رفتن به محتوای اصلی

گریزی به سوابق فحاشی مداحان و پاسخی به منتقدان
28.11.2012 - 16:02

اوایل سال جاری سایت حکومتی انتخاب طی گزارشی به نقل از سایت بازتاب نوشت : 

"شنیده های خبرنگار «بازتاب» از بازداشت یک مداح در هفته گذشته حکایت دارد.

این گزارش حاکی از این بود که یکی از مداحان نه چندان مشهور یک هفته ای است دستگیر شده و رسیدگی به پرونده وی در جریان است.

گفته می شود نواری از وی در خصوص مراسم موسوم به عیدالزهرا پر شده بود که در آن الفاظ نامناسب و بد و بیراه و کلمات زشت به کار رفته بود. فایل صوتی این برنامه به صورت ام پی تری هم پخش شده و طبعا موجب سوء استفاده هایی شده بود.

با وجود رعایت ادب و احترام و لوازم وحدت مسلمانان توسط اکثر سخنرانان و ذاکران، هر از گاهی اقدام نابخردانه یک مداح یا سخنران زمینه ساز آثار سوء فراوانی می شود که گاه به صورت انفجار و ترور و عملیات انتحاری در مراسم های شیعیان توسط وهابیون ظهور می یابد.

همچنین رواج اینترنت و سایت ها و وبلاگها و شبکه های اجتماعی باعث می شود حتی یک برنامه اجراشده در یک خانه دربسته، در کل جهان پخش شود و آثار بین المللی پیدا کند."

 

گزارش بالا که عینا در سایت انتخاب منتشر شده بود ؛ خود پاسخی واضح است به آن دسته از افرادی که انتشار و درز چنین نوار ها و یا احیانا ویدئوهایی را محال و محصول استکبار جهانی و یا گروههای مخالف با اندیشه و گرایش جناحی خود ؛ می نامند!

پرونده مداحان مشهور در داخل

همین سایت دولتی که مسلما بنده حقیر که این روزها برای انتشار فایلی صوتی از همین دست تحت حملات دوستان و غیر دوستان قرار گرفته ام ؛عضویتی در مدیرت آنجا ندارم ؛ ( توجه به کامنتهای زیر لینکها نیز جالب است ) ؛ در ادامه گزارش نوشت :

"موضوع استفاده از عباران نامناسب و بعضا توهین توسط مداحان  در داخل کشور و فارغ از مسایل فرقه ای و شیعه و سنی نیز سال گذشته حاشیه ساز شد. به گونه ای که منصور ارضی پس از اظهاراتی که از آن به توصیه به قتل مشایی شد و سعید حدادیان با انتشار فایلی صوتی از وی با چند ماه تاخیر که مشایی را... .
طبق آخرین اخبار پرونده انها مراحل نهایی خود را در دادسرای تهران می گذراند و به گفته دادستان تهران، پرونده تحقیقات تمام شده و به زودی نتیجه نهایی به دادگاه اعلام می شود"

این بود واکنش رسانه ای دولتی در آن زمان . در رابطه با فایل اخیر البته افرادی در همین سایت ایران گلوبال پیش دستی کرده و مجال واکنش به رسانه های داخلی نداده و خیال همه آنها را از این بابت راحت کردند.

من البته پیشتر از جنبه ای دیگر در این رابطه نوشتم که از اینجا می توان دنبال کرد ولی ظاهرا دوستان به صحرای کربلا زده اند و صورت مسئله را فراموش کرده اند.

قصد طولانی کردن این نوشتار بیهوده که مجبور به نوشتن آن شدم را ندارم ؛ ولی از توهم آن دوست که من را به نهاد پادشاهی متصل و این را توطئه ای از آن جناح هم گذشته ؛ روی سخن به سمت همکارانم می گیرم:

1 . افشای فحاشی و بی اخلاقی ؛ و تقبیح آن زشت نیست ( مسلما هر آدم عاقلی می فهمد که اینجا برای تشویق و تبلیغ منتشر نشده )

2. فحاش به کسی می گویند که در نوشته و یا گفتارش از لفظهای مستهجن استفاده می کند و نه کسی که برای افشای این بی اخلاقی آن را منتشر و یا حتی احیانا راوی آن می شود .

3. کسانی که از افشای فحاشی چنان آشفته شده و آن را مایه بدآموزی در جامعه اعلام کرده و فریاد وامصیبتا سر داده اند ؛ فراموش کرده اند که حتی اگر این درکشان صحیح باشد و بنده در این زمینه متهم باشم ؛ پاسخ و تقبیح رفتار من از طریق فحاشی در لفافه که من فحاشی ادبی می نامم ؛ نیز چندان تفاوتی با آنچه ایشان تقبیح می کنند ندارد. ( فحاشی های ادبی نظیر نوشته آقای آیلار و فحاشی های علنی شخصی با نام حامد که در بالا لینک داده ام و در یادداشتها هنوز موجود است )

در پایان واقعا متاسفم که حدود 24 ساعت و ناخواسته مجبور به بازماندن از کارهای مهمتری شدم . واقعا متاسفم

پوزشی هم از آقای توکلی دارم که علیرغم اعلام ایشان مبنی بر عدم ادامه بحث ؛ خود را محق و موظف به صرف وقت باارزشم در تنظیم این نوشتار دانستم.

 

 تکمیلی:

توضیحات آقای بابک داد ؛ شخص منتشر کننده این ویدئو را اینجا و اینجا بخوانید

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.