رفتن به محتوای اصلی

در سكوت سازمان هاي حقوق بشري دستگيري ها در اهواز ادامه دارد
29.11.2012 - 06:02

  پس از إتمام مراسم تشييع  و دفن شاعر و فعال در شبكه اجتماعي فيس بوك ستار صياحي ، بازداشت هاي فراگيري توسط نيروهاي امنيتي و انتظامي همچنان ادامه دارد.به گفته منابع محلي تا كنون ده ها نفر دستگير شده اند و تا نوشتن اين گزارش بر تعداد دستگيرشدگان روز به روز افزوده مي شود. 

فعالان حقوق بشري أضافه نموده اند كه نيروهاي اطلاعاتي براي إيجاد رعب و وحشت در ميان فعالين فرهنگي  عرب و جهت جلوگيري از تكرار چنين تجمعي أقدام به اينگونه بازداشت هاي خودسرانه كرده اند.در ميان دستگير شدگان چندين شاعر و فعال مدني و فرهنگي ديده مي شود از جمله دستگير شدگان قاسم زرگاني،رحيم حميدي و مكي بريهي كه همگي اهل كوي زرگان هستند كه در مؤرخه ٢٢/١١/٢٠١٢ توسط مأمورين وزارت اطلاعات اهواز دستگير شده اند همچنين در روز شنبه ٢٤/١١/٢٠١٢ محمد ناصري ساكن كانتكس نيز دستگير مي شود.

خانواده هاي بازداشت شدگان با مراجعه به دادگاه انقلاب و ستاد خبري تا كنون از وضعيت فرزندان خود إظهار بي اطلاعي مي كنند.  با توجه به پيشينه سازمانهاي امنيتي و قضائي ايران فعالان حقوق بشر اهوازي نگران سلامت دستگيرشدگان هستند.

بازداشت هاي خودسرانه و شکنجه در قوانین بین المللی غیر قانونی ذكر شده است  اما ايران همچنان به نقض حقوق بشر ادامه می دهد و به توافقات و معاهدات بین المللی توجهی ندارد.ماده ۹ ميثاق بين المللي حقوق مدني و سياسي مانع دستگیری خودسرانه و بازداشت هاي بدون مجوز است و ماده ١٠ همين ميثاق  تصريح كرده كه با متهمين بايد باانسانيت واحترام به حيثيت ذاتي شخص انسان رفتاركرد. قابل ذكر است از ابتداي آغاز اين دستگيريها تا كنون هيچ نهادي يا سازمان حقوق بشر بين المللي يا ايراني  اين بازداشت ها را محكوم نكرده است و مدافعان حقوق بشر نسبت به اين قضيه كر ولال شده اند!!!!!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.