود مي آورم اما .......

 بعد از انتشار ديدگاه خود در مورد نقشه خيالي ( سوري سازي ديگري در راه است ) برخي از افراد در اينترنت و شايعه پراكني در اين خصوص،  خيلي از دوستان در اينجا نظريات خود را نوشته و جالب از همه اين بود كه جملگي دوستان كرد ما بنده حقير را نيز به وابستگي جمهوري اسلامي نسبت دادند.

اما گذشته از اين حاشيه سازي ها، جمهوري اسلامي به صورت اعم چنانچه مي دانيد و متفق القول هستيد، دخالت مستقيمي در مسلئه سوريه داشته و دارد و نيز تجربياتي از قذافي هم داشته و حتي در مورد مسئله صدام حسين نيز اينچنين تجربه اي كرده است و مي داند پايان بن بست سياسي در مورد ايران يعني مرگ.

فرار از اين مرگ و نابودي به نظرم ساختن يك موضوع و مناسباتي ديگري است كه با این فرضيات تقديم مي كنم . احتمال چنين تفكري مي رود .

دعوت جمهوري اسلامي ايران از طرفين مخاصمه در سوريه هر چند مي داند كه اعتباري ديگر براي چنين نشست هاي ندارد اما دليل بر حمايت كردهاي سوريه است كه به عنوان يكي از وزنه هاي منطقه محسوب مي شوند كه با توجه به مناسباتي كه در اقليم كردستان عراق دارد و نشستهاي پي در پي مسئولين عالي رتبه كردستان عراق با جمهوري اسلامي  در قالب مناسبات معمولي مطرح مي شود

گروه هاي درگير ديگري در خاك تركيه پژاك و پ ك ك نيز در اين خصوص احتمال تشكيل دولت بزرگ كردستان را با حمايت رسمي و علني جمهوري اسلامي، از كناره هاي درياي مديترانه میدهند، گويي كه آقاي بشار اسد در اين اواخر تمايل دارد كه بخش علوي نشين اين خاك را در اختيار داشته باشد، اين فكر را بيشتر قوت مي بخشد .

هرچند از خاطر نبايد غافل داشت كه پيشنهاد تغيير نظام فدرالي سيستم اداري جمهوري اسلامي از سوي مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي  در مقابل موضوع فدرالي كردن جمهوري خواه هاي اپوزسيون خود موضوع قابل توجهي است كه نبايستي از آن غافل باشيم ، به نظرم در صورت ايجاب چنين مناسبتي ( البته به تشخيص مسئولين جمهوري اسلامي )  و اجراي ساير سياستهاي منطقه اي، اين پيشنهاد قوت بيشتري در اجراي تسهيل در تجزيه ايران  تا رسيدن به تجزيه عراق تركيه و سوريه و تاسيس دولتي بنام امام زمان  با كمك اكراد  اين منطقه است.

غافل از اين نشويم كه اين خبر حاكي از ارسال 100 كيلو طلا و دو تن نقره تحت نام ضريح امام حسين براي اولين بار نبوده و تا كنون اين رژيم بارها و بارها اين اسباب كشي را به منطقه امام زمان انجام داده است .

گويند روزي ملا نصرالدين خري داشت براي فروش به بازار  مي برد و در زمان فروش و اتمام معامله جمله ( گِشتی بيزيم امميزين چراغی، يانده سيزن چراغيز )  به اين معني كه خاموش شد چراغ خانه ما و روشن شد چراغ خانه شما ، خريدار خوشحال از اينكه معامله پرسودي كرده كه فروشنده چنين افسوسي مي خورد به منزل آمده و بعد از تيمار خر در طويله و خاموش نمودن چراغ و رفتن به منزل، مشاهد مي كند كه سر و صداي زيادي در طويله بلند شده است. بلافاصله به طويله مراجعه و با روشن كردن چراغ حيوان ساكت مي شود و بعد از چند بار تکرار اين عمل تازه متوجه  سخن ملا نصرالدين مي شود.

 حالا حكايت اين است كه دوستان ارجمند تشكيل دولت و آزادي سرزمين و اداره هر سرزمين توسط هر ملتي آرزو و اراده آن ملت است. اما دوستان كرد اين نباشد كه شما ملت قهرمان، گوشت دم توپ تشكيل دولت امام زمان شويد ؟

 

انتشار از: لیدا افشار

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.