رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخبارپنچ شنبه سی و یک مارس در سوئد
31.03.2022 - 22:07
برگردان:
مهرداد سید عسگری

نخست وزیر سوئد: عضویت در ناتو را رد نمی کنم

نخست وزیر سوئد اعلام کرد که دیگر عضویت در ناتو را رد نمی کند و این نشانه تغییر موضع سوسیال دموکرات های حاکم است.

ماگدالنا اندرسون به شبکه دولتی SVT سوئد گفت: «من به هیچ وجه عضویت در ناتو را رد نمی‌کنم. اما من می‌خواهم تحلیلی مستدل از فرصت‌های پیش روی ما و تهدیدات، خطرات و درگیر آن انجام دهم تا بتوانم بهترین تصمیم را برای سوئد بگیرم.»

اندرسون در اوایل این ماه با انتقاد احزاب اپوزیسیون مواجه شد، زمانی که هشدار داد درخواست ناتو از سوی سوئد در پی تهاجم روسیه به اوکراین خطر «بی‌ثبات کردن بیشتر امنیت این بخش از اروپا» را به همراه دارد.

حزب او همچنین در کنگره سالانه خود تصمیمی مبنی بر عدم پیوستن به ناتو گرفته است، اما اندرسون به SVT گفت که این تصمیم در شرایط ژئوپلیتیکی متفاوتی اتخاذ شده است و می تواند مورد تجدید نظر قرار گیرد.

فقط نصف تعداد اتاق مورد نیاز برای پناهندگان اوکراینی مورد نیاز است

آژانس مهاجرت سوئد پیش‌بینی خود را برای سطح اسکان اضطراری که شهرداری‌ها برای پناهندگان اوکراینی نیاز دارند به نصف کاهش داده است.

به گفته این آژانس، سوئد تنها به حدود 6000 به اصطلاح Evakueringsplatser یا «محل تخلیه در شهرداری سوئد» نیاز خواهد داشت که در مقایسه با 12000 مورد تخمین قبلی کمتر است. شهرداری‌ها تاکنون حدود 4500 مکان از این قبیل را در مکان‌هایی مانند اردوگاه‌ها یا مدارس فراهم کرده‌اند.

تسلیحات ضد تانک سوئدی "به طور غیر منتظره موثر" است

سلاح‌های ضدمسلح Pansarskott 86 سوئد به‌طور غیرمنتظره‌ای مؤثر نشان داده‌اند و چندین تانک زرهی سنگین را از بین می‌برند، حتی اگر نیروهای مسلح سوئد معمولاً آنها را به اندازه کافی قدرتمند برای از بین بردن خودروهای زرهی سبک می‌دانند.

سرهنگ جواکیم پااسیکیوی به شبکه دولتی NRK نروژ گفت: «اثرات فاجعه‌باری که از اصابت یک سلاح ضد تانک قابل حمل دیده‌ایم به هر حال من را شگفت‌زده کرده است.

او گفت که اثربخشی این سلاح در اوکراین ممکن است به دلیل استفاده ماهرانه سربازان اوکراینی و توانایی آنها برای یافتن بهترین زاویه ممکن برای شلیک آنها باشد، یا ممکن است به این دلیل باشد که تانک های روسی بسیار ضعیف تر از آن ها ساخته شده اند. انتظار می رود.

او گفت: "مهمات در برج اسلحه ذخیره می شود، بنابراین اگر آن را در اطراف برج تفنگ اصابت کنید، ممکن است باعث انفجار مهمات شوید که برج را منفجر می کند و خدمه را می کشد."

سوئد 10000 سلاح ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است، نروژ 4000 سلاح از نوع M72 ارسال کرده است که آن هم دستی است اما کمی ضعیفتر از Pansarskott 86 سوئدی است.

اکنون سوئد می تواند فرار از زندان را غیرقانونی کند

سوئد سرانجام می تواند فرار از زندان را غیرقانونی اعلام کند، پس از اینکه حزب سبز در این موضوع تغییر سمت داد و پیشنهادی برای تصویب قانون جدید اکثریت پارلمانی ارائه کرد. سوئد مدت‌هاست که جزو معدود کشورهایی بوده است که فرار از زندان در آن قانونی است، به این معنی که کسانی که این کار را انجام می‌دهند و دستگیر شده‌های ما با مجازات اضافی مواجه نمی‌شوند.

حزب اعتدال، دموکرات‌های سوئد، دموکرات‌های مسیحی و احزاب لیبرال از لحاظ تاریخی طرفدار غیرقانونی کردن فرار از زندان بوده‌اند، در حالی که سوسیال دموکرات‌ها، حزب چپ، حزب مرکز و حزب سبز از لحاظ تاریخی مخالف آن بوده‌اند.

فرار از زندان در تعدادی از کشورها از جمله بلژیک، آلمان، هلند و اتریش قانونی است.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.SE

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.