رفتن به محتوای اصلی

هاشمی رفسنجانی تا کجا پیش خواهد رفت؟
22.12.2012 - 23:20

 سالها قبل اکبر گنجی بخاطر جنایات بی شمار هاشمی رفسنجانی در حکومت اسلامی به وی لقب عالیجناب سرخ پوش را داده بود. اما این روزها گنجی اعلام کرده است که از بکارگیری آن صفت برای هاشمی  باید پرهیز کرد ،براستی چرا؟

ارکستری که به رهبری خاندان رفسنجانی هدایت می شود درهر گوشه اش به موقع نوائی نواخته می شود تا آینده حکومت اسلامی ،نسیب رفسنجانی ها گردد!

حشمت الله طبرزدی در دورانی که در حلقه رفسنجانی ها فعالیت می کرد ، بعدها با شناخت بیشتر از اعمال و کردار آنها از تاکتیک های مرموزاهل بیت هاشمی  پرده برداشت و آنها را رسوا کرد!

برای مثال او آنزمان تشریح کرد که فائزه هاشمی به وی گفته بود که برای دوچرخه سواری به پارک چیت گر می رود و حشمت الله طبرزدی می بایستی با نیروی بسیج دانشجوئی به او حمله می کردند تا فائزه با مظلوم نمائی بتواند بحث دوچرخه سواری زنان را در جامعه پیش ببرد!

اینک جنجال فایل های صوتی نیزمی تواند از همان قماشی باشد که در عطاری خاندان هاشمی یافت می شود!

هرچند هاشمی های بیرون از زندان ، بسرعت اصالت فایل های صوتی را تکذیب کردند اما تاکنون مهدی هاشمی چیزی در مورد کتمان فایل ها نگفته است!

همه این عقب نشینی ها و اعترافات از جانب هاشمی رفسنجانی فقط برای کسب محبوبیت هست و هیچ! رفسنجانی یکی از بنیانگذاران جنایات در حکومت اسلامی هست. او به دنبال شکار ساده لوحان هست اما هوشیاران غافل نخواهند ماند!

هاشمی در سال ۱۳۷۸ در انتخابات مجلس ششم شرکت کرد تا ریاست مجلس را بدست گیرد اما طعم تلخ و عدم استقبال مردم تهران را چشید ونفر سی‌ام شد.از آن پس به او «آقاسی» لقب دادند و با خواست خود از نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دوره ششم کناره گیری کرد.

«هاشمی رفسنجانی: باید به شبهات پيرامون محاكمات و اعدام‌ها و يا تصرف اموال افراد، در ابتداي انقلاب پاسخ داد.پایگاه خبر رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی»

روزنامه جمهوری اسلامی ارگان حزب جمهوری اسلامی که هاشمی رفسنجانی یکی از بنیانگذارنش بوده است امروز در یک واکنش غیرمترقبه نسبت به حملات و افشاء اگری ها علیه هاشمی  با کمال اطمینان از محبوبیت  نوشته است که جای بسی سئوال و تامل دارد!

تاکنون در میان رایزنان سیاسی اینگونه ارزیابی می شد که خاتمی یا مهندس موسوی از محبوبیت بالائی در میان مردم برخوردار هستند اما امروز روزنامه جمهوری اسلامی برخلاف دیگران از محبوبیت هاشمی سخن گفته هست که باید در آن تفحص جدی کرد که چنین نفس گرمی از کجا برمی خیزد؟

اگر باز هم انتخابات برگزار شود هاشمی اول است!

حملات تندی که این روزها و این ماه‌ها و این سال‌ها به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌شود، بهترین دلیل بر زنده بودن این یار امام و ستون انقلاب است.

http://www.aftabnews.ir/vdcgzq9qxak97u4.rpra.html

هاشمی رفسنجانی با اشراف به اینکه وضعیت رژیم شکننده است و با اطلاع از نقشه های حواریون خامنه ای که در صدد حذف او تلاش می نمایند ،  لذا به تاکتیک های مناسب روی آورده است!هاشمی رفسنجانی تلاش های بسیاری از خود نشان داد تا به خامنه ای نزدیک شود تا اورا عقلانی نماید اما همه آن سیاست ورزی های حساب شده هیچ اثری نداشت! 

