رفتن به محتوای اصلی

فیروزه طبیعی، جهت اجرای حکم محکومیت بازداشت گردید
25.11.2012 - 14:20

هفته گذشته، فیروزه طبیعی، مادر دو کودک خردسال، جهت اجرای حکم محکومیت شش سال و سه ماه یک روز خود بازداشت گردید.

 
به گزارش رهسا نیوز، هفته گذشته روز بیست و هفتم آبان چند مامور لباس شخصی به محل اقامت فیروزه طبیبی، مادر دو فرزند خردسال، نیکا شش ساله و نوا دوساله هجوم برده و ضمن تفتیش منزل وی را بازداشت کردند.
 
گفتنی است، طبق دادنامه ای که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه صادر شده بود ،خانم فیروزه طبیبی و همسر ایشان حسین شنبه (دانشگر)، به اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق حضور در اغتشاشات مورخ شنبه 23/3/1388، یکشبه 24/3/1388، دوشنبه مورخ 25/3/1388، سه شنبه 26/3/1388 و چهارشنبه 27/3/1388 که موجب اخلال در نظم عبور و مرور شهروندان و اختلال ترافیکی در شهر و ایجاد بلوا و آشوب و فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق پخش اعلامیه و پلاکارد در تاریخ 23/3/1388 و گزارش اغتشاش به شبکه های ماهواره ای و فعالیت در کمپین یک میلیون امضا، کمپین لغو قانون سنگسار و توهین به ریاست جمهوری کشور به مناسبت انجام وظیفه به استناد سوابق فیروزه طبیبی و حسین شنبه (دانشگر) که برای ضد انقلاب به بهانه حضور در ستاد انتخابات میرحسین موسوی، همکاری داشته است و ارتباط با افراد ضد انقلاب خارج از کشور  متهم گردیده اند.
 
گفتنی است که دادگاه ، به استناد مواد 499، 500، 610،611،609 و47 قانون مجازات اسلامی هر دو را با این عقیده که اخلال در نظم عمومی و اخلال در امنیت، تعدد معنوی است که در این خصوص دادگاه مکلف است اشد مجازات را مورد حکم قرار دهد، در خصوص تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به یک سال حبس تعزیری و بابت تبانی و اجتماع و عضویت در تشکیلاتی که علیه امنیت کشور اقدام نموده است به پنج سال حبس تعزیری و بابت توهین به رئیس جمهوری کشور اسلامی ایران به نود و یک روز حبس تعزیر ( جمعا به شش سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری ) محکوم نمود .
پیش از صدور رای با پیگری وکیل پرونده هر دو متهمین به دلیل بیماری که ناشی از فشارهای روحی و روانی بود پس از دو ماه بازداشت در انفرادی زندان اوین با قرار تامین کیفری آزاد می گردند.
 
گفتنی است که این حکم در دی ماه ۱۳۸۸ مورد اعتراض وکیل متهمین قرار گرفت و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تایید می گردد، پس از تایید حکم دادگاه بدوی پرونده جهت اجرای حکم به دایره اجرای احکام ارسال می شود. در این زمان به دلیل اینکه خانم فیروزه حبیبی باردار بوده اند حکم صادره نسبت به ایشان معلق می گردد و همسر ایشان نیز از معرفی خود استنکاف می ورزند .
 
هفته گذشته در حالی که خانواده فیروزه طبیبی محل اقامت خود را تغییر داده و در محل نامعلومی زندگی می کردند عده ای از مامورین لباس شخصی به منزل ایشان هجوم برده و وی را به محل نامعلومی می برند .
 
در حال حاضر خانواده ایشان پیگیر پرونده خانم فیروزه طبیبی شده که روز چهارشنبه اعلام شد که ایشان برای اجرای حکم بازداشت شده اند .
 
لازم به توضیح است که خانم طبیبی و آقای شنبه ( دانشگر) هر دو در خصوص اخذ رضایت از اولیا دم پرونده های محکومین به اعدام در ایران فعال بوده و با برخی از انجمن های حقوق کودکان و زنان همکاری کرده و در زمان انتخابات در ستاد انتخابات میرحسین موسوی نیز فعالیت می نموده اند که در روز سه شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ و در پی دستگیری های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت می گردند .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
برگرفته از:
ایمیل رسیده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.