رفتن به محتوای اصلی

آزادی بیان در اینترنت وقوانین ضد راسیستی در دنیای مجازی
31.12.2012 - 23:46

 کیانوش توکلی

جناب ناصرکرمی گرامی/ بند سوم مرامنامه ایران گلوبال چنین است:«-- سایت مخالف هزگونه نژادپرستی و راسیزم و اختلافات و جنگهای قومی-ملی است. مطالبی که مبلغ نژادپرستی و فاشیزم، ایجاد کینه و دشمنی در میان اقوام و ملیتها و مردمان ساکن ایران باشند، منتشر نخواهند شد ولی بحثهای نظری و تئوریک درباره این مقولات امکان انتشار در سایت را دارند.» نماینده یک سازمان حقوق بشری در امریکا طی امیلی برای ایران گلوبال نوشتند:
Dear Sir/Madam, I am not into politics, however, I am sensitive to racist articles your publish. Racism is a crime and also illegal. I would really appreciate it if you please let me know if you have any policy against racism or you do support racists and racism. An example of articles I see on your site is this one: http://www.iranglobal.info/node/13922 - جناب کرمی ، شما در لابلای نوشته هایتان به دنبال « راسه و نژاد» آدمها هستید و با تأکید به نژاد و نسب « ترک و عرب» علت مشکلات جامعه امروزی و گذشته را به پای آنها مینویسید. اندیشه شما بر مبنای راسیسم آشکار قرار دارد. با این وجود شخصا بنا بر دفاع از آرادی بیان از حضور شما در سایت دفاع می کردم ولی اگر نوشته های شما به لحاظ قانون اینترنت جرم محسوب شود دیگر شما مجاز به انتسار نوشته های خود در ایران گلوبال نخواهید بود. از این رو ، دو راه در پیش پای شماست اول دست از نژادستیزی بر دارید و همانند دیگر تحلیلگران سیاسی نوشته خود را به دور از «راسه و نژاد» ادامه دهید. دوم سایت دیگری را برای انتشار نظرات خود انتخاب کنید.

..همین نوشته اخیر اقای ناصر کرمی  را به یکی از وکلا داده ام تا تشخیص دهد که  آیا نوشته شما جنبه راسیستی دارد یا نه ؟ ایا به لحاظ حقوق اینترنتی می توانیم چینین مقالاتی را در چارچوب آزادی بیان در ایران گلوبال درج کرد؟ در کشور دانمارک هیج محدویتی برای ازادی بیان وجود ندارد ولی در المان کشوری که شما در آن زندگی می کنید ؛ چنین نیست ویکی از دوستان می گفت همین مقاله ناصرکرمی در المان می تواند مورد پیگرد حقوقی قرار گیرد. شخصا از دمکراسی نوع دانمارکی دفاع می کنم در این جامعه حزب تحریر که پایگاه اجتماعی القاعده محسوب می شود و همین طور نئو نازی ها آزادند و از حق ازادی بیان در این کشور کوچک  اسکاندیناوی برخوردارند .بعنوان مثال کاریکاتورهای محمد برای اولین بار در روزنامه های دانمارک چاپ شد و با اینکه دولت دانمارک خسارت اقتصادی کلانی را متحمل شد ولی هر گز حاضر نشد که آزادی بیان را محدود نماید در حالی که این کاریکاتورهای در فرانسه و برخی از کشورهای اروپایی باز چاپ شد اما دولت امریکا مخالف توهین به مقدسات مذهبی است و اجازه نداد که این کاریکاتورها در مطبوعات این کشور باز چاپ شوند . بهر حال در این زمینه در حال تحقیق هستم که ببینم قوانین بین المللی اینترنت که قوانین گلوبالی هستند ؛ چگونه  اجرا می شود.ضمن اینکه ایران گلوبال یک سایت مشارکتی است و مسئولیت هر نوشتی بعهده نویسنده و منتشر کننده آن می باشد.