بحران در مرکز یت قدرت جمهوری اسلامی نهادینه شده است ورفسنجانی آینده خودرادر نظامی دیگر اما همچنان اسلامی می بیند!سید علی خامنه ای پس از شرکت در کودتای انتخاباتی در 22 خرداد 1388 نتوانست همه جناح حکومتی را زیر سقف رهبریت خود حتی به شکل ظاهری نیزنتوانست متحد نگاه دارد!

ازهم اکنون هاشمی رفسنجانی دارد همه پنبه هائی را که برای ریاست جمهوری اسفندیار رحیم مشائی می بافند ، رشته رشته می کند تا مبادا آلترناتیو فرضی خود را از دست بدهد! بهمین خاطراخیرا با حمله توفنده به گفته های مشائی با وی چنین برخورد کرده است:

هاشمی: اسلام مکتب ایران هم امام زمانش دروغ است هم کوروش کبیرش!

http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&…;

هاشمی رفسنجانی به ناپایداری نظام کنونی پی برده است.او بدرستی دریافته است که وضعیت سیاسی جمهوری اسلامی بسیار لرزان است.وی فهمیده است که حکومت اسلامی که خود وی یکی از بنیان گذارانش بوده است دیگر مانند گذشته نمی تواند برمردم حکمرانی کند ومردم نیز دیگر حاضر نیستند مانند گذشته ازجباریت حکومت فرمانبرداری نمایند.هاشمی سیاستمداری پراگماتیست و هوشیار وموقعیت سنج است.

بدین لحاظ او خود واطرافیانش را برای جانشینی نظامی دیگر که از حکومت اسلامی ولایت فقیه کنده شوند و به شکل  نظامی نوین اما در قالب های اسلامی با قرائتی تازه و با نظارت کامل روحانیت نخبه طرفدار نظم نوین درحال انتقال می بیند. 

حوزه های درسی روحانیت در تمام شهرهای مذهبی ایران که بطور سنتی تاکنون بایک دیکر متحد بودند ،اما دیگر چند پارچه شده اند! انشعابات عظیمی در میان حکومت گران و روحانیت رخ داده است و آشتی آنها پس از توهین ها ی فراوان دیگر ممکن نیست! درمقابل تفکر ارتجاعی محمد تقی مصباح یزدی که می گوید ،ولی فقیه مشروعیتش رااز الله می گیرد وبه رای مردم اصلا احترام نمی گذارد اما هاشمی رفسنجانی رسما گفته است اگر مردم ما را نمی خواهند،ما باید برویم که همین باعث نارضایتی رهبر شده است.

تهدیدات امروز حمید رسائی علیه هاشمی با اجازه و توصیه خامنه ائی بوده است چرا که وزیر اطلاعات از سخنان هاشمی اینگونه استنباط کرده است: به دیدگاه اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد مبنای مردمی ولایت فقیه گفت "هاشمی همچنین ادعا کرده است تا زمانی که مردم ولی فقیه را بخواهند باید باشد و اگر مردم او را نخواهند، باید کنار رود.

" این در حالیست که هاشمی رفسنجانی نگفته است اگر مردم ولی فقیه را نخواهند ،باید کنار برود بلکه او گفته است اگر مردم مارا نخواهند ما باید برویم! اونیز خود را به اندازه خامنه ائی ، صاحب نظام می داند و در بنیان گذاری جمهوری اسلامی شریک اساسی تلقی می نماید ونمی خواهد تا نظامی که بدست او شکل گرفته است با چموش گری های افراد تازه در حکومت از میان برود.هاشمی قلبا برای نظام دل می سوزاند. 

رفسنجانی خواسته است این باربازبان مستقیم نه مانند گذشته باگفته های ایماء واشاره به مردم بگوید اگر رهبری کنونی کشور را نمی خواهید پس خود را برای انتخاب رهبر تازه که شاید خودش باشد،آماده سازند!هاشمی رفسنجانی که از عواقب مصاحبه اخیر مطبوعاتی خویش پیشاپیش مطلع بود در این مورد چنین گفته بود: برخی رای مردم را زینتی می دانند! 

