رفتن به محتوای اصلی

یک زن پناهجوی ایرانی بشکل بسیار خشن اخراج شد ؛ خشنونت پلیس دانمارک خبرسازشد
31.03.2022 - 09:34
تهیه و تنظیم:
کیانوش توکلی
 
صبح پنجشنبه آژانس مسافرتی دانمارک به تلویزیون 2 اطلاع داد که این زن پس از توقفی در مسیر ایران پس از مجروح کردن خود با یک بطری در حین توقف، اکنون به خاک دانمارک بازگشته است.
Missing media item.
 
این زن پناهجوی ایرانی بنام قدم‌خیر حقانی‌زاده، اهل «سر پل ذهاب» استان کرمانشاه که از ۲۰۱۴ در دانمارک پناهجو بوده،قدم‌خیر حقانی‌زاده، یک فرزند یک ساله هم دارد که نیروهای پلیس، پیش از دیپورت کردن او و دو فرزند دیگرش، او را از مادر خود جدا کرده و به پدرش که در دانمارک زندگی می‌کند، تحویل داده‌اند.
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@
بنابر گزار ش رسانه های دانمارکی ؛ ویدئوی  فوق که صحنه دیپورت اجباری یک زن کرد ایرانی را نشان می دهد بیش از 12000 بار در فیس بوک دیده شده است و روز چهارشنبه بارها و بارها در سایر رسانه های اجتماعی دانمارکی _ ایرانی به اشتراک گذاشته شده است. این ویدئو که توسط سازمان کمک به پناهندگان Trampolinhuset به اشتراک گذاشته شده است، اخراج اجباری یک مادر کرد ایرانی را به سه صبح سه شنبه در محل Udrejsecenter Avnstrup در اطراف پایتخت را نشان می دهد.  دو تن از فرزندان این زن نیز در همین مناسبت توسط پلیس از صحنه دور شدند.
 
دادگاه مهاجرتی در دانمارک، با رای اداره ی مهاجرت برای دیپورت یک زن پناهجوی ايرانی كه چند سال در كمپ پناهندگي زندگی كردند موافقت کرده است. خانوم ایرانی به همراه دو فرزند در مقابل چشمان همسر و کودک یک و نیم ساله اش توسط پلیس به طرز وحشیانه بازداشت شد.
اخشنونت پلیس در اقدام دیپورت این زن پناهجوی ایرانی امروز در مدیا دانمارکی خبر ساز شده است و احزاب اتحاد چپ ؛ آلترناتیو و حزب سبز ازاد خواهان توضیح وزیر مربوطه شده اند
 
سه  حزب آلترناتیو Alternativet  ؛ سبزهای آزاد Frie Grønne و  اتحادچپ  Enhedslisten  با  وزیر امور خارجه و اینگراشیون  دانمارک  تماس گرفته اند تا در مورد این موضوع مشورت نمایند
 

این ویدئو روز چهارشنبه توسط چندین دانمارکی سرشناس از جمله روزنامه نگار پائولا لارین Paula Larrain و استین باسStine Bosse تاجر به اشتراک گذاشته شد.

سیاستمداران نیز به این ویدئو واکنش نشان داده اند.حزب  آلترناتیو و سبزهای آزاد با ماتیاس تسفایه (S) وزیر خارجه  در مورد این موضوع رایزنی کرده اند. 

این ویدیو نشان می دهد که زن در محاصره تعدادی از افراد است که در یک نقطه او را روی زمین می گذارند و قبل از اینکه او را سوار ماشین کنند نگه می دارند.

در اطراف صحنه یک گروه بزرگ از مردم در حال  فیلم برداری هستند . این ویدئو را بدون صدا منتشر شده است .مقامات عنوان می کنند که در رابطه با این اخراج ، هیچ دارویی به زن یا دو کودک مورد نظر داده نشده است.

 

Missing media item.

 این حادثه در مرکز آونستروپ  Udrejsecenter Avnstrup  رخ داد. این مرکز به ویژه به عنوان مرکز خروجی برای خانواده های دارای فرزند عمل می کند.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.