ناصر کرمی

جناب آقای توکلی،....، سپاس از تذکر شما، من تابع قانونمندی در سایت ایران گلوبال و همهء جوانب مسائل اجتماعی و سیاسی هستم، نوشتارهای من بر اساس همین قانونمندی در مرامنامه های حقوق و روابط بین المللی بین کشورها و مردمان گوناگون و مطابق با اصول حقوق بشر و دفاع از تئوری یها دمکراسی و نفی هر گونه ستم طبقاتی، عقیدتی و دینی و جهان بینی است. ...

. ● در کدام اصول حقوق بشر، جقوق روابط بین الملل، و روابط بین کشورها و ملّتها آمده است که چند نفر بی صلاحیّت و بدون پشتوانهء قانونی تاریخ، زبان، فرهنگ، مملکتی را مسخره کنند و به جغرافیای سیاسی آن هر ساعت تجاوز کنند،● نوشتارهای ما رآکسیونی و پیشگیرانه و هشدار دهنده به کسانی هست که هر شب با قیچی جغرافیای سیاسی ایران را می بُرند و بهم وصل میکنند و شب دیگر با طرحی دیگر ایران را پاره پاره میکنند.● من راسیست هستم و یا کسانیکه میخواهید در چهار دیوار خانهء حیاط خود، خود و همتبارانش را از دیگران جدا کند.● شما بخوبی میدانید که اگر تُرک تباران از افکار ناسازگار خود دست بر دارند و به دمکراسی روی آورند، ما هم به نوشتن چنین مقالات تاریخی مستند و روشنگرانه اقدام نخواهیم کرد، تا زمانیکه تُرک تباران به راه امروز خویش میروند، من هرگز کوتاه نخواهم آمد،● شما در تصمیم گیری خود که آیا من با سایت ایران گلویال همکاری داشته باشم و یا نداشته باشم آزاد هستید، امّا در مسئولیّت هر گونه خشونت و خونریزی در ایران فردا با همکاری و طرفداری یک طرفه به تُرک تباران شریک و سهیم خواهید بود. ● این نوشتار من که شما آنرا راسیستی مینامید یک تحقیق تاریخی مستند هست شما بفرمایید کجای آن اشتباه و بی مورد هست● من بروشنی به شما می گویم، که اگر تُرک تباران به روشی غیر دمکراتیک بکار خود ادامه دهند مقالات دیگر آمادهءِ انتشار در آرشیو من هست و آنها را انتشار خواهم داد.● روشنتر به شما بگویم اگر تُرک تباران و کشور ترکیه به سیاست های تبعیض آمیز دیکتاتوری خود ادامه دهند، استراتژی ما تا رهایی 20 میلیون مردم کُرد ایرانی تبار در ترکیه و تا آزادی همهء زندانیان سیاسی مردم تُرک در زندانهای ترکیه، تا تجزیه کشور و برپایی حکومت مستقل کُردی در ترکیه ادامه خواهد داشت،● محور اصلی سیاست تُرک تباران آذری، تنها آذربایجان نیست، استراتژی کوتاه و درازمدت ما هم آذربایجان و مقابله با چند نفر در این سایت نیست.● آقای توکلی کشور ما و ما ملّت ایران درد و رنج داریم وظیفه دمکراتیک به ما حکم میکند تماشا گر نباشیم، امید ااست در فرصت مناسب بتوانم دیدگاهم را روشنتر بیان بدارم.

، من نگرانی خاطر و عذاب وجدانی و تحت فشار بودن شما را خواستار نیستم، اگر میدانید که نوشتار من راسیستی و توهین به امامان شیعه است لطفأ آنرا بردارید، و از همین حالا کُد مرا مسدود کنید و ببندید و به حساب کاربری من پایان دهید. ولی باید توجه داشته باشید که در چه عصری بسر می برید و لطفأ دیگر شعار آزادی بیان و دمکراسی را ندهید لطفأ !!!