هاشمی تصریح کرد: بنده ساکت نیستم ولی اکنون در شرایطی قرار داریم که حرف زدن تحمل نمی شود و سخن گفتن ما برای جامعه مفسده دارد. 

موقعیت و جایگاه وشخصیت هاشمی رفسنجانی با شاپور بختیار ـ تفاوت های بسیار آشکاری دارد اما هاشمی نیز برای نجات نظام و جلوگیری از هرج ومرج مانند دوره انقلاب 57 مانند دکتر بختیار به تلاش و تقلاء افتاده است.بختیار نیز آمادگی خود را برای انتقال جامعه از نظام پادشاهی به جمهوریت اعلام داشته بود تا خود نیز در نظام آتی نیز نقشی ایفاء نماید که شوربختانه همه آن آرزوها جامه عمل نپوشید! اینک رفسنجانی نیز می خواهد با مدیریت خویش ـ نظام را به دوران دلخواهش انتقال دهد. اینکه آیا هاشمی رفسنجانی در این برهه حساس تاریخی مانند بختیار شکست خواهد خورد یا به موفقیت خواهد رسید به عوامل گوناگون همچون حمایت مردم از سیاست های وی و به فراموشی سپردن همه جنایات نامبرده در گذشته بستگی دارد؟

قدر مسلم هاشمی رفسنجانی به پشت جبهه بخشی از حکومت اعتماد کامل دارد که در همین راستا، پشتیبانی بخشی از سیاستمداران جهان نیزاز وی اورا بیشتر دلگرم می کند.بخش وسیعی از تکنوکرات ها و مدیران صنعتی و بانکدار و بازار واصلاح طلبان مانند خاتمی،موسوی،کروبی هنوز پشت هاشمی رفسنجانی ایستاده اند.

خمینی در باره رفسنجانی گفته بودتارفسنجانی زنده است انقلاب اسلامی نیز زنده خواهد ماند!اما مگر رفسنجانی تا ابد زنده خواهد ماند؟پس از گفته خمینی می توان اینچنین نتیجه گرفت که با مرگ رفسنجانی ،انقلاب اسلامی نیز ازبین خواهد رفت! اما اگر جناح مقابل کاملا بدین موضوع پی ببرد که پاشنه آشیل رهبری دوره انتقالی از چنگال خامنه ائی و اعوان و انصارش به اصلاح طلبان ،تنها در اختیار رفسنجانی است و با از بین بردن هاشمی همه جنبش سبز باز خواهد ایستاد ،حتما به جراحی بزرگ دست خواهد زد واو را ازپای در خواهد آورد.

اما جناح مقابل بخوبی می داند که جنبش کنونی وابسته به یک شخصیت و یا یک جریان نیست که با از زدن یکی از آنها مانع پیشرفت آن جنبش سراسری گردد بلکه جنبش حاضر همچون آتشی است که عمارات جنایت را یکی پس از دیگری در شعله های خود می سوزاند. 

خمینی بارها به مردم آموخته بود که انقلاب اسلامی وابسته به اشخاص نیست اینک نیز جنبش سبز مردم ایران وابسته به اشخاص معین نیست!جنبش سبز پس از یک دوره زمستان طولانی پس از ذوب شدن یخهای منجمد از کوهسار ها جاری شده است وبه رودخانه های سهمگین تبدیل شده و می خواهد به دریاها ی آزاد بپیوندد. کلام آخر اینکه ـ هر نیروئ درحال حاضر اگر بخواهد ، حرکت جنبش سبز مردم ایران را سد یا منحرف سازد ،مطمئنا نابود خواهد شد.

در سالهای گذشته وقتی از هر مسافر تازه واردی به خارج کشور سئوال میشد که آخوندها چه زمانی می روند ؟آنها درپاسخ می گفتند هروقت بین خود آخوندها دعوا شروع شد آنها می روند اما  با رفتن سیدعلی خامنه ای و دار دسته اش از اریکه قدرت  آیا آنرا می توان  به معنای پایان حکومت اسلامی  پیش بینی کرد؟ نیروی ذخیره  وجانشین آتی برای حکومت اسلامی ، مسلما خود را در قامت هاشمی متبلور خواهد کرد!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناشناس

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.