رفتن به محتوای اصلی

مصادره منزل مسکونی خانواده پری (راضیه) نشاط توسط دادگاه انقلاب
22.12.2012 - 07:46

 منزل مسکونی خانواده پری (راضیه) نشاط فعال سیاسی و اجتماعی که به عنوان وثیقه برای وی در نظر گرفته شده بود، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در شرف مصادره شدن قرار دارد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پری نشاط در دی ماه ۸۹ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و با اتهاماتی از جمله: تاسیس انجمن‌های معاند نظام ج. ا ایران و اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و همچنین اجتماع و تبانی و نشر اکاذیب روبرو شد.

پری نشاط سه ماه را در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین گذراند و در ۲۸ اسفندماه ۸۹ بصورت مشروط و با اخذ وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی که از محل منزل مسکونی خانواده وی تامین شده بود، آزاد شد.

گفتنی است خانواده نامبرده در تمامی مدت زمان سه ماهه بازداشت وی از سرنوشت او اطلاعی نداشته‌اند و بهمین دلیل خانم نشاط در سکوت کامل خبری دوران بازجویی و بازداشت دوم خود را سپری کرد و تنها به پدر وی برای سپردن وثیقه اطلاع داده شده بود.

این فعال سیاسی و اجتماعی پس از آن بدلیل تهدیدهای مکرر و سلب امکان فعالیت، مجبور به خروج از کشور شد اما پرونده قضایی تشکیل شده علیه وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و بریاست قاضی صلواتی و در سکوت کامل خبری بدون حضور وکیل و به سرعت بررسی شد و در ‌‌نهایت بدون ابلاغ هیچ حکمی و یا فرصت تجدید نظر، دادسرای اجرای احکام، با ارسال احضاریه برای پدر وی، وثیقهٔ گذاشته شده را برای فروش به سازمان جمع آوری اموال تملیکی سپرد و خانواده وی نیز نامه‌ای مبنی بر ترک منزل مورد وثیقه و یا فروش آن در ظرف مدت هفت روز از طرف سازمان جمع آوری املاک تملیکی دریافت نموده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.