رفتن به محتوای اصلی

خراسان در آستانه تظاهرات اعتراضی / ثروتی: مسوولیت هر اتفاقی با دولت است
29.11.2012 - 07:09

  بنا بر گزارش خبرگزاری مجلس موسی الرضا ثروتی , با اشاره به توهین محمود احمدی بیغش,  استاندار خراسان شمالی به مردم این استان، تأکید کرد: در صورت عدم عذرخواهی استاندار از مردم ؛ بروز هر اتفاقی برعهده رئیس‌جمهور و وزیرکشور است

پیش از این احمد بی‌غش؛ استاندار خراسان شمالی در جریان نشستی با مسئولین اداری آن استان که به مناسبت سفر خامنه‌ای رهبر رژیم به آن استان برگزار شد, ملت‌های کرد و ترکمن مقیم خراسان شمالی را مورد تحقیر قرار داده و گفت :اگر خامنه‌ای به این استان سفر نمی‌کرد, کسی نمی‌دانست که در این استان محروم, انسان‌هایی واپس‌گرا و بی‌عقل و بی‌فرهنگ وجود دارند که هنوز هم بدنبال پرورش گاو و گوسفند هستند.

در پی این سخنان تحقیرآمیز استاندار خراسان, مراکز و سازمان‌های مدنی آن استان از شهروندان شهرهای «قوچان, بجنورد, شیروان, ده‌ره‌گزین و اسفراین» خواستند که علیه توهین های بیغش, تجمعی اعتراضی و راهپیمایی برگزار بکنند و وی را محکوم سازند.

از طرف دیگر «رضا ثروتی» در گفتگو با خبرگزاری مجلس اعلام کرد که اگر استاندار خراسان از کردها و ترکمانان آن شهرها عذرخواهی نکند, مردم دست به راهپیمایی اعتراضی خواهند زد و مسئولیت این امر هم بر عهده خود او و رئیس‌جمهور خواهد بود.

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه، سملقان وگرمه در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: استاندار در جلسه شورای اداری استان مطالبی را بیان کرده که در بخشی از آن متأسفانه از کلمات نامناسبی استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه مردم خراسان شمالی نسبت به صحبت‌های اخیر استاندار واکنش نشان داده و شب‌نامه علیه استاندار تهیه کرده‌اند، تصریح کرد: در تماس تلفنی که با استاندار داشتم خواستم تا از مردم عذرخواهی کند اما متقابلا گفتند که این صحبت‌ها را مطرح نکرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که حتی فایل صوتی صحبت‌های استاندار در میان مردم خراسان شمالی بلوتوث شده است، گفت: در این زمینه به رئیس جمهور و وزیر کشور تذکر داده‌ایم که از مردم خراسان شمالی باید عذرخواهی شود.

وی با بیان این‌که اگر از مردم خراسان شمالی عذرخواهی نشود آنها راهپیمایی خواهند کرد، افزود: با عذرخواهی از مردم شاید تا حدودی ناراحتی آنها فروکش کند.

ثروتی هشدار داد که مردم استان خراسان شمالی قصد تجمع و اعتراض به این صحبت‌ها را دارند که این شرایط به صلاح نیست. وی افزود : مردم در شب‌نامه‌ و طومارهایی در این زمینه تهیه‌ کرده‌ اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کرده‌اند.   باید هرچه سریعتر به این ماجرا پایان داده شود در غیر این صورت عواقب این حادثه به عهده استاندار،وزیر کشور و رئیس جمهور خواهد بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.