رفتن به محتوای اصلی

دو سال حقوق معوقه كارگران قند و تصفیه شکر اهواز را به مقابل استانداری کشاند
03.12.2012 - 04:58

 بیش از ۸۰ کارگر کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز صبح امروز – یکشنبه ۱۲ آذرماه- در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا و سایر مطالبات ۲۲ ماهه خود در مقابل درب ورودی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

هوشنگ طاهری، عضو شورای اسلامی کار کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که در این تجمع حضور یافته بود، به ایلنا گفت: بیش از ۸۰ کارگر این کارخانه بیش از ۲۲ ماه است که به سبب بلاتکلیفی کارخانه و تعطیلی خط تولید، حقوق نگرفته‌اند.

او افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های این کارگران، عدم پرداخت حق بیمه‌ و تمدید نشدن دفترچه‌های درمانی‌شان است.

به گفته این فعال کارگری ۳۰ نفر از کارگران متقاضی بازنشستگی این واحد تولیدی که در آستانه بازنشسته شدن هستند نیز به جهت اینکه لیست بیمه‌ای معوق و جاری این کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است در این خصوص دچار مشکل شده‌اند.
طاهری ادامه داد: مالکیت این کارخانه در گذشته بر عهده بانک ملی و ملت بوده که با افزایش مشکلات، این واحد تولیدی با تصویب هیات دولت به وزارت صنایع جهت راه اندازی مجدد واگذار شد.

نماینده کارگران قند و تصفیه شکر اهواز ادامه داد: با این وجود این کارخانه به جهت مشکلات مدیریتی و مهم‌تر از آن واردات بی‌رویه قند و شکر و همچنین بی‌توجهی مسئولان استانی تعطیل شده است و ۶ نفر از اعضای هیئت مدیره آن به دلیل بلاتکلیفی کارخانه و اینکه از جانب دولت حمایت نمی‌شوند به طور دسته جمعی استعفاء داده‌اند.

او با اشاره به اینکه تا کنون کارگران این کارخانه چندین بار جهت دریافت مطالبات قانونی خود دست به تجمع زده‌اند، اظهار داشت: با اینکه تجمع و اعتراضاتی در خصوص حل مسائل صنفیمان انجام داده‌ایم متاسفانه تاکنون با بی‌توجه‌ای مسئولان مواجه شده‌ایم.

از سوی دیگر در پی تجمع صبح امروز كارگران كارخانه قند و تصفیه شكر اهواز در مقابل ساختمان استانداری، مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان خوزستان گفت: کارگران باقیمانده این کارخانه برای بازنشستگی با مشکل مواجه هستند.

هوشنگ درویشی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: از حدود سه سال پیش ۸۰ درصد از فعالیتهای کارخانه تصفیه شکر اهوار متوقف شد و تعداد کارگران آن به تدریج کاهش یافتند.
وی با بیان اینکه در آن زمان کارخانه تصفیه شکر اهواز زیر نظر بانک ملی اداره می‌شد، گفت: مشکلات این کارخانه از سالهای میانی دهه ۸۰ و از زمان واردات و قاچاق گسترده قند و شکر به داخل کشور شروع شد و از آن زمان به بعد بسیاری از کارگران این کارخانه به تدریج با استفاده از قوانین بازنشتسگی پیش از موعد بازنشسته شدند.

این فعال کارگری در خصوص وضعیت کارگران باقیمانده در این کارخانه گفت: درحال حاضر از یکسو به دلیل تعطلیلی کارخانه بخش قابل توجهی از مطالبات کارگران پرداخت نشده است و از سوی دیگر به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه و همچنین ۴ درصد مربوط به سختی کار، شرایط بازنشستگی این کارگران پیچیده شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.