رفتن به محتوای اصلی

منبرنشینی کواکبیان توطئه و توهین به اسلام اعلام شد!
02.12.2012 - 09:15

جامعه روحانیت ساری و بخش چهاردانگه این شهرستان در مذمت منبرنشینی یکی از سیاسیون غیرروحانی در مرکز مازندران بیانیه‌ای صادر کرد

جامعه روحانیت شهرستان ساری و بخش چهاردانگه در بیانیه‌ای  نسبت به منبرنشینی یکی از سیاسیون غیرروحانی واکنش نشان دادند

در این بیانیه آمده است: در اندیشه معرفتی مسلمانان جایگاه منبر دارای قداست وصف‌ناپذیر و جلوس بر این جایگاه یادآور مواعظ پیامبر و خطبه‌های هدایت‌گرانه امیرمؤمنان علی‌بن‌ابیطالب و سخنرانی‌های آتشین رهبر کبیر! انقلاب حضرت امام خمینی  است.

در این بیانیه تاکید شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی همواره در صدد انتقام همه‌جانبه از جمهوری اسلامی ایران برای تخفیف آلام ناشی از انقلاب اسلامی، انتفاضه اسلامی، مقاومت اسلامی، بیداری اسلامی‌اند و سلسله اهانت‌ها و ترورها، شایعات و نقشه‌های شوم، جاسوسی، تخریب، انفجار و تفرقه‌اندوزی قومی و سیاسی بخشی از این برنامه‌های پرهزینه نظام سلطه است که درباره نظام مقدس ما لحظه‌ای دریغ نشده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بنابراین هر حرکت داخلی که خواسته یا ناخواسته به این برنامه‌ها و اهداف شوم کمک کند را حداقل می‌توان آب به آسیاب دشمن ریختن دانست که موجبات کاهش تقدیس‌ها و افزایش تلبیس‌ها می‌شود.

در این بیانیه آمده است: به دنبال کسب اطلاع و رؤیت تصاویر مربوط به حرمت‌شکنی یکی از سیاسیون غیرملبس به کسوت مقدس و ظواهر متعارف روحانیت مبنی بر جلوس و سخنرانی در بالای منبر و استفاده ابزاری از آن در یکی از مساجد فعال شهر ساری، جامعه روحانیت شهرستان ساری و بخش چهاردانگه با اعلام حمایت از سخنان حضرت آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خطبه‌های نماز جمعه، به این وسیله مراتب اعتراض و انزجار خود را از این عمل منزلت‌شکنانه از ساخت مقدس منبر و روحانیت اعلام داشته و تاکید می‌کنیم که این عمل هم‌راستای هتاکی‌های گذشته عوامل خارجی و داخلی به اسلام ناب محمدی و به گسترش تبلیغات و توسعه، تقلید از متشابهات آن و نیز به تکمیل حلقه اهانت‌ها، بدعت‌ها و انکارها می‌انجامد.

در پایان این بیانیه از نهادها و مؤسسات فرهنگی اعم از حاکمیتی، خصوصی، اداره اوقاف و امور خیریه مجدانه خواسته شد تا این اقدام ناشایست را محکوم کرده و زمینه‌های جلوگیری از تکرار آن را فراهم کنند.

جامعه روحانیت شهرستان ساری و بخش چهاردانگه مازندران

گفتنی است پیشتر آقای کواکبیان از چهره های اصلاح طلب در ساری و در عصر عاشورا برای سخنرانی در یکی از مساجد این  شهر، بجای قرار گرفتن در پشت تریبونی که برایش در نظر گرفته بودند ؛ بر روی منبر مسجد نشسته بود که از  آن زمان تا به حال مورد انتقادهای چهره های مذهبی قرار گرفته است 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.