● شما سایت را در اختیار تُرک تباران گذاشته اید و از هر توهین و نقد زهر آگین و جعل تاریخ و فحاشی و تحقیر کوتاهی نکرده اند، امّا تاب تحمّل یک نوشتار تحقیقی واکنشی ما را ندارید و مانند گذشته سریع جانب داری یکطرفه میکیند و اشک تمساح تُرک تباران دوباره رود ارس را خونباران کرد ● از اینکه فقط دو راه را پیش پای ما میگذارید، نظام جمهوری اسلامی هم همین دو راه را پیش پای ما گذاشت، یا مطابق با میل آنها حرکت میکنیم و یا اخراج که ما راه دوّم را انتخاب کرده ایم، ● جناب توکلی من کنترل جهت اندیشه گری و سمت و سوی قلم زدن خودم را به هیچ قدرتی و کسی واگذار نخواهم کرد ● آقای توکلی نگرانی شما از نوشتار راسیستی من هست و یا به مناسبت توهین به مقدسات امامان شیعه ؟ ● جناب من عرض کردم تا زمانیکه گروهی از تُرک تباران به این روش خود دست بر ندارند، من هرگز و تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهم آمد، و در صورت ادامه مقالات عمیق تری انتشار خواهم داد،● میخواهید همین لحظه نوشتاری دیگری را در سایت بگذارم ؟ ولی من منتظر می مانم و اگر قرار باشد با شما همکاری داشته باشم به مطالب ضروری دیگر خواهم پرداخت،● قطع روش من بستگی به میزان میدان دادن شما به تُرک تباران و تغییر روش آنهاست ● شما که در سیاست ورزی تجربه دارید و عرض کردم استراتژی درازمدت ما تجزیه کشور ترکیه و تشکیل حکومت مستقل کُردی در این کشور هست، و آزادی تمامی زندانیان سیاسی زنان و مردمان کُرد در زندانهای کشور فاشیستی ترکیه هست، خوب این بحث طولانی و ریشه دار هست که جای بحث ان نیست !!! ● مسائل آذربایجان جرقه هایی احساسی هستند که خود بخود خاموش خواهند شد، موضوع اصلی پان ترکیسم و پان عربیسم بسیار فعال در منطقه هست که ایرانیان بجز مردمان کُرد دوستی را در منطقه ندارند و مردم کُرد هم غیر از ایرانیان یار و یاوری ندارند، پان ترکیسم و پان عربیسم دو رقیب مشترک همهء تیره های ایرانی از جمله ایرانیان و مردم کُرد میباشد ● این نظر من هست و شما از آن ظرفیّت برخوردار هستید که حقوق دمکراتیک من را به رسمیّت بشناسید ● نوشته اید که نوشتار مرا به وکیلی سپرده اید تا تحقیق کند که آیا راسیستی و نژاد پرستی و یا توهین به مقدسات و امامان هست ؟● شما حتمأ مقالهء من را بهر کسی و بهر جایی میخواهید بفرستید، و آنرا به ورزیده ترین وکلا برای محکوم کردن من بفرستید، من هم که بی دست و پا نیستم و اقدام متقابل خواهم کرد ● امّا باید بدانم که طرفی که بر علیه من شکایت دارد کیست ؟ شما ؟ گروهی از مردم تُرک، و یا دادگستری آلمان ؟ ● جناب شما ماهی را از آب دریا و اقیایانوس میترسانید، و زاگرس را از قطره ای باران !!! انتظار چنین برخوردی را از شما نداشتم !!!● مطالبی را که من در مقاله آورده ام منابع آلمانی آن در دسترس من هست و در هر دادگاهی نشان و ارائه خواهم داد،● آقای توکلی باور کنید این عمل شما باعث مشهور شدن من در آلمان خواهد شد و برای مصاحبه ها و انتشار در روزنامه ها پول هنگفتی دریافت خواهم کرد و آنوقت سهم ایران گلوبال را هم خواهم پرداخت، در پایان این ناصر کرمی نیست که باید تغییر روش دهد، خود شما آقای توکلی و تُرک تباران اصل قضیه هستید، من متأسفم که در این روزهای سال نو ما باید درگیر چنین مسائلی باشیم.

