رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخبارجمعه یک آپریل در سوئد
01.04.2022 - 15:41
برگردان:
مهرداد سید عسگری

کووید-19 دیگر به عنوان یک "تهدید برای جامعه" طبقه بندی نمی شود

ویروس کووید-19 وضعیت خود را به عنوان یک "تهدید برای جامعه" و "تهدید سلامت عمومی" از دست داده است، به این معنی که دیگر برای مقامات امکان پذیر نیست که به افراد آلوده دستور دهند در ردیابی قرارداد شرکت کنند یا به قرنطینه بروند.

قانون موسوم به همه‌گیری و قانون ویژه دیگری در مورد بارها و رستوران‌ها نیز در حال انقضا هستند و مجموعه‌ای از اختیارات ویژه‌ای را که به طور موقت به خود می‌دادند تا سرعت شیوع عفونت را کاهش دهند، از دست می‌دهند.

سارا بایفورس از آژانس بهداشت عمومی گفت: "این در نتیجه پوشش خوب واکسیناسیون ما است که از مردم در برابر بیماری های جدی محافظت می کند." به همین دلیل است که ما دیگر فکر نمی کنیم که باید آن را تهدیدی برای سلامت عمومی تلقی کرد، زیرا دیگر به همان شکل بر جامعه تأثیر نمی گذارد.

او گفت آژانس انتظار ندارد کووید-19 طبقه بندی را دوباره به دست آورد، مگر اینکه یک نوع جدید مقاوم به واکسن ایجاد شود.

اما او گفت که این ویروس هنوز به طور گسترده در بین مردم پخش شده است و گفت که توصیه می شود در صورت بیمار شدن در خانه بمانید.

آژانس بهداشت عمومی همچنان توصیه می کند که ردیابی تماس در سیستم مراقبت های بهداشتی و مراقبت از سالمندان ادامه یابد.

دولت به کارشناسان دستور داده است تا با تکیه بر آنچه در طول همه گیری آموخته شده است، آماده سازی یک قانون جدید و بهبود یافته در مورد بیماری های عفونی را آغاز کنند و پیشنهادی که قرار است در 31 اوت سال آینده ارائه شود.

مناظره کنندگان دگرباشان جنسی با سوء استفاده گسترده مواجه می شوند

طبق گزارش جدید آژانس جوانان و جامعه مدنی سوئد، حدود نیمی از کسانی که در بحث درباره مسائل همجنس‌گرایان، دوجنس‌گرایان و ترنس‌ها فعال هستند، با سوء استفاده، تهدید یا خشونت واقعی مواجه شده‌اند که یک سوم آنها در سال گذشته این موضوع را تجربه کرده‌اند.

آژانس تحقیقاتی را برای 4000 سازمان داوطلبانه و گروه های مذهبی ارسال کرد که 43 درصد از آنها پاسخ دادند.

لنا نیبرگ، مدیر کل سازمان، در مقاله مناظره ای در روزنامه داگنس نایتر نوشت: «پاسخ ها نشان می دهد که تهدید و نفرت یا ترس از قرار گرفتن در معرض این چیزها، خطر کاهش تنوع صداها در بحث در جامعه را به همراه دارد.

زمان انتظار در بیمارستان در یک سال 25 درصد رشد می کند

تعداد افرادی که منتظر دیدن یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا پزشک مشاور در سوئد هستند در سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است، زیرا تأثیرات همه گیر کووید-19 تأثیر خود را گذاشته است.

هیئت ملی بهداشت و رفاه گزارش داده است که در دسامبر 2021، 465800 بیمار منتظر اولین قرار ملاقات خود با مشاور بودند و 163600 بیمار در انتظار عمل بودند که 25 درصد نسبت به تعداد منتظران در ژانویه 2021 افزایش یافته است.

به گفته این آژانس، از هر ده بیمار، چهار بیمار بیش از 90 روز برای یک عمل جراحی و 28 درصد بیش از 90 روز برای قرار ملاقات منتظر بوده اند.

آیا جت های روسی سلاح هسته ای را به حریم هوایی سوئد حمل کردند؟

تلویزیون سوئد TV4 روز چهارشنبه گزارش داد که جت های روسی که در این ماه حریم هوایی سوئد را نقض کردند، حامل سلاح های هسته ای بودند. اما کارشناسان دفاعی در سوئد تردید دارند.

بر اساس مقاله ای که روز چهارشنبه توسط TV4 منتشر شد، دو هواپیمای روسی که باید در روز دوم مارس از حریم هوایی نزدیک گوتلند اسکورت می شدند، مجهز به سلاح هسته ای بودند. روزنامه های بین المللی مانند دیلی میل و ایونینگ استاندارد آن را دریافت کردند.

کارل یوهان ادستروم، رئیس نیروی هوایی سوئد، به TT اطمینان داد که چنین اطلاعاتی را مخفی نگه نمی دارد. او گفت: "اگر ما تهدیدی فزاینده علیه سوئد داشتیم که می‌توانست با این رویداد یا رویدادهای دیگر مرتبط باشد، مردم را در مورد آن مطلع می‌کردیم."

آندریاس هورندال، کارشناس آژانس تحقیقات دفاعی سوئد، گفت: قضاوت من از روی تصاویر این است که هواپیماها کاملاً غیرمسلح به نظر می رسند.

وی گفت: موشک های کروز Kh-32 که می توانند دارای سلاح هسته ای باشند به هیچ وجه نمی توانند روی سوخو 24 حمل شوند.

او گفت: «اینها موشک‌های عظیمی هستند که 5.5 تن وزن دارند و با هواپیمای دیگری حمل می‌شوند. "این یک خطای واقعی آشکار بود، که از سوی دیگر، زمانی که صحبت از جزئیات فناوری به میان می آید، می تواند اتفاق بیفتد."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.SE

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.