رفتن به محتوای اصلی

مادر ستار بهشتی خواستار قصاص است
16.12.2012 - 14:31

واقعیت اینست که ستار بهشتی قربانی سیاسی نظام اسلامی به مسئولیت و رهبری سیدعلی خامنه ای ست. قتل ستار موضوعی سیاسی - جنائی است که شخص خامنه ای بعنوان نفر اول کشور پاسخگوست و اگر قرار است کسی محاکمه شود نظام سرکوبگر دینی و رهبران طراز اول آن هستند. پر واضح است جنایتکاران نمی توانند خود نیز قاضی باشند. قصاص اسلامی تنها عاملین را هدف قرار می دهد و آمرین و بنیادهای سیاسی - عقیدتی جنایت را دست نخورده باقی می گذارد.
ایلنای حکومتی نوشته است:

******
مادر ستار بهشتی خواستار قصاص است
وی ادامه داد: بر اساس اظهارات خانواده بهشتی دو روز پس از فوت ستار بهشتی عده‌ای از سوی پلیس فتا از خانواده متوفی می‌خواهند که برای امضای رضایت نامه از پلیس فتا به دفترخانه‌ای بروند که در غیر اینصورت ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.
وکیل خانواده ستار بهشتی تاکید کرد: وقتی از متهم پرونده ستار خواستم تا علت اصلی برخوردهای تند و غیرقانونی خود را بگوید تنها با التماس از خانواده بهشتی درخواست می‌کرد که وی را ببخشند در حالیکه مادر ستار بهشتی خواهان قصاص مجرم اصلی پرونده است.

گیتی پورفاضل وکیل خانواده ستار بهشتی با اشاره به اینکه علیرغم مشخص شدن متهم، پرونده فوت ستار بهشتی هنوز در شعبه 1 بازپرسی است، تصریح کرد: متاسفانه این پرونده تا کنون به دادگاه نرفته و تنها در صورت رفتن پرونده به دادگاه است که می‌توانم آن را مطالعه کرده و دفاعیات خود را بررسی کنم ضمن اینکه در مورد فوت ستار بهشتی ابهاماتی وجو دارد که تا زمان مطالعه پرونده رفع نخواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس اظهارات خانواده بهشتی دو روز پس از فوت ستار بهشتی عده‌ای از سوی پلیس فتا از خانواده متوفی می‌خواهند که برای امضای رضایت نامه از پلیس فتا به دفترخانه‌ای بروند که در غیر اینصورت ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

پور فاضل با تاکید بر اینکه چنین رضایت نامه‌ای به دلیل مشخص نبودن مجرم در آن زمان ارزش قانونی ندارد، گفت: متاسفانه علیرغم اصراری که داشتم موفق به مشاهده رضایت نامه نشدم اما بازپرس پرونده به من گفت که به دلیل وجود این رضایت نامه در پرونده نمی‌توانید آن را دنبال کنید و برای پیگیری پرونده باید رضایت نامه را پس بگیرید.

وکیل خانواده ستار بهشتی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا باید زمینه‌ای را فراهم کند که پرونده‌ها روند طبیعی خود را طی کند، گفت: مادر ستار بهشتی پس از شکایت از بازجوهایی که منجر به فوت فرزندش شده‌اند به من وکالت پیگیری این مساله را داد.

وی با اشاره به اینکه ما با متهم اصلی این پرونده ملاقات داشته‌ایم، گفت: با حضور ما در بازپرسی بین 4 متهم از 3 نفر خواستند که اتاق را ترک کنند، تنها یک نفر در اتاق باقی ماند و به ما گفته شد که وی متهم اصلی است.

پور فاضل افزود: وقتی از متهم خواستم تا علت اصلی برخوردهای تند و غیرقانونی خود را بگوید تنها با التماس از خانواده بهشتی درخواست می‌کرد که وی را ببخشند در حالیکه مادر ستار بهشتی خواهان قصاص مجرم اصلی پرونده است.

وی ادامه داد: در ملاقاتی که با بازپرس پرونده داشتم به وی گفتم اگر متهم اصلی مشخص شده و پرونده کامل است چرا آن را به دادگاه ارسال نمی‌کنند اما تنها جواب این بود که «بروید رضایت نامه‌ای را که داده‌اید باطل کنید» در حالیکه در گرفتن چنین رضایت نامه‌ای کاملانه غیراصولی عمل شده است.

وکیل خانواده ستار بهشتی با تاکید بر اینکه نامه نوشته شده از زبان ستار بهشتی به خط خود مرحوم است و جعلی نیست، گفت: در حال پیگیری مساله این نامه نیز هستم اما تنها حرفی که به من گفته شد این بود که این نامه دیر به دست مقامات مربوطه رسیده است ضمن اینکه زندانیان بند 350 اوین نیز کبودی‌های بدن متوفی را تایید کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با حساسیت‌هایی که مجلس و قوه قضاییه نسبت به این مساله پیدا کرده است امیدوارم هرچه زود‌تر تکلیف پرونده ستار بهشتی مشخص شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.