رفتن به محتوای اصلی

اتحادیه اروپا، حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی قرار می دهد
22.12.2012 - 11:49

واقعیت اینست که حزب الله لبنان نهادی تروریستی چون سپاه پاسداران و سپاه قدس است و در فهرست قرار گرفتن حزب الله بدلیل ماهیت ایران جریان ارتجاعی تروریستی این جریان می باشد و نه فشار خارجی! ترور کوشندگان اپوزیسیون ایرانی در رستوران میکونوس برلین یکی از نمونه های همکاری تروریستی رژیم ملاها با حزب الله لبنان دارد که زخم آن هنوز التیام نیافته است.

******
این اقدام در نتیجه اعمال فشارهای گسترده آمریکا علیه اتحادیه اروپا و کشف برنامه هایی درباره تلاش حزب الله لبنان برای اجرای عملیات در خاک اروپا صورت می گیرد.

اتحادیه اروپا قصد دارد حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" چاپ قدس، یک مقام ارشد دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: وزارت خارجه آمریکا پیش بینی می کند اتحادیه اروپا به زودی نام حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار می دهد.

به نوشته این روزنامه، این اقدام در نتیجه اعمال فشارهای گسترده آمریکا علیه اتحادیه اروپا و کشف برنامه هایی از تلاش حزب الله لبنان برای انجام عملیات هایی در خاک اروپا صورت می گیرد.

"دانیال بنیامین" هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا در سخنانی در "موسسه عالی مطالعات بروکینگز" در واشنگتن گفت: هم اکنون رایزنی هایی با شرکای اروپایی در جریان است. احساس می کنیم به زودی اتحادیه اروپا نام حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار می دهد.

وی افزود: آمریکا و شرکای اروپایی درباره فعالیت های روبه افزایش حزب الله لبنان در منطقه، به مبادله اطلاعات می پردازند.

این مقام آمریکایی از اعلام زمان دقیق ورود حزب الله به فهرست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا خودداری کرد اما گفت: اتحادیه اروپا باید در چند ماه آینده تمامی جوانب این موضوع را به دقت بررسی کند.

"جروزالم پست" اضافه کرد: آمریکا و اسرائیل از مدت ها پیش برای درج نام حزب الله لبنان در فهرست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا، بر این نهاد اعمال فشار کرده اند.

حزب‌الله لبنان با عنوان رسمی "جنبش مقاومت اسلامی حزب الله در لبنان" یک مجموعه سیاسی نظامی است که در اوایل دهه 80 میلادی توسط بخشی از شیعیان لبنان باالهام گیری از انقلاب اسلامی ایران تاسیس شد.

حزب الله لبنان هم اکنون در کابینه و پارلمان این کشور عضو دارد.
در صورت تایید درج نام حزب الله لبنان در فهرست سیاه اتحادیه اروپا، این اتحادیه محدودیت هایی را علیه فعالیت ها و ارتباطات با حزب الله اعمال خواهد کرد . از جمله این محدودیت ها می تواند به منع تعامل با وزرا و نمایندگان عضو حزب الله لبنان اشاره کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.