 

تبریزی

دوست گرامی، ناصر کرمی، ناهمسانی بنیادین و ریشه ای دیدگاه های کسانی مانند من و شما در این است که باورداشت شما و دوستانی مانند شما ناسیونالیسم است و شما همه چیز را از فیلتر ناسیونالیستی می گذرانید و من به باورداشتی به نام ناسیونالیسم باورمند نیستم و باورداشت من تک میهنی یا اینترناسیونالیسم است. برای نمونه سخنانی که شما در این نوشتارتان نوشته اید مانند: تاریخ اسلام و تاریخ تشیع و سرگذشت امام های شیعه و پادشاهان صفوی و .......... همگی از فیلتر ناسیونالیسم گذشته اند و بسیاری از سخنان شما از سوی هیچکدام از تاریخ نگاران بی سو نه نوشته شده اند و نه پذیرفته شده اند! دوست گرامی، ناصر کرمی، در سرتاسر جهان کمابیش سیصد میلیون تن ترک می زیند و شما در نوشتارهای گوناگونتان همه ترک ها را با یک چوب می رانید و همه این سیصد میلیون تن ترک را همانند هم می دانید و به همه این سیصد میلیون تن ترک به یک چشم نگاه می کنید! در این نوشتارتان نیز همه چند میلیون آذربایجانی را به یک چوب رانده اید و همه آذربایجانی ها را همانند هم دانسته اید! اینها نمونه هائی از سخنان شما هستند: ( .......... مردمان ترک عثمانی و صفوی ترک آذری تبار با مهاجرت خود در قرن 12 به ایران و آسیای کوچک ( ترکیه امروز) آغاز تمدن سازی خود را بر پایۀ دین اسلام سیاسی و حکومتی در شاخه های مختلف آن بنا نهادند و دوباره اسلام خلیفه گری را در قرن 16 به میدان آوردند که در قدم اول به کشور ما ایران تا کنون ضربات سنگینی را تا مرز نابودی وارد کرده است! .......... ) و یا ( .......... در آینده هم به آذربایجان امیدی در جهت جنبش های دموکراتیک نیست، همزیستی مسالمت آمیز با این مردم بدون تغییرات اساسی در جهان بینی و عملکرد سیاسی خود بسیار دشوار خواهد بود! .......... ) و یا ( .......... نخبگان سیاسی مردم آذربایجان به جای تلاش در جایگزینی دموکراسی، با پشتیبانی از پان ترکیسم در منطقه تمام توان خود را بر تسخیر بخشی از سرزمین و جغرافیای سیاسی ایران متمرکز کرده است! .......... ) و ..... و ..... و ..... دوست گرامی، ناصر کرمی، پرسش من از شما این است که شما کی و کجا و چگونه با سیصد میلیون ترک در سرتاسر جهان و یا چند میلیون ترک آذربایجانی در سرتاسر ایران گفتگو کردید و پی بردید که میلیون ها ترک همانند هم می اندیشند و پندار یک ترک با پندار ترک دیگر کوچکترین ناهمسانی ندارد؟! ترازوی نیک و بد برای شما پارس بودن و ترک بودن است نه چیز دیگر چون باورداشت شما ناسیونالیسم است! دوست گرامی، ناصر کرمی، نگران نباشید! ناسیونالیست های ترک ایرانی نیز مانند شما می اندیشند! ناسیونالیست های ترک ایرانی نیز مانند شما که همه ترک ها را با یک چوب می رانید همه پارس ها را با یک چوب می رانند و به همه پارس ها به یک چشم نگاه می کنند! آنها نیز عکس برگردان شما هستند! نه شما گناه دارید نه آنها! چنین سخنانی هوده پنداری پلید و اهریمنی و زهر کشنده ای به نام ناسیونالیسم است و چاره کار دور ریختن پندارهای ناسیونالیستی است. همان کاری که همه جهانیان کرده اند و با رهانیدن خود از اندیشه های ناسیونالیستی خود را آسوده کرده اند اما بدبختانه در ایران دوستان نازنینی مانند شما پیدا شده اند و از پدیده ای کهنه و مرده و پرتاب شده به زباله دان تاریخ به نام ناسیونالیسم سفت و سخت چسبیده اند و رفتن به راهی که روندگان به آن راه از رفتن به آن پشیمان شده اند را در پیش گرفته اند! دوست گرامی، ناصر کرمی، شما می گوئید که در آلمان زندگی می کنید، پس چرا به جای پندآموزی از تاریخ آلمان به راهی که آدولف هیتلر رفت می روید و چرا ناسیونالیسم و پندارهای پلشت و پلید ناسیونالیستی را مانند همه خردمندان جهان دور نمی ریزید و خود را آسوده نمی کنید؟!

 کیانوش توکلی

جناب کرمی گرامی / اختلاف ما دو جنبه اساسی دارد: 1_ اختلاف در تحلیل سیاسی از اینده ایران 2_موضوع حقوقی و اینکه مرز آرادی بیان در دنیای مجازی تا کجاست؟ ....توجه کنید از جنبه حقوقی اینجانب نوشته شما را برای بررسی به وکیلی دادم ؛نه برای شکایت از شخص شما ...اگر برایم ثابت شود که درج نوشته های شما مشکل حقوقی برای سایت ایران گلوبال ایجاد نخواهد کرد . شما همچنان مجاز به درج نوشته های خود در سایت خواهید بود...یکی از دوستان می گفت سایت بالاترین که یکی از شبکه های بسیار بزرگ اجتماعی ایرانی است . روزانه مطالب راسیستی و غیر راسیستی در ان درج می شود . و اتفاق عجیبی نیافتاده است/ اما در عرصه تحلیل سیاسی ...... نگرانی شما از آینده ایران و تجزیه ایران قابل فهم است . بنظر من اینده ایران بستگی به تصمیم خامنه ای و اوباما دارد.. خامنه ای در صورت ادامه سیاست های داخلی و خارجی ،کشور ایران را نابود و ان را در گیر جنگ های داخلی خواهند کرد و شاید سرنوشت بد تری از سوریه در انتظار مردمان ما باشد. شما با نفرت پراکنی علیه تورک تباران ، اوضاع را پیجیده تر می کنید . این استراتزی شما که همراه با کردها علیه پان ترک ها و پان عرب ها اتحاد استراتزیک قصد تجزیه کشور ترکیه و ایران را دارید ناشی از نگرانی بیهوده شما دارد. بشار اسد از تاکتیک شما «اتحاد با کردها علیه ترکیه» راه بجایی نبرد .« زمان و عصر پان ها» گذشته است. امروز« بهار عربی » نشان از قدرت گیری یک نوع اسلام سیاسی میانه رو در خاورمیانه دارد. ایران د ر این زمینه با جنبش سبز 88 پیشتاز این بهار خاورمیانه یوده است. جنبش سبز هنوز نمرده است وقتی بار دیگر شروع شود؛ تحلیل« پا نیرانیست ها ، پان ترک ها وپان عرب ها» دود هوا خواهد شد و اتحاد برای دمکراسی حرف اول را خواهد زد . ایران کیک نیست که براحتی با کارد به شش قسمت تبدیل شود . بنظرم شما و دیگر پان ایرانیست ها باید پیجیدگی فرهنگی _ اتینکی ایران را درک کنید ؛فدارلیسم راه حل مناسبی برای ایران است .اری دیگر نمی شود مثل گذشته بر ایران حکومت کرد.بنابراین نتیجه می گیرم که : اینده ایران در دستان خامنه ای و بارک اوباماست دوم جنبش سبز نمرده است.سوم «عصر و دوران پان ها » گذشته است. فدارلیسم می تواند تمامیت ارضی ایران را حفظ نماید. با این وجود پیش بینی اینده فوق العاده کار دشواری است. ...

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
برگرفته از:
کامنتهای